דרישה: להשעות את ברקאי מגל"צ

לאחר ל"ג בעומר ורציחתו של החייל עמית בן יגאל הי"ד, בחר רזי ברקאי, מגיש גלי צה"ל, להשתלח בחרדים ולהסית: 'אנחנו החמור של החרדים' • ארגון בצלמו: "הרי כי כלפיי הציבור הערבי הדברים לא היו נאמרים"

רזי ברקאי
רזי ברקאי

לאחר ל”ג בעומר, ויממה לאחר שהחייל עמית בן יגאל הי”ד נהרג בידי מחבל, בחר רזי ברקאי, מגיש התוכנית ‘מה בוער’ בגלי צה”ל, להשתלח בחרדים ולהסית נגדם.

את תוכניתו באותו בוקר פתח בנימת שנאה יוקדת כנגד המגזר החרדי ובהצרה כי בעוד אנו קוברים מתנו, כשכוונתו על החייל עמית בן יגאל הי”ד – הציבור החרדי שהגיע למירון התפרע מול המשטרה. הוא הוסיף וציין כי הציבור החילוני סוחב את כלל הציבור החרדי ומהווה ‘חמור של משיחים’.

במכתב תלונה ששיגר עו”ד מיכאל ליטווק מהמחלקה המשפטית בארגון ‘בצלמו לזכויות אדם’ – נאמר: "כידוע מגפת הקורונה גבתה חיי אדם רבים וגרמה נזקים כלכליים כבדים ופגיעה חמורה במשק. אולם, בנוסף היא גרמה לשנאת חינם נגד בני המגזר החרדי על לא עוול בכפם.

“רזי ברקאי, מבכירי השדרנים בגלי צה”ל, אמר ביום הקמת הממשלה ואני מצטט: ‘ישראל 2020, מצד אחד קוברים חייל צה”ל ומצד שני חרדים מתפרעים בהר מירון’.

מדובר, כמובן, בדברי בלע, כל שנה מגיעים למירון כחצי מיליון איש ויותר. השנה כולם צייתו להנחיות, חוץ מכמאתיים קיצונים. ‘האיש אחד יחטא ועל כל העדה יקצוף?’.

“יתרה מזאת, כיצד ניתן לקשר ולהשוות בין רצח חמור של חייל צה”ל להתפרעות בהר מירון? בהמשך דבריו, רזי ברקאי המשיך בדברי הבלע וטען, ‘אנחנו החמור של החרדים’ ועוד ביטויים קשים.

“מכובדי, מדובר בדברי הסתה קשים ביותר. המבחן הפשוט לבדיקה הוא האם הם היו נאמרים כלפיי הציבור הערבי, שאף הוא אינו משרת בצבא, לעיתים רבות חלקו מתפרע באופן חמור בהרבה מהמגזר החרדי ואף יצאו ממנו מספר רב של מחבלים – ברי כי כלפיי הציבור הערבי הדברים לא היו נאמרים”.

עורך הדין מציין במכתבו כי “הדבר עורר סערה גדולה בקרב הציבור החרדי. נוכח חומרת הדברים, אבקשך לנזוף ברזי ברקאי, להשעות אותו ולדרוש ממנו התנצלות כנה בשידור. לא ייתכן כי שדרנים יפעלו באין מפריע, ישמיצו, יכלילו וייצרו הסתה חמורה”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו מסר עם הגשת התלונה: “פנינו בעניין גם ליחידה למאבק בגזענות. לא נוותר עד שתיפסק הגזענות כלפי החרדים. חרדים הם אזרחים שווי זכויות בדיוק כמו כולם”.

2 תגובות
  1. טוב שהגעתה למסקנה שאתה חמור

  2. רזי ברקאי חושב שהשמש זורחת לו הוא גם חושב שרק לו ניתנה החוכמה וכולם טיפשים אז רזי אתה הטיפש הכי גדול שאני מכיר כמה פעמים. אפסים כמוך מכללים ציבור גדול כמוך כמו רינה הזבל מסריח גם היא דיברה על החרדים בפטרונות מי אתם בכלל שתדברו על אנשים יותר טובים מכם צריך לפטר כל אדם שמכליל ציבור שלם

השארת תגובה