היום: שרים יגיעו למשפט נתניהו

שרים וחברי כנסת תקפו את מערכת המשפט והודיעו כי יגיעו לבית המשפט בירושלים – שם יתנהל משפטו של נתניהו המואשם בשוחד והפרת אמונים

נתניהו
נתניהו

צוותי הצילום שיגיעו לבית המשפט המחוזי בירושלים לפתיחת משפטו של ראש הממשלה, צפויים לצאת מהאולם לפני שראש הממשלה יתיישב.

לאולם הדיונים יוכל להיכנס סנגור אחד בלבד מטעם נתניהו, וכי עו”ד מיכה פטמן הוא זה שצפוי להיות הסנגור שייכנס עם נתניהו לדיון, לאחר שנאסר על ראש הממשלה להגיע עם שני סנגורים. ייתכן שההגנה תבקש חילופים במהלך הדיון.

מספר הנוכחים באולם בית המשפט המחוזי בירושלים יהיה מוגבל, והם יישבו במרחק של שני מטרים אחד מהשני. נציגי כלי התקשורת יישבו באולם נפרד וסגור לעיתונאים בקומה אחרת, והדיון ישודר אליהם במעגל סגור.

לפי הדיווח, הפרקליטות צפויה לבקש שהמשפט יתנהל כמה פעמים בשבוע, בעוד שהסנגורים יבקשו חודשים רבים לטובת הערכות, ויטענו כי חלק מחומר החקירה הגיע אליהם רק לאחרונה וכי הם לא יודעים אם הם אמורים לקבל חומר נוסף.

כמו כן, סנגוריו של נתניהו צפויים לבקש כי תשובתו לאישומים תינתן רובה ככולה בכתב – וגם כן בעוד שבועות רבים, ואף חודשים.

לבית המשפט המחוזי צפויים להגיע מחר תומכי נתניהו כדי להפגין מחוץ לאולם. למקום יגיעו גם שרים, בהם שרת התחבורה מירי רגב, השר לבטחון פנים והשר צחי הנגבי . תיאסר עליהם הכניסה לאולם הדיונים. בית המשפט נערך לעומסים כבדים והפגנות ליד בית המשפט בירושלים.

שר החינוך יואב גלנט אמר:"באופן לא מפתיע הצביעות של התקשורת לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה שוב חוגגת. הרצון העז לראות את תמונת ראש הממשלה על ספסל הנאשמים גובר על הכל.

איפה הייתה נחישות והתגייסות זו רק לפני מספר ימים, לגבי חשיפת שיחות מנדלבליט-אשכנזי? שיחות אלו היו חלק ממהלך חמור ביותר כנגד הממשלה ושלטון החוק. היכן אבירי הצדק ומדוע מנסים להסיר זאת מסדר היום? בזמן שעושים לראש הממשלה משפט שדה בתקשורת ומשבשים הליכי חקירה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה מסרבים לחשוף לציבור את קלטות מנדלבליט. מה הם מסתירים? הגיעה השעה שהציבור ידע את האמת. עדיין לא מאוחר לעצור ולבחון את בעיית הסמכות המוסרית של מנדלבליט להוות את צד התביעה נגד ראש הממשלה תוך חשיפה מלאה של שיחותיו עם אשכנזי".

חבר הכנסת שלמה קרעי אמר: "ההבדל הקטן בין ראש הממשלה למנדלבליט זה שאצל הראשון כל האמצעים כשרים לרדוף, ואצל השני בונים חומה של צווי איסור פרסום. מנדלבליט דאג לפטר ולקחת את הסמכויות של היחיד שיכול לבקר אותו, הוא הדליף ושיבש הליכי חקירה על פי הפרסומים ומניעיו מוסתרים מעין כל.

המפלגות החדשות: הפרקליטות, משרד היועמ"ש, המפכ"ל לשעבר והתקשורת, נכשלו במשימתם הראשונה, לדאוג לכך שנתניהו לא יגיע למשפט כראש ממשלה – הבסנו אותם בקרב הזה עכשיו, הם יעשו הכל כדי להשפיע על דעת הקהל ועל השופטים, לשקר, לאיים, להסית ולהשפיל. תפקידנו הוא להמשיך לעמוד על המשמר ולמנוע זאת".

גם שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "עם ישראל אוהב ומעריך את ראש הממשלה וזועק על העוול והרדיפה הבלתי פוסקת נגדו ונגד מה שהוא מייצג עבור רבים רבים בישראל". רגב הודיעה כי "מחר אגיע לבית המשפט כדי לחזק את ראש הממשלה ולתמוך בו, אהיה שם כדי לייצג את מיליוני האזרחים שמאמינים בחפותו".

גם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הצהיר כי גם הוא יגיע לדיון. גם השר צחי הנגבי יגיע לתמוך בנתניהו מחוץ לאולם: "ראש הממשלה חזק ואופטימי, אבל גם לאדם חזק מותר לקבל חיזוקים מחבריו. אני מגיע לחזק חבר ולאחל הצלחה, כי הצלחתו היא הצלחת כל העם".

נציגי סניפי הליכוד פועלים להוציא הסעות מאורגנות של אוטובוסים לבית המשפט מכל חלקי הארץ ובכלל זאת מירושלים, מתל אביב, מחיפה, פתח תקווה, רמת גן, עפולה וערים נוספות.

מנגד, יושב ראש יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, אמר: "‏אחד אחרי השני עלו שרי הליכוד ביממה האחרונה לשידור במטרה אחת: לאיים על השופטים ולהסית באמירות אלימות נגד רשויות החוק. זה נסיון ההפיכה היחיד שמתנהל פה. לפיד קרא לנתניהו וגנץ "זו חובתכם לצאת נגד זה ולהבהיר שלא תתנו לפגוע במנדלבליט או בבית המשפט.

פעילי יש עתיד ייצאו מחר לעשרות צמתים וגשרים ראשיים, שעות לפני תחילת משפטו של ראש הממשלה, בקריאה "מושחתים ומנותקים נמאסתם".

השארת תגובה