נתניהו בביהמ"ש: "אני לא פודל"

ראש הממשלה התייצב בבית המשפט כשהוא נמנע מלהתיישב על מקומו כדי למנוע מצלמי עיתונות ליצור תמונה שלו על ספסל הנאשמים – ונשא דברים לאומה

נתניהו בבית המשפט
נתניהו בבית המשפט

דברי נתניהו: "אזרחי ישראל, מה שעומד היום למשפט, זה הניסיון לסכל את רצון העם: להפיל אותי ואת מחנה הימין.

זה למעלה מעשור שהשמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי.

בשנים האחרונות מצאו פטנט חדש. גורמים במשטרה ופרקליטות חברו יחד לעיתוני השמאל כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים, במטרה להפיל ראש ממשלה חזק מהימין. אגב, לא אכפת להם אם יבוא איזה פודל צייתן מהימין. כאלה תמיד יש, אבל אני לא פודל. שמעתי אתמול את המפכ"ל לשעבר.

הוא הטיף בצדקנות על טוהר מידות. אותו אלשיך שהעביר מליונים מכספי משלמי המסים ליועץ התקשורת שלו, שעבר עבירה פלילית, שהדליף. אני עדיין מחכה להתנצלות.

בזה הוא מזכיר רוני אחר, רוני ריטמן. הוא טען בעזות מצח את הטענה השקרית שאני הוא זה ששלחתי את קצינת המשטרה שהתלוננה נגדו בגין הטרדה מינית. הם האנשים שהובילטו את החקירות נגדי. החקירות זוהמו ונתפרו מהרגע הראשון. מה הפלא שנגמרו בכתב אישום מופרך ותפור.

פעמיים בשנה הזו התערבה חבורת 'רק לא ביבי' ברגל גסה בביחירות. ערב הבחירות באפריל הזדרזו לפרסם כתב חשדות נגדי. היו בטוחים שנתרסק בבחירות. זה לא קרה, אז הם ניסו עוד פעם. ערב הבחירות במרץ שוב התערבו – הפעם הגישו כתב אישום. הם עשו הכל כדי שלא אעמוד פה כראש ממשלה אלא כראש ממשלה לשעבר, כפוליטקאי מובס.

אבל אתם הרבה יותר חכמים ממה שהחבורה חושבת עליכם ועלינו. נתתם לליכוד בראשותי יותר קולות ממה שמפלגה קיבלה אי פעם. לפני שהתחילו לתפור לי חקירות ותיקים קיבלתי 980 אלף קולות. חמש שנים לאחר מכן עם כתב אישום הרבה יותר. זו הבעת אי אמון עצומה בהם.

"לכן אזרחי ישראל, אני ניצב היום כראש הממשלה שלב בגב זקוף וראש מורם ודורש – חשפו הכול, גלו הכול. נציגי התקשורת, אתם רוצים לצלם אותי בבית המשפט כחלק ממסע תעמולה 'רק לא ביבי'. אבל אני רוצה שהציבור יראה את כל התמונה. שהציבור יידע את כל האמת. ולכן הבקשה הראשונה שלי מבית המשפט היא שקיפות מלאה. שהכול ישודר בשידור חי, שידור רציף ולא מצונזר. הציבור צריך לשמוע הכול ולא דרך מסננת מעוותת.

רק בחמישי האחרון נערך משפט שדה מגמתי בנוסח סובייטי, אבל זהו מקרה חמור ביותר, חסר תקדים. לאחד אמרו 'אם לא תעיד נגד נתניהו תלך לכלא'. לאחר אמרו – אם תעז לשנות את העדות שלך לטובת נתניהו גם אתה לכלא. לזה קוראים סחיטה באיומים.

אז הגשנו עוד תלונה ליועמ"ש. בוא נראה מה ייצא מזה אחרי שדחה את כל התלונות שהגשנו. האם הפעם הוא יתייחס לתלונה הזאת ולכן במקום הדלפות מגמתיות, שקרים ועיוותים אני מציע פתרון פשוט – שהכל ישודר מלא בלי עריכה, בלי מריחה, שהכול ייחשף בפני הציבור.

אני דורש שייחשף המסמך ששלח משרד המשפטים למבקר המדינה ב-2017. שנתיים קודם שלח מסמך למבקר המדינה ובו קבע שלא נפל רבב בפעולותיי והחלטותיי בנושא המרכזי. מה עוד יותר מדהים? בכל מיני תירוצים המסמך לא מגיע אלי. אני דורש – פרסמו מיד את המסמך. אני דורש לפרסם עוד דברים – את התמלילים של החקירות בהם השתמשו באצמעים עבריינייים.

אני דורש לפרסם את החקירה שבה הפגישו עד עם אישה מסוימת במתקן משטרתי ואימו עליו אם לא תיתן לנו מה שאנחנו רוצים נגד נתניהו נהרוס את משפתתך. לפרסם את החקירה של סבטלנה שהיתיה עד מדינה בתיק החמגשיות המגוחך נגד רעייתי. נכנס לחדר חוקר ואומר אם לא תמסרי עדות שקר שנתניהו הוא זה ששלח אותך להתלונן תבלי את הלילה בכלא נווה תרצה.

"זה לא ייאמן ויש עוד. אינספור דוגמאות למעשים שלא יעשו אבל נעשו. אין גבול כנראה במטרה להפיל אותי, כדי להפיל את המחנה הלאומי כולו. זו דמוקרטיה? איפה נשמעו כאלה דברים. מה עוד לא קרה בדמוקרטיה. בכל 244 שנות קיומן של דמוקרטיות לא הוגש נגד אף אדם כתב אישום בגין סיקור עיתונאי אוהד שבמקרה שלי לא היה. אני ומשפחתי, ראש ממשלה ומשפחתו הכי מושמצים, דווקא נגדי. אחד מבכירי המשפטנים בעולם אמר את הדברים הבאים, הוא אומר 'משפט נתניהו מעלה סכנה לדמוקרטיה ולשלטון החוק. זו פעם ראשונה בהיסטוריה שאדם עומד לדין על סיקור חיובי. 244 שנים זה לא היה, אבל במקרה זה נפל עלי כי כשצריך לחסל אותי, ראש ממשלה חזק מהימין, הכול אפשרי.

כאן כמובן עולה שאלה איך גיבה היועמ"ש את כל המהלכים הפסולים הללו וחתם על כתב האישום המופרך? האם לוחצים עליו, האם יש לו משהו להסתיר? האם המשהו הזה זה אותן קלטות סודיות? מי יודע. לכן אני דורש לפרסם כאן עכשיו את כל הקלטות של היועץ כי אין מחטא טוב יותר כאור השמש. אם הציבור יידע את כל האמת כל התיקים הללו יתפוררו. אני חייב להגיד – אני שומע את זה מכל כך הרבה אזרחים. אומרים לי תהיה חזק, אנחנו לא קונים את השטויות האלה, כולנו מבינים שתפרו לך תיקים. גורמים במשטרה, פרקליטות, תקשורת, מנסים לבצע הפיכה שלטונית בניגוד לרצון העם.

אני בא עכשיו ממשרד ראש הממשלה. פגשתי שם נציגים של ניצולי שואה קשישים. הביאו לי חתימות שבאו לחזק אותי ואומרים לי – אנחנו מתפללים בשבילך, אחר אומר לי אתה לא לבד, אנחנו איתך. הם ריגשו אותי עד דמעות. ידידיי, אני רוצה להרגיע את כולכם – בעזרתכם ובעזרת השם אמשיך להילחם. בזמן שהתקשורת תמשיך להתעסק בשטויות, בתיקי הסרק המופרכים, אני אמשיך לטפל במדינת ישראל.

לשקם ולחזק את הכלכלה שלנו, להמשיך להציל את חייהם של אלפי ישראלים לקראת גל שני, לשמור על הביטחון והחיים שלכם. מדינת ישראל היא שליחות חיי ואמשיך ביתר שאת לשמור עליה ולשמור עליכם. תודה על התמיכה האדירה. תודה לכם."