ירידה חדה ב'מדד אמון הצרכנים'

כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- KANTAR טלסקר ירד בחודש מרץ 2020 ב-17.1 נקודות לרמה של 124.3 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף ירד ב-30.2 נקודות ומדד הציפיות ירד ב-8.5 נקודות.

כלכלני בנק הפועלים: מדד אמון הצרכנים רשם את הירידה החודשית החדה אי-פעם. הסגר הממושך, עלייה במספר מבקשי דמי-אבטלה, וירידת מחירי הנכסים הפיננסיים, הביאו לירידה חדה באמון הצרכנים. הפגיעה בולטת יותר במדד למצב השוטף. מדד אמון הצרכנים היה בקרבת השיא טרם התפשטות המגיפה. אמון הצרכנים לא ישתקם במהירה גם לאחר שהמגיפה תדעך – ניתן לראות שגם בסין, שהשתלטה על הנגיף, משקי הבית חוששים עדיין להגיע למקומות הומי אדם. חודשי הסגר צפויים לפגוע בהכנסות משקי הבית, חלק מהעובדים שנמצאים בחל"ת צפויים לאבד את מקום עבודתם, וירידת מחירי הנכסים הפיננסיים יוצרת "אפקט עושר" שלילי על הצריכה.