איך הנגשת אתר תורמת לקידום שלו בגוגל?

Web accessibility online on internet website computer for people with disabilities אתר מונגש
Web accessibility online on internet website computer for people with disabilities אתר מונגש
לחץ נפשי, חרדה? זו הכתובת בשבילך

נושא הנגישות מושך אליו יותר ויותר תשומת לב בשנים האחרונות. עסקים וארגונים נמדדים במחויבות שלהם לאפשר לבעלי מוגבלויות להגיע אליהם בלי קושי, ובאופן דומה הציפייה היא שגם אתרי האינטרנט יתאימו לכל פלחי האוכלוסייה. מעבר לדרישות שמציב החוק במסגרת תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ולחשיבות המוסרית של הפעולה, הנגשת אתר תורמת גם לקידום שלו – כך שמדובר בפעולה שמייצרת רווח אמיתי לכל הצדדים.

אתרים מונגשים נהנים משיעור נטישה נמוך יותר

אתר שלא הונגש באופן מקצועי הוא אתר שמוותר מראש על קבוצות גדולות באוכלוסייה: בעלי לקויות ראייה, אנשים שסובלים מלקויות שמיעה, אנשים הסובלים ממגבלות מוטוריות, בעלי קשיי קשב וריכוז ועוד. באופן טבעי, גולשים בעלי מוגבלות שנכנסים לאתר שאינו מונגש ייצאו ממנו תוך זמן קצר מאוד. גוגל סופרת את סך האנשים שיוצאים מהאתר בלי לבקר בדפים נוספים מעבר לזה שאליו נכנסו, ומחשבת את היחס בין מספר הנוטשים לסך המבקרים באתר. שיעור נטישה גבוה מוביל לציון נמוך יותר ולכן גם לדירוגים פחות מחמיאים בגוגל ובשאר מנועי החיפוש – סיבה טובה להשקיע בהנגשה נכונה של הדפים השונים באתר.

ההנגשה שעוזרת גם למנועי החיפוש להבין טוב יותר את האתר

חלק גדול מהפעולות שנכללות במסגרת הנגשת אתרים תורמות ישירות גם ל-SEO (קידום אתרים אורגני – Search Engine Optimization). דוגמה אחת היא הוספת תגים לתמונות, כלומר כותרות ותיאורים שעוזרים לכבדי ראייה להבין עמודים שיש בהם גם תמונות. מאחר שגם מנועי החיפוש לא יודעים עדיין לזהות במדויק את המשמעות של האלמנטים הוויזואליים באתרים, התגים עוזרים גם להם ועשויים לשפר את הדירוג של כל עמוד.

דוגמה נוספת לפעולה שמנגישה את האתר וגם מוערכת ע"י גוגל היא היררכיה מדויקת וברורה של כל טקסט, כולל כותרות, תתי כותרות (H2, H3 וכו') ופסקאות מסודרות. ההיררכיה עוזרת לבעלי קשיי קשב וריכוז להפיק תועלת מהתוכן, וגם מנועי החיפוש מעדיפים באופן מובהק דפים כאלה. אם אתם רוצים לוודא שאתם יוצרים היררכיה נכונה לאתר שלכם, אנו ממליצים לכם להתייעץ עם מומחה קידום אתרים.

מקסימום תשומת לב לכל פרט ופרט באתר

הנגשת אתרים מחייבת תשומת לב רבה לכל פרט ופרט: למשל, עיצוב שמהווה בסיס לחוויית משתמש מוצלחת גם לכבדי ראייה – ובפרט פונט נוח לקריאה וניגודיות נכונה בין הטקסטים לבין הרקע. עוד דגש חשוב הוא הימנעות מעיצובים, שכתוצאה מהם עלול להיגרם התקף אפילפטי.

פעולה נוספת שמסייעת לכולם להפיק מקסימום תועלת מהאתר היא הבלטת הלינקים באמצעים שונים (צבע בולט, גודל שונה, הדגשה שלהם) כך שאף מגבלה לא תמנע הבחנה מהירה בהם. לגבי התוכן עצמו והרצון להבליט חלקים ממנו, כדאי להסתמך לא רק על שימוש באמצעים ויזואליים אלא להיעזר גם בניסוחים שיבטיחו תשומת לב מתאימה מצד כלל הגולשים.

במצב כזה, שבו מוקדשת מחשבה מעמיקה לכל מרכיב באתר, באופן טבעי משתדרגת גם חוויית הגלישה לא "רק" עבור בעלי המוגבלויות אלא גם של שאר המבקרים באתר – וגם לכך יש כמובן תרומה לקידום אפקטיבי בגוגל.

המאמר באדיבות המומחים לקידום אתרים של https://www.linkshake.co.il

השארת תגובה