מוסקובה היהודית בצל נגיף הקורונה

הקהילה היהודית הגדולה במוסקבה מקדשת שם שמים בהתנהגותה המופתית • חלוקת אלפי מסכות ואמצעי הגנה • על הבריאים שלא יחלו ועל החולים שיתרפאו

לצד ה'קרנטין' הרוסי ההולך ומחמיר וההסגר המתרחב כל העת, פעולות הקהילה היהודית, התמיכה והדוגמא האישית לכלל הציבור – מצוינים בכלי תקשורת רבים וגורמים לקידוש שם שמים מיוחד.

במקביל, פרויקט מיוחד של חלוקת אלפי מסכות ואמצעי הגנה, החל בימים אלו במוסקבה, ובמהלכו מחולקים חינם אין כסף לאוכלוסייה הבוגרת ולכל דורש, באמצעות צי הרכבים המחלק את מנות המזון של מרכז החסד ושל ארגון ביקור חולים ודרך חנויות המזון הכשרות הפתוחות במוסקבה.

עם הפרסום על עליית נדבקי ונפגעי נגיף הקורונה ברוסיה, מתברר למפרע הדרך היעילה בה נהגה הקהילה היהודית הגדולה במוסקבה הבירה, כאשר בימיה הראשונים של התפשטות הנגיף בעולם, ננקטו צעדים החלטיים ודרסטיים ועוד לפני התייחסות רשמית של משרד הבריאות הרוסי – נסגרו כל בתי הכנסת, בתי חב"ד וכלל המוסדות היהודים הרבים בכל רוסיה, למעט הארגונים העומדים ומסייעים לנזקקים, ובהם "מרכז החסד היהודי שערי צדק", הממשיך לפעול ללא לאות, למען כל נזקק וגלמוד, "בית היתומים" היהודי, המהווה בית לאותם מאות יתומים יהודים אומללים וארגון "ביקור חולים – מוסקבה", הפועל סביב השעון לספק מנות חמות ומזינות למאושפזים והחולים בבתי הרפואה או בבתים.

בימי חג הפסח חולקו אריזות מצות לצוותים הרפואיים בבתי הרפואה, עם מכתבי עידוד והערכה מרבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, המסביר את כוחה של אכילת מצות שהוא גם מאכל רפואה.

חלוקה זו, באה כהמשך לקשר החם והעקבי על ידי ראשי הקהילה היהודית עם הגורמים הרפואיים הרלוונטיים, על מנת להבטיח טיפול ומעקב ראוי אחר מאושפזים מהקהילה היהודית.

השארת תגובה