כספי המתים – יסייעו למאבק בקורונה

חדר ניתוחים. אילוסטרציה
חדר ניתוחים. אילוסטרציה

הקדש "ביקור חולים" הוא מההקדשות הותיקים והידועים בירושלים. המקדישים הלכו לעולמם לפני שנים רבות, אך תרומתם עשוי להציל אזרחים החיים עימנו היום וחלו בקורונה.

הממונה על ההקדשות בבית הדין הרבני והמנהל המיוחד להקדשות "ביקור חולים" הגישו בקשה משותפת לאישור העברת 250,000 שקלים מכספי פירות הקדשות "ביקור חולים" לבתי חולים בירושלים, לצורך התמודדות עם המגיפה.

לפני מספר שנים מונה עו"ד רם ז'אן, על ידי הרכב בית הדין בתל אביב למנהל מיוחד להצלת ולניהול עשרות נכסי הקדשות "ביקור חולים", שלא שימשו למטרתם מאז קריסת בית החולים ביקור חולים לפני כ-17 שנים. בחודשים האחרונים עשה המנהל המיוחד מאמצים גדולים לאיתור ולהשבת הנכסים ופירותיהם וכעת, עם קבלת של כספים ראשונים שהוחזקו על ידי גורמים שונים, הוקצה סכום ראשון שאותו מבקשים הממונה על ההקדשות והמנהל המיוחד להעביר לבתי חולים בירושלים- בהתאם למטרות שנקבעו בהקמת ההקדשות, שהם מטרות של בריאות ורפואה בירושלים.

בית הדין הרבני בתל אביב אישר את הבקשה וכעת צפויים לעבור 125,000 שקלים לטיפול ניסיוני בחולי קורונה בבית החולים הדסה ו-125,000 שקלים נוספים להצטיידות מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק.

הממונה על ההקדשות עו"ד רחל שקרג'י: "בימים אלה בהם מנהלים בתי החולים מלחמה על חיי אזרחי ישראל, אנו שמחים כי בית הדין נעתר לבקשתנו ואישר הקצאת משאבים מפירות נכסי ההקדשות למטרה זו. העברת הכספים נעשית בהתאם להוראות שקבעו מקדישי הנכסים, שלא זכו כי רצונם יתממש במשך שנים רבות. מאמציהם הגדולים של בית הדין, של הנהלת בתי הדין ושל המנהלים המיוחדים נושאים פרי וכעבור חודשים של עבודה מאומצת, אנו שמחים כי הנכסים חוזרים אל הציבור ומגשימים את רצון המקדישים. אנו נמשיך במאמצינו עד שכלל נכסי ההקדשות הדתיים ישובו וישמשו את הציבור, בהתאם למטרותיהם".

תגובה אחת
  1. בושה וחרפה.
    כסף שהוקדש עבור ביקור חולים מועבר שרירותית לבתי חולים אחרים באיצטלה של קורונה… גזל גמור

השארת תגובה