כאן עוזרים לניצולי שואה

האדמו"ר מקאליב: הצוואה של סבי הקדוש לדאוג לניצולי השואה שעדיין נותרו שיהיה להם אוכל לחג – מיזם מיוחד 'לא פוסחים על סבא וסבתא' לחלוקת מזון לקשישים וניצולי שואה

האדמו"ר מקאליב
האדמו"ר מקאליב

ימים ספורים לאחר חג הפסח, יחול יום השנה הראשון לפטירתו של הרבי של השואה כ"ק האדמו"ר מקאליב זיע"א. כל חייו עסק הרבי בניצולי השואה ובשימור זכרם של ניצולי השואה. הניצולים שנותרו בחיים והיו זקוקים לסיוע נכנסו מידי חג אל כ"ק האדמו"ר שהיה מחלק להם מענק מכובד לכבוד החג. בשנים מאוחרות יותר היו נשלחות מעטפות לבתיהם של הניצולים על מנת שיוכלו לרכוש לעצמם מוצרים לחג.

הרבי היה מזכיר תמיד כי חשוב לזכור אתו אלו שאינם, אך עוד יותר חשוב לזכור ולעזור לאלו החיים עמנו הגיבורים ניצולי השואה. ברוח צוואתו של הרבי ולאור העובדה שבשל משבר הקורונה קשישים רבים בהם גם ניצולי שואה, עלולים למצוא את עצמם בחג לבד וללא מוצרי מזון לחגוג את חג הפסחה כראוי, יצא כ"ק האדמו"ר מקאליב בקריאה להתגייס למען איסוף כסף לרכישת מוצרי מזון לחג עבור אותם הקשישים. 'הצוואה של סבי הקדוש הוא לדאוג לחיים, לדאוג לקשישים לניצולי השואה שאין להם מי שידאג להם לאוכל לחג. לאחר חג הפסח ביום הייארציט שבעזרת השם נוכל לעלות לציון הקדוש ולהגיד לסבא 'זכינו לקיים את הצוואה שלך השנה בהידור ולדאוג לניצולי השואה שלא היה מי שיהיה אתם בחג בגלל המגיפה הנוראה'.

הרבי אף שוחח עם ניצולי השואה והבטיח להם כי יעשה הכול כדי לדאוג להם לצרכי החג. הרבי בירך אותם שבעז"ה יזכו לראות בגאולה השלמה ולאכול מן הזבחים ומן הפסחים בירושלים ביחד עם כל עם ישראל. בימים הקרובים צפוי הרבי לשוחח עם ניצולי שואה שחלקם נמצאים בבידוד מחשש שמא ידבקו בנגיף ולשאול לשלומם ולשמוע מה הם זקוקים לו במיוחד בימים אלו ולקראת חג הפסח הבעל"ט.

הדים רבים נרשמו ליוזמה ולקריאה לסייע לניצולי השואה והקשישים, רבים שהתוודעו למיזם החשוב ביקשו לתמוך בו לאור העובדה שלנוכח משבר הקורונה הקשישים יאלצו לקיים את הסדר ואת ימות הפסח בגפם מחשש להידבקות בנגיף הקורונה. המיזם קיבל את השם 'לא פוסחים על סבא וסבתא'. כל מי שמכיר קשישים וניצולי שואה הזקוקים לסיוע יכול למסור את הפרטים בתיבת המייל: kaliv@smart-click.co.il

השארת תגובה