הפסיכי-אטר שבז לחרדים – התנצל

ארגון 'בצלמו' הגיש תלונה נגד פרופ' יורם יובל, בגלל דבריו ל'מעריב': "ליצמן התייחס למגיפת הקורונה ששוטפת את העולם ואמר 'משיח צדקנו יגאל אותנו לפני פסח תש"פ'. בתור פסיכיאטר אשפזתי אנשים על פחות מזה"

ליצמן בברזילי
ליצמן בברזילי

פרופ’ יורם יובל עורר סערה ברשת לאחר שבראיון ל’מעריב המגזין’,  אמר: “שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס למגיפת הקורונה ששוטפת את העולם ואמר ‘משיח צדקנו יגאל אותנו לפני פסח תש”פ’. בתור פסיכיאטר אשפזתי אנשים על פחות מזה”.

בעקבות הדברים הגיש ארגון ‘בצלמו’ תלונה ללשכת האתיקה ההסתדרות הרפואית על “פגיעה ברגשות מליוני מאמינים וכן ניצול לרעה של מעמדו והצגת דעותיו האישיות כאילו הם רפואיות ופגיעה בקהילה הרפואית בישראל”.

בראיון אמר יובל: “זו פשוט שערורייה שבזמן המשבר הרפואי הכי גדול בתולדות מדינת ישראל, עומד בראש משרד הבריאות פוליטיקאי שלא מבין כלום ברפואה ואפילו תעודת בגרות אין לו. לשמוע אותו מדבר זה פשוט מטריף את הדעת, ואני לא מתבייש להגיד את זה. המחשבה על כך שזה מה שחושב ראש מערכת הבריאות שלי, לא עושה לי טוב. אפשר להתחרפן, זה מטורף, ואף אחד לא אומר כלום, כולם מתנהגים כאילו זה בסדר, אבל זה לא בסדר. מי שם אותו שם? מי אחראי לזה שהוא שר הבריאות?”.

מיד לאחר התלונה ופרסומה בתקשורת התנצל הפסיכיאטר בפני שר הבריאות ומליוני שומרי המצוות וחזר בו מדבריו.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, מסר: “נגמרו הימים שבהם הורדנו את הראש. ידע כל מי שיסית וידבר נגד הציבור הדתי החרדי המסורתי ולא משנה מה מעמדו יפגע מיידית. נמשיך להיאבק בכל הכוח נגד כל הסתה גזענות ואפלייה כנגד כל המגזרים, ובעד אהבה ושלום עולמי. “

תגובה אחת
  1. יורם צודק. אך קודם יש להקשות — רק סנה אחד רופא? שרי הבריאות לדורותיהם: חיים משה שפירא; יוסף בורג; יוסף ספיר; יוסף סרלין; דב יוסף; ישראל ברזילי; יצחק רפאל; שלמה ישראל בן-מאיר; חיים גבתי; ויקטור שם-טוב; עבד אל-עזיז א-זועבי; אליעזר שוסטק; מרדכי גור; שושנה ארבלי-אלמוזלינו; יעקב צור; אהוד אולמרט; אליעזר מזרחי; חיים רמון; יצחק רבין; אפרים סנה; נואף מסאלחה; צחי הנגבי; יהושע מצא; שלמה בניזרי; רוני מילוא; נסים דהן; דני נוה; יעקב אדרי; יעקב בן-יזרי; בנימין נתניהו; יעל גרמן; יעקב ליצמן…

    בה"ש לא חסר לנו עסקנים

השארת תגובה