המדריך השלם לניקוי הפנים

ניקוי יסודי של עור הפנים הוא הבסיס למראה עור בריא ומטופח • מה ההבדל בין סוגי תכשירי הניקוי השונים ואיך תבחרי את תכשיר הניקוי הנכון בשבילך?

סדרת לניקוי הפנים של RERE FLOWERS לוריאל פריז | צילום: יח"צ חו"ל
סדרת לניקוי הפנים של RERE FLOWERS לוריאל פריז | צילום: יח"צ חו"ל

פסח לפנינו, חג הניקיונות, ומי אמר שצריך לנקות רק את המגירה ולא את הפנים?

תרים את היד זו שלא מעוניינת במראה עור פנים בריא, נקי ורענן. מתברר כי המפתח להשגת מראה עור כזה הוא באמצעות שגרת ניקוי יסודית של העור.  מומלץ לנקות את העור בבוקר, ובלילה לפני השינה.

חשוב במיוחד להקפיד על ניקוי העור לפני השינה, מאחר ובלילה העור מתחדש, "פנוי" מרדיקלים חופשיים ויכול לקלוט טוב יותר את רכיבי הלחות שיונחו מעליו.  עור שלא מנקים על בסיס יומי צובר עודפי תאים מתים, זיהום, אבק ולכלוך.

פעולת ניקוי וטיהור עור הפנים מאפשרת לעור לנקז את הרעלים ובמקביל לספוג בצורה אפקטיבית יותר את רכיבי הלחות. לכן, חשוב להקפיד על ניקוי העור, ללא קשר לגיל, לסוג ומצב העור, לאורח חיים או לשימוש במוצרי איפור.

טיפ מנצח:  קבעי לעצמך טקס – יום אחד בשבוע שבו את מפנקת את עורך בטיפול יסודי הכולל שימוש בפילינג או במסכת ניקוי כדי להסיר את חלקיקי האבק והפיח.

להלן מספר טיפים לשגרת ניקוי העור לפי סוגו:

  • שגרת ניקוי לעור שמן: יש לשטוף פעמיים ביום בג'ל או במוס ניקוי להסרת עודפי השומן וניקוי הנקבוביות, אשר אינם מכילים סבון אך נשטפים במים. ניקוי שבועי בפילינג (רק במידה ואין פצעונים פתוחים), ניקוי במסכת טיהור או חֵמר אשר סופחות שומנים ומייבשות פצעונים לפי הצורך. מומלץ לוותר על שימוש בחלב פנים, במוצרי ניקוי המכילים אלכוהול המגרים את בלוטות החלב ומובילים לייצור עודף של סבום (הסבר מה זה?) ושומן.
    שגרת ניקוי לעור יבש:  יש לנקות את הפנים ולהסיר איפור באמצעות תחליב שומני־קרמי (המעשיר ומזין את העור), קרם ניקוי או שמן ניקוי. מומלץ לוותר על שימוש בסבון מוצק ובמוצרי ניקוי אגרסיביים.
  • שגרת ניקוי לעור מעורב: יש להקפיד לנקות את הפנים ולהסיר איפור תוך שימוש במוצרים לפי העדפה אישית והחלפתם מעת לעת או לפי עונות השנה או העדפה.

איך משתמשים נכון במוצרי הניקוי לפנים?

  1. חלב פנים: תכשיר במרקם תחליבי הממיס את עודפי הלכלוך והאבק, שאריות איפור ועודפי הפרשות (שומן וזיעה).
    למי מומלץ? לבעלי עור רגיל ויבש. התכשיר לא נשטף במים ולכן יתאים לאלו שאוהבות לנקות פנים בלי לשטוף אותן. כדאי להשלים את הניקוי במי פנים.
    כך תשתמשו: מורחים על הפנים, מעסים בתנועות סיבוביות ומסירים בפיסת צמר גפן לחה. יש להקפיד לא לעסות את העור עמוק מדי ולאורך זמן משום שהתכשיר אינו מיועד לחדור לשכבות העמוקות של העור.
  2. תרחיץ לפנים/סבון פנים (מוצר ניקוי הנשטף במים): תכשיר עדין לניקוי יומי של עור הפנים המגיע במרקם קרם, ג'ל או מוס אוורירי. התכשיר מסיר שאריות שומן ומנקה לכלוך על פני העור. התכשירים נבדלים ביניהם במרקם וכן ברשימת המרכיבים.
    מומלץ: לכל סוגי העור ואידיאלי לבעלות עור שמן.
    כך תשתמשו מורחים את המוצר על עור לח, מעסים בתנועות סיבוביות ואז שוטפים במים פושרים (מים חמים מייבשים את העור). טיפ: נסי לחמם את קרם הניקוי בין כפות הידיים כדי להביאו לטמפרטורת הגוף, כך העור "יקבל" אותו טוב יותר.
  3. מי פנים: תכשיר נוזלי המשלים את פעולת הניקוי ומעניק רעננות לעור. מי הפנים אוספים את הפסולת, השומן והלכלוך, מכווצים ומחטאים את הנקבוביות ומאזנים את רמת החומציות (PH) המהווה את ההגנה הבסיסית הראשונה של העור.
    מומלץ: כמוצר משלים לניקוי יסודי לכל סוגי העור לאחר שימוש בחלב פנים או בכל תכשיר ניקוי הנשטף במים.
    כך תשתמשו: מניחים על פיסת צמר גפן לח ומורחים ממרכז הפנים כלפי חוץ. טיפ: מומלץ להשתמש במי פנים ללא אלכוהול לכל סוגי העור משום שלרוב אלכוהול מייבש את העור.
  4. מסיר איפור מהעיניים: מסיר איפור ייעודי לעיניים מכיל לרוב שמנים הידרופיליים ורכיבים עדינים במיוחד, הייעודיים לאזור הרגיש והעדין של העיניים. טיפ: מומלץ להשתמש במוצר נוזלי המכיל שתי פאזות: פאזה שומנית ופאזה נוזלית. הפאזה השומנית ממיסה את שאריות האיפור (המסקרה, הקונסילר, הצלליות, העיפרון והאייליינר) ומעשירה ברכות את האזור הדק והפגיע של העיניים, הפאזה הנוזלית אוספת אליה את שאריות האיפור.
    כך תשתמשו: מניחים מעט מהנוזל על פיסת צמר גפן לח, מניחים על העיניים למשך מספר שניות ומסירים בתנועות ליטוף עדינות. חשוב מאוד לא לשפשף!
  5. מסכת טיהור וניקוי: תכשיר המכיל רכיבים שסופחים את השומן ואת הלכלוך: המסכות משילות תאים מתים ומונעות הצטברות של שומן בנקבוביות ובו בזמן מעשירות את העור ברכיבי לחות מזינים. כדאי לציין כי המסכות מרעננות, מחדירות לחות ומרגיעות את העור. בעת מריחת המסכה, העור "מבודד" מאוויר הסביבה וסופג לתוכו את מרכיביה.
    מומלץ: לכל סוגי העור ולמי שמעוניינת להעניק לעור טיפול ביתי אבל של מחלקה ראשונה. ניתן לשלב לאחר טיפול בפילינג.

כך תשתמשו: אחת לשבוע מורחים על עור נקי שכבה עבה יחסית של המסכה ומשאירים על העור למשך 5־20 דקות (תלוי בסוג המסכה.

  1. פילינגתכשיר גרגירי המעניק ניקוי עמוק ויסודי יותר של העור והנקבוביות באמצעות קילוף והסרת התאים המתים המצטברים בשכבת העור העליונה. השימוש בפילינג מאפשר חדירה אפקטיבית יותר של מוצרי הטיפוח, מעודד צמיחת תאי עור חדשים, מרענן את העור, מסייע להחלקתו, לשיפור המרקם שלו ולהבהרתו.
    מומלץ: לכל סוגי העור, בפרט לבעלות עור שמן שבו עודף השומן והתאים המתים יוצרים כעין פקק בנקבוביות וכן למי שרוצה לנקות את העור באופן יסודי ומוקפד יותר.
    כך תשתמשו: אחת לשבוע מורחים מהתכשיר על עור הפנים כשהוא יבש, מעסים ושוטפים במים פושרים. אגב, שפשוף יתר לא ינקה טוב יותר את העור J
  2. מים מיסלרייםתכשיר טרנדי המעניק פתרון מהיר להסרת איפור וניקוי העור. הלהיט התורן משלב בין הסרת איפור מהפנים ומהעיניים(!), ניקוי יסודי והענקת לחות לעור. הפורמולה העדינה מכילה מולקולות מיקרוסקופיות הממיסות את הלכלוך, "לוכדות" אותו ובמקביל מסירות אותו בקלות. כדאי לדעת שהתכשיר לא מכיל סבון ואינו מייבש את העור.
    מומלץ:לבעלות כל סוגי העור (כולל עור רגיש במיוחד, עור מגורה ונוטה לדלקות הודות לתרכובת המזכירה את שומני העור הטבעיים) ולמחפשות פתרון קצר ומהיר להסרת איפור וניקוי עור הפנים.
    כך תשתמשו: מניחים את הנוזל על צמר גפן, ללא צורך בשטיפה, שוב ושוב, עד שהצמר גפן נותר נקי.
  3. שמן ניקוי/באלם: תכשיר ניקוי המסיר בצורה היסודית ביותר את האיפור העקשן ביותר ואת הלכלוך. התכשיר חודר לעומק הנקבוביות וממיס איפור ולכלוך קשה. בעוד מרקם השמן הוא נוזלי, מרקם הבאלם הוא מוצק המתחלב במגע עם מים.
    מומלץלבעלות עור יבש ועור שמן. זהו המוצר האולטימטיבי עבור הנוהגות להשתמש במוצרי איפור עמידים ולג'אנקי־ביוטריות.
    כך תשתמשו: מניחים את התכשיר ישירות על עור הפנים ומעסים בתנועות עדינות. רצוי לשטוף לאחר השימוש במים קרים ולהשלים במוצר ניקוי נוסף, כמו תרחיץ ניקוי. ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, מדגישה "אני לא ממליצה לשטוף את הפנים עם השמן כי הוא לא מתנקה. ניתן להסיר איפור עם שמן בתנאי ששוטפים את הפנים עם סבון עדין".
  4. מגבוני ניקוי לפניםהתכשיר המספק את הפתרון המהיר ביותר לניקוי קל של עור הפנים. התכשיר לא מאפשר ניקוי יסודי של עור הפנים ולכן אינו מומלץ לשימוש יומיומי. כן אפשר להשתמש בו במקרים בהם את מאוד עייפה ומשימת הסרת האיפור נראית לך כמו חלום רחוק מדי לביצוע J

שיהיה לכולנו חג פסח נקי מלא בבריאות  טובה!

השארת תגובה