בני ברק: בירת ה'קורונה' של ישראל

נשיא המועצת חכם שלום והגר"ח קנייבסקי הורו לתושבי בני ברק להתפלל ביחידות בבית, בניגוד ליתר הערים • רבה של העיר מודיעין עילית, הגר"מ קסלר: אוסר על קיום מניינים גם במרחב הפתוח ועל לימוד בבתי המדרש

הגרח קנייבסקי בירושלים, צילום דוד זר (125)
הגרח קנייבסקי בירושלים, צילום דוד זר (125)

המלחמה בנגיף הקורונה: מרן הגר”ח קניבסקי הורה לרבני בני ברק כי בעת הזאת יש להתפלל ביחידות ולא במניין.

ההנחיה לפיה יש להתפלל בימים אלו ביחידות ולא במניין, צפויה להתפרסם בזמן הקרוב על ידי רבני העיר בני ברק.

בעיר בני ברק מספר החולים המאובחנים גבוה מאוד ביחס לגודל האוכלוסיה.

הגר”ח נימק את ההוראה במילים: “זה פיקוח נפש”.

מנהל בית החולים מעייני הישועה, פרופסור מוטי רביד, התייחס להלוויה של הגר”צ שינקר, ראש ישיבת ‘בית דוד’ לצעירים ומראשי ‘הפלג הירושלמי’ שנערכה אמש בבני ברק בהשתתפות מאות בני אדם שהפרו את כל ההנחיות של משרד הבריאות למלחמה בקורונה.

בריאיון ל’כאן חדשות’ אמר רביד: “אנחנו במלחמה. להלוויה אתמול הגיעו אנשים ירושלמים שהם פראי אדם, שאני לא יודע אם לקרוא להם רוצחים היום, והצטופפו כאן.

”ראיתי אנשים ברחוב, חלק מהחנויות פתוחות, מתקהלים יחד בלי מסכות. הלקח לא הופנם מספיק”.

יו”ר ארגון זק”א, יהודה משי זהב, תהה, בראיון לגלי צה”ל –  מדוע המשטרה לא פיזרה את ההתקהלות ההמונית בהלוויה. ”אני בא בטענות למשטרה, אם היה מדובר בפצצה מתקתקת – כמו מחבל, המערכת יודעת לטפל. זו פצצה מתקתקת מה שהיה בהלוויה”.

הוא הדגיש כי רוב הציבור החרדי מקפיד על הנחיות משרד הבריאות. ”התביישתי בעצמי, התביישתי בציבור, התביישתי בחילול השם שזה גורם. לא מדובר בציבור שלא יודע לקרוא, הוא מבין יותר מכל אחד אחר את ‘ונשמרתם מאוד לנפשותיכם’.

“כבר אין מילים, מדובר על נגיף בלי גבולות שחוצה מגזרים, ויודעים כולם מה קורה בבני ברק, עוד רגע לא יהיה בבית בלי אדם נגוע”.

כשנשאל מה דעתו על האפשרות שיוכרז סגר כללי על בני ברק –  השיב: ”אם אין ברירה –  אז צריך לעשות את זה. רוב הציבור החרדי שומר על ההוראות של משרד הבריאות, יש קבוצה קטנה שעושה את זה אולי כחלק מהמערכה נגד הציונים, אבל הם לא מבינים שזה מראה כמה הם לא מתחשבים בזולת. הרי כל מה שהם עושים לא שווה כלום, כשהם מהווים פצצה מתקתקת ובגללם אנשים יידבקו”.

נשיא מועצת חכמי התורה של ש”ס, חכם שלום כהן, הורה הערב (ראשון) לתושבי בני ברק להתפלל ביחידות בביתם ולהישמע להוראות רבני העיר.

“בשל התפשטות הנגיף בעיר בני ברק – על הציבור להתפלל בבית”, אמר ראש הישיבה.

לגבי יתר הערים חזר ואמר: “יש להישמע ולנקוט על פי הנחיות משרד הבריאות שהם פיקוח נפש ממש״.

ראש הישיבה הדגיש כי אף על פי שבכל הארץ דעתו שיש לקיים מניין מצומצם על פי הוראות משרד הבריאות – בבני ברק, בה קיימת התפשטות חמורה של המגיפה, דעתו  שיש להתפלל אך ורק בבית ביחיד.

בתוך כך, לאחר שבמכתב שפרסמו היום רבנים בבני ברק נכתב “לתושבי העיר”, ביקש מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין מרבני מודיעין עילית לפרסם מכתב מיוחד  על האיסור להתפלל במניין.

במכתב שפרסם המרא דאתרא של העיר מודיעין עילית, הגר”מ קסלר, הוא אוסר על קיום מניינים  גם במרחב הפתוח ולא ללמוד בבתי המדרש, אפילו לא כשהוא יחיד – ומורה על שמירת כללי משרד הבריאות.

תגובה אחת
  1. מפחיד!! כל המצב הזה!!

השארת תגובה