בצל הקורונה: מהפכת עולם התורה

רבי יאשיהו פינטו שמונה כגאב"ד מרוקו, הקים לפני שנה את ישיבת 'שובה ישראל' בקזבלנקה. כעת חשף הרב פרוייקט ענק הקורם עור וגידים במרקש: מרכז יהודי ענק אליו כבר נפתחה הרשמה

מאות אלפי יהודים כבר הצטרפו לשיעור המשודר מידי ערב ובו שאלות תשובות מגאב"ד מרוקו, הגאון רבי יאשיהו פינטו, שאלות המגיעות מכל רחבי תבל, בימים בהם העולם כולו מתמודד עם מגפת הקורונה.

בשיעורים אלו שנערכו החל מתחילת ימי המגפה, הגיעו כבר למעלה מאלפים שאלות בכל נושא אפשרי, כשהרב משיב ועונה לשואלים בשלל נושאים פרקטיים אקטואליים ומעשיים, כאשר רבבות יהודים נוספים מכל העולם צופים בשידור חי בשיעורו של הרב.

בשיעור שהתקיים במוצאי שבת האחרונה, התייחס הרב למצב היהדות במרוקו, וההשפעה הרוחנית הגדולה שיש לתלמידי הישיבה, כשהוא מבשר על היערכות להקמת ישיבה גדולה נוספת בעיר מרקש, בנוסף לישיבת "שובה ישראל", הנמצאת בקזבלנקה, ישיבה שהוקמה לפני כשנה.

בישיבה שבקזבלנקה, לומדים תלמידים רבים שהגיעו מישראל ומארה"ב, כאשר מתוך התלמידים שמחונכים בדרך של "שובה ישראל", הוכשרה קבוצת תלמידים להיות שוחטים, ולספק בשר מהודר ליהודי מרוקו, כאשר במהלך הפסח האחרון ולאור הסגר בו היתה שרויה הקהילה היהודית, יצא הרב פינטו עצמו יחד עם תלמידיו לשחיטה מיוחדת ומהודרת, כשהוא נוטל על עצמו לשלוח בשר לכל המשפחות היהודיות, שנזקקו לסיוע בימים הקשים.

ואולם הבשורה המיוחדת כעת היא, על הקמת מרכז תורני גדול ומיוחד בעיר מרקש, כאשר בימים אלו נערך הרב לרכישת מבנה גדול ומכובד שבו תשוכן הישיבה על שלל אגפיה, כשהתוכנית היא להעמיד במקום בית מדרש המיועד לכמאתיים תלמידים, בהם אברכים שיקבלו מקום מגורים במקום, וכמאה וחמישים בחורים, שיגיעו למקום מרחבי העולם.

הרב ציין כי בימים אלו מתחילה ההרשמה לבחורים מכל רחבי העולם, כשהתקוה היא שבעזהשי"ת בקרוב עם הרגיעה בהתפרצות המגיפה יפתחו השערים, וניתן יהיה להגיע למרוקו, ולהצטרף לקול התורה שיחזור וימלא את סמטאותיה של מרקש, עיר גדולה לתורה וליראה בימי עבר.

בחודשים האחרונים, הביעו גדולי תורה והלכה את שמחתם לאור חזונו של גאב"ד מרוקו הרב פינטו הקורם עור וגידים, כשחלק מהם התחייבו להגיע ולמסור מידי פעם בפעם שיעורים בישיבה, ולחזק את תלמידי הישיבה העתידים לשהות במקום.

היכולת לשהות במקום בו יהיה לומדי התורה שקועים רק בתלמודם, יהווה מנוף להתעלות רוחנית, ולבנית דור של תלמידים, שיתנו אל כל כוחותיהם וכשרונותיהם, להרבות תורה והלכה, להתעלות אישית, תוך ניתוק מחיי חומר, ולהיות שקועים בחיי הרוח, כשבהמשך יצאו מהם רועים רוחניים, וכלי קודש, לכל יהדות מרוקו בכלל, ולקהילות בכל רחבי העולם.

כאמור המבנה שחוזה רכישתו נערך בימים אלו, הינו מתחם רחב ידים, שיכלול בתוכו את כלל צרכי התלמידים ברוחניות ובגשמיות, כשבשבועות האחרונים, החלו כבר ברכישת ספרי "אוצר הספרים" הגדול, שאמור להיות בישיבה החדשה, שתשמש מגדלור רוחני לכל יהדות מרוקו בנוסף לישיבה הקיימת שבקזבלנקה בה קול התורה מהדהד בקול גם בימים אלו.

בשיעורו אמר הרב כי הישיבה החדשה, תהפוך ל"יהלום שבכתר", בין עשרות בתי המדרש של "שובה ישראל", כשהצפי הוא כי הקבוצה הראשונה תכלול כמאה וחמישים בחורים, ותתגבש בע"ה כבר בשבועות הקרובים.

במהלך השיעור הדגיש הרב, שהקמת הישיבה עומדת בראש מעיניו, וכי הוא כולו תקוה שבתוך זמן לא רב, יפתחו שערי המדינות והמטוסים הראשונים שיצאו לנסיעות אזרחיות, יכללו בתוכם את הטיסות המיוחדות של בחורים, המחפשים את השקיעות ברוחניות, וההתנתקות מחיי חומר, תוך שהם הופכים לבני עליה מיוחדים.

יצויין כי מלכות מרוקו היא מלכות של חסד, מלך מרוקו נוטה חסד ורחמים כלפי בני הקהילה היהודית בארצו, והם חשים קרובים לארמון המלוכה, ומזכירים את המלך בתפילה לברכה מידי שבת בשבתו, היחסים החמים שבין בית המלוכה לקהילה, מתבטאים גם בביקורי יהודים מכל העולם, שבאים למדינה בה צמחו במשך למעלה מאלף שנה, גדולי חכמי ישראל, הויזה לביקור במרוקו ניתנת בדרך קלה ומהירה, כאשר גם במקרה זה של הגעת בחורים לישיבה, יסודרו עניני האשרה והויזה על ידי קהילת שובה ישראל, ובאישור הממלכה, שמקבלת בזרועות פתוחות את ההתפתחות הרוחנית של הקהילה היהודית במרוקו.

הרב פינטו הדגיש כי בכוונתו להיות בע"ה בישיבה במשך שעות רבות בכל יום, כשהישיבה תנחיל את דרכה של קהילת קודש "שובה ישראל", שכבר העמידה אלפי תלמידים, לאותם בני ישיבה, במטרה ליצוק בהם, רוח של תורה ויראה.

כאמור על פי הכרזת הרב, החל בימים אלו הרישום לישיבה החדשה, כשבחורים ואברכים מכל רחבי העולם, המעונינים לקחת חלק בהקמתה של ישיבה כה חשובה שעתידה להחזיר עטרת יהדות מרוקו ליושנה, מוזמנים לפנות ולהרשם לקראת הימים שיבואו בהם ניתן יהיה לצאת בטיסה אל העיר מרקש שבמרוקו.

תגובה אחת
  1. השם הבעיר את הגולה כדי שיעלו לארץ, והנה ישהרוצים לחזור לטומאת ארץ העמים. רבינו ! המשך לחזק את הקדושה בארץ הקדושה, למרות כל הרוע שעשו לך הרשעים בישראל…אל תכנע, תשקיע כוחות רק בארץ הקדושה

השארת תגובה