הדרך המהירה לחזרה לאורח חיים בריא

חמישה מרכיבים הכי חיוניים לגוף. צילום הרבלייף חול (1)
חמישה מרכיבים הכי חיוניים לגוף. צילום הרבלייף חול (1)
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

חג הפסח השנה היה שונה מקודמיו. ארוחות החג עברו עלינו בחיק המשפחה הגרעינית; גם ההסגר הכפוי, השהייה בבית ומצב הרוח הכבד גרמו לנו להישאר קרוב למקרר ולמאכלי החג והקשו עלינו את השמירה על תפריט בריא ופעילות גופנית סדירה. עכשיו, כשעונת הקיץ נמצאת כבר מעבר לפינה ובתקווה לחזרה מהירה לשגרה, זהו הרגע לאמץ שוב אורח חיים בריא ומאוזן , להוות דוגמא לילדים שבבית , לשתף אותם ולחזור יחד לשגרה בריאה.

כך תעשו זאת נכון:

מומחי חברת הרבלייף מעניקים טיפים לחזרה לארח חיים בריא ומאוזן: 

אל תילחצו ואל תלקו את עצמכם. גם אם שיניתם את הרגלי התזונה והאימונים שלכם ו"התפרעתם" בתקופת הפסח (והקורונה) – לא תהיה לכך השפעה מהותית על המראה והבריאות שלכם. מחקרים שבדקו את השפעת הפסקת אימוני הכוח על יכולת השרירים מוכיחים שפסק זמן מאימוני כוח, גם לפרק זמן של שבועות ספורים, לא גרם לירידה בכוח או במסת השריר. מאידך, אל תניחו לשבירת השגרה "לקלקל" ולעצור את התוכנית שלכם להשגת היעדים, וחזרו לשגרה במהירות ובנחישות.

שמרו על סדר יום קבוע

שמירה על סדר יום קבוע תזרז את החזרה לשגרה. לכן, חזרו מהר ככל האפשר להרגלי האכילה, האימונים והשינה ה"מקוריים" שלכם: הקפידו על ארוחות בזמנים קבועים, בדיוק כפי שעשיתם לפני החג, וקבעו ביומן שלכם אימונים (בדיוק כפי שהייתם קובעים זמן לפגישה חשובה). השתדלו ללכת לישון ולהתעורר בשעות קבועות, והקפידו על לפחות שבע שעות שינה בלילה כדי להתעורר רעננים ואנרגטיים.

הקפידו על אכילה מסודרת

אכלו רק ליד השולחן. אל תאכלו בהיסח הדעת מול מסך הטלוויזיה, המחשב או הטלפון או "תחטפו" משהו מהיר. אכלו  לאט, לעסו היטב והתמקדו בארוחה שמולכם. היעזרו ביומן אכילה שבועי, לפחות עד שתרגישו שאתם נמצאים בשליטה; ניהול יומן אכילה ימקד אתכם ויסייע לכם בחזרה מהירה לשגרה בריאה.

אל תוותרו על חטיף מתוק

הימנעות מוחלטת ממתוק אינה מומלצת ועלולה לגרום לכם דווקא לעלות במשקל; הניסיון מלמד שדווקא אלה המוותרים באופן גורף על מאכלים אהובים אינם מצליחים להתמיד בתוכנית התזונה שלהם. עצם הידיעה שמתוק אינו אסור מרגיעה, ומאפשרת לנו לבחור את המזון שלנו בחוכמה. זקוקים למשהו מתוק? נסו את חטיף החלבון של הרבלייף, חטיף בריא וטעים המכיל חלבונים ופחמימות לשחרור קבוע של אנרגיה, אידיאלי לשמירה על אורח חיים פעיל והפחתה בריאה במשקל; בטעמים וניל שקדים, שוקולד בוטנים ולימון.

אל תוותרו על ארוחת הבוקר

ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום השוברת את צום הלילה. ארוחת בוקר עשירה בחלבון תמנע התקפי רעב ותספק אנרגיה שתאפשר לכם להתחיל את היום באופן הטוב ביותר, תעודד שמירה על משקל תקין ורמה תקינה של כולסטרול בדם.

זכרו, דילוג על ארוחת הבוקר אינו 'חוסך' קלוריות. אלה המדלגים על ארוחת הבוקר נוהגים להשלים את החסר באכילת חטיפים וארוחות גדולות יותר במהלך היום.

אל תשכחו לשתות הרבה מים

מים מהווים כ-60% ממשקל גופנו; לעיתים קרובות תחושת הצמא והרעב מתערבבות זו בזו. כשאנו צמאים, פעמים רבות נחוש תחושת רעב מוגברת ולפעמים גם רצון למתוק. שתיית מים מספקת במהלך היום מפחיתה את תחושת הרעב ותורמת להרגשת שובע טובה יותר הם מסייעים בשמירה על המשקל ועל תחושת השובע, ותורמים לחילוף החומרים ולשריפת שומנים. זכרו – משקאות ממותקים או קפה אינם נחשבים לחלק מתצרוכת הנוזלים היומית.

חזרו לשגרת האימונים בהדרגה

כדי להימנע מעומס יתר שעלול לגרום לפציעות, חזרו לשגרת האימונים באופן הדרגתי ואל תצפו "לתקן" הכול באימון בודד, משום שלוקח לגוף זמן להסתגל מחדש לעצימות האימון .הציבו יעדים ריאליים והתמידו בהם.

וזכרו תמיד – כל שינוי גדול מתחיל בצעד קטן.

ברכת חזרה נעימה, מהירה ובטוחה לשגרה

השארת תגובה