בצל משפטו: נתניהו פתח את ישיבת הממשלה

ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה: "הנחיתי להגדיל את תקציב התכנית הכלכלית ל-100 מיליארד ש"ח" • הקמת משרד ראש הממשלה החליפי ירדה מסדר היום ולא תעלה לאישור הממשלה

גנץ ונתניהו חתמו
גנץ ונתניהו חתמו

ישיבת הממשלה הראשונה התכנסה הבוקר בכנסת – לראשונה מאז השבעתה. מיד לאחריה יגיע ראש הממשלה לבית המשפט בירושלים לצורך הקראת כתב האישום נגדו.

ראש הממשלה פתח: “אני שמח לראות כאן את כולכם סביב שולחן הממשלה. אזרחי ישראל בחרו בנו ברוב מוחץ. הם ביקשו שנהיה יחד ונעבוד בשיתוף פעולה למענם – והם צודקים. הממשלה הזו מייצגת את כל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל”.

שר הביטחון בני גנץ המשיך: “אנחנו צריכים לפעול שהממשלה תאריך ימים, שהאחדות תלך ותתרחב ושהפיוס בחברה הישראלית – על כלל מרכיביה – יגדל”.

נושא הקמת המשרדים החדשים ופיצול הקיימים לא יעלה לאישור, כי אין עדיין מקור תקציבי לכל התקנים והמשרדים החדשים. גם הקמת משרד ראש הממשלה החליפי ירד מסדר היום.

בממשלה צפויים לדון על צמצום פעילות השב”כ לאיתור האנשים שבאו במגע עם חולה קורונה מאומת, כך שזו תוגבל ל”סיוע במקרים פרטניים וייחודיים בלבד, בהם לא ניתן להשלים את איתור האנשים שבאו במגע קרוב עם חולה באמצעות חקירה אפידמיולוגית בשיטות אחרות”, הקמת ועדת השרים לטיפול במשבר הקורונה, מינוי סגני שרים והקמת הקבינט המדיני-ביטחוני.

ראש הממשלה אמר בדבריו: “אני מבקש לברך את חברתנו השרה מירב כהן שהביאה בן לעולם, צלצלתי אליה אמש והמלצתי לה לתת זמן למשפחה ולילדים כי הזמן הזה לא חוזר. נראה אותה בקרוב כאן איתנו.

“אנחנו מעלים את ירושלים על ראש שמחתנו, אנחנו מפתחים אותה ומקדמים אותה בתחומים שונים. הפיתוח הזה קיבל רוח גבית מהתוכנית מיוחדת בסכום של 200 מיליון ש”ח להמשך פיתוח וחיזוק בירושלים. לשנה הבאה בירושלים הבנויה והבריאה”.

נתניהו המשיך: “שמעתם את חמינאי מאיים עלינו בהשמדה. כל מי שמאיים עלינו שם את עצמו בסכנה גדולה. אנחנו פועלים כל העת גדי להתנגד לניסיון של איראן להכניס נשק לסוריה שיכול לסכן את מדינת ישראל. במקביל, אנחנו צריכים להמשיך להתמודד נגד הסכנה של הקורונה. המשימה שנטפל בה כעת היא המשימה הכלכלית. בראש ובראשונה, אנחנו רוצים לפעול יחד כדי להחזיר את האנשים לעבודה. על כך שוחחתי עם שר האוצר כמה פעמים בשבוע שעבר. נכניס פעולות שיביאו מקומות עבודה.

“נעשה היום את שני הצעדים, אחד זה להקים את הקבינט הבטחוני והשני זה להקים את קבינט הקורונה.

“אנחנו חייבים להמשיך להתמודד נגד הסכנה של מגיפת הקורונה. כרגע המשימה הראשונה היא המשימה הכלכלית, לפעול יחד כדי להחזיר את האנשים לעבודה ואנחנו ניכנס לפעולה מיד. נסייע לעצמאים ולבעלי העסקים הקטנים להחזיר את המשק לצמיחה. הנחיתי להגדיל את התכנית הכלכלית למאה מיליארד ש”ח.

“נשקיע את התקציב הנוסף בעידוד תעסוקה, בקרן לסיוע לעסקים שלא יוכלו לשוב לפעילות סדירה בשלב הקרוב. אני אגלה למי שלא מכיר אותי עדיין, שבין ההנאות הקטנות שיש בחיים הציבוריים עבורי זה לכתוש בגרזן את הביורוקרטיה שמונעת או מעכבת את מתן העזרה לאנשים. אני מצפה לעבודה משותפת מתוך שיתוף פעולה ואחדות אמיתית”.

השארת תגובה