בן 11 ניצל לאחר שקוצב הלב שלו הפסיק לפעול

קאסם בן ה11 איבד את ההכרה, נפל על הפנים והובהל למרכז הרפואי פדה-פוריה שם התברר שקוצב הלב שהותקן לו כשנולד, הפסיק לפעול. בשיתוף פעולה מוצלח של הצוותים במספר מחלקות, הוא צונתר לקביעת קוצב חדש ועבר ניתוח לקיבוע השברים בלסת.

קאסם רק בן 11 אבל במהלך השבוע האחרון חייו ניצלו , לאחר שקוצב הלב שהותקן לו כשנולד הפסיק לפעול. אביו של אחמד, סיפר "כשהוא היה תינוק בן 20 יום, הרופאים גילו שיש לו מום בלב והתקינו לו קוצב לב… עד לפני שבוע הכל היה בסדר, הוא לא התלונן שהוא מרגיש לא טוב. ביום שני הוא יצא החוצה ופתאום הרגיש סחרחורת, נפל על הפנים ואיבד את ההכרה" .

מכאן התחיל סיפור לא שגרתי בכלל, קאסם תושב טוראען, הובהל ביום שלישי , 28.4.20 למערך הלב של המרכז הרפואי פדה-פוריה לביצוע צנתור בשל הפרעת קצב מסכנת חיים. ד"ר איברהים מרעי, מנהל היחידה להפרעות קצב במערך הלב הסביר, "הילד סבל מאירועים חוזרים של הפרעות קצב מסכנות חיים על רקע בעיה חשמלית מולדת. כשבחנו את הקוצב, התברר שהאלקטרודות שהושתלו כשהיה תינוק נשברו והקוצב לא עובד. לכן הכנסנו אותו לצנתור דחוף להתקנת קוצב זמני. הוא היה מורדם ומונשם במשך יומיים כדי להשתלט על הפרעות הקצב, ולאפשר ללב ולגוף להתחזק ".

שלושה ימים לאחר מכן, קאסם עבר ניתוח בלסתות . ד"ר עימאד אבו אל נעאג', מנהל המחלקה לכירורגיית פה ולסתות מציין, "בבדיקת סי.טי , התברר שכתוצאה מהנפילה הילד סבל משלושה שברים בלסת התחתונה, בניתוח פעלנו להחזרת חלקי השברים למקומם וקיבועם על ידי פלטות מיוחדות לילדים" .

מספר ימים לאחר מכן, קאסם עבר צנתור נוסף במהלכו הותקן לו קוצב (דפיברילטור)חדש. הצנתור בוצע ע"י צוות היחידה להפרעות קצב , בעזרתו של ד"ר בן אבי, מנתח לב חזה. בשל גילו הצעיר של קאסם, ד"ר בן אבי סייע לשתול את המכשיר מתחת לשריר ולא מתחת לעור כפי שמקובל במבוגרים.

לדברי ד"ר אמיר בר, מנהל יחידת טיפול נמרץ ילדים, "הילד עבר ימי אשפוז קשים, כולל הרדמה והנשמה, צינתורים וניתוח לקיבוע שברים בלסת. הוא התמודד עם זה בצורה מעוררת הערצה ולשמחתנו הוא מתחיל להתאושש, מרגיש קצת יותר טוב ואני מאמין שתוך ימים ספורים יוכל לחזור לביתו".

אביו של קאסם מסכם, "עברנו ימים מאד קשים, דאגנו כל כך שלא הצלחנו לישון, בזכות הרופאים והאמונה שלנו באלוהים, החיים של הבן שלי ניצלו. תודה לאל שהוא מתחיל להתאושש".