ממשלת אחדות: גם העבודה בפנים

הממשלה החדשה צפויה למנות 34 שרים: חברי הכנסת עמיר פרץ ואיציק שמולי צפויים להצטרף • ליצמן סירב לעבור לשיכון – וגנץ ויתר על הבריאות • ינקלביץ' צפויה לעמוד בראש המשרד לענייני ירושלים

נתניהו וגנץ, צילום: אלעד מלכה
נתניהו וגנץ, צילום: אלעד מלכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר חוסן לישראל בני גנץ סיכמו כי יו”ר הכנסת הבא לאחר גנץ – יהיה איש הליכוד.

אולם, על פי ההסכמה, הליכוד ידרש לקבל את הסכמת כחול לבן למועמד אותו יבקש למנות לתפקיד, הנחשב קריטי להתנהלות הממשלה מול הכנסת.

המשמעות היא כניעה של נתניהו לווטו שהציבה הלילה כחול לבן על האפשרות שיו”ר הכנסת היוצא, יולי אדלשטיין, ישוב לתפקיד לאחר מינויו של גנץ לשר.

עמדת כחול לבן גובשה בעקבות מתקפה חריפה מצד השמאל על האפשרות שאדלשטיין ימונה לתפקיד – זאת לנוכח הביקורת החריפה שמתחו שופטי בג”ץ על סירובו לכנס את מליאת הכנסת לבחירת יו”ר חדש בהתאם לפסיקתם.

בתוך כך, שר הבריאות יעקב ליצמן סירב בתוקף לעבור למשרד הבינוי והשיכון, זאת למרות הרחבת הסמכויות שהוצעו לו. בעקבות כך,  גנץ הסכים כי ליצמן ישאר שר הבריאות.

גם על זהות שר המשפטים הבא אין עדיין הסכמה כשבחוסן לישראל מציעים את חברי הכנסת אבי ניסנקורן או חילי טרופר, אולם בליכוד מסרבים לשני השמות שהוצעו.

ח”כ משה גפני מיהדות התורה יישאר בראש ועדת הכספים.

תיק הקליטה שהובטח לגדי יברקן שערק מכחול לבן לליכוד לפני הבחירות לכנסת ה-23 יעשה את דרכו ככל הנראה לפנינה תמנו שטה שעברה הבוקר מיש עתיד לחוסן לישראל.

המהלך יגרום למשבר מול יברקן אך גנץ מתעקש וטוען שתמנו שטה היא המועמדת הראויה ביותר.

חברת הכנסת עומר ינקלביץ’ צפויה להתמנות לשרה ולעמוד בראש המשרד לענייני ירושלים ומורשת.

על פי המסתמן, הממשלה הבאה תהיה שיוויונית כאשר לבלוק הימין ולחוסן לישראל יהיה מספר שרים זהה – 15 לכל צד.

חברי הכנסת עמיר פרץ ואיציק שמולי צפויים להיכנס לממשלת נתניהו-גנץ ולקבל את תיקי הכלכלה והרווחה.

ייתכן ושמולי יתמנה לשר הרווחה או לסגן שר במשרד הרווחה. ההחלטה הסופית תתקבל מחר.

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, עמית סגל, צייץ: “עמיר פרץ שגילח את שפמו כדי להתחייב שלא יישב עם נתניהו יכהן תחתיו כשר הכלכלה, שמולי יקבל תפקיד שעודנו לא ברור במשרד הרווחה”.

גורמים בעבודה צוטטו בכאן חדשות: “העניין עוד לא סגור, הרבה תלוי בהסכם של הליכוד עם כחול לבן”.

ח”כ מרב מיכאלי לא תפרוש ממפלגת העבודה, אך לא תצטרף לקואליציה.

בינתיים, מחלוקת חריפה נסובה סביב שאלת החלת הריבונות ביהודה ושומרון. בעוד בליכוד דורשים להכניס זאת להסכם, בכחול לבן מתנגדים. לפי שעה לא מסתמנת הסכמה סביב הסוגייה.

מוקדם יותר היום איימו בכירים בימינה כי לא יצטרפו לממשלה הבאה ויישארו באופוזיציה, אם נתניהו לא ישפר את ההצעה שהעביר לַמפלגה. ההצעה הנוכחית של ראש הממשלה כוללת שני תיקים, תיק החינוך ועוד תיק זוטר.

על רקע ההתקדמות במגעים להקמת ממשלת אחדות מסתמן כי שר המשפטים בממשלת האחדות יהיו ממפלגת כחול לבן של גנץ, אך זהותו תיקבע בהסכמה עם ראש הממשלה נתניהו.

הממשלה החדשה צפויה למנות 34 שרים. השר לביטחון הפנים יהיה מהליכוד, בהסכמת ”כחול לבן”.

מפלגות גוש הימין יקבלו את תיקי האוצר, ביטחון הפנים, תחבורה, החינוך, בריאות, משרד פנים, הנגב והגליל, משרד האנרגיה, הגנת הסביבה, בינוי, משרד הדתות, משרד המודיעין, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, המשרד לירושלים ומורשת.

פרשן חדשות 12 עמית סגל דיווח כי המועמד המוביל ליו”ר הכנסת הוא יריב לוין, מירי רגב צפויה להתמנות לשרה לביטחון הפנים ואמיר אוחנה יהיה שר התחבורה. יולי אדלשטיין מצידו מקווה לחזור לתפקיד יו”ר הכנסת.

תגובה אחת
  1. מספרים מבהילים. 34 שרים על כ80 חברי כנסת. איפה האחריות הלאומית?! איפה מצב החרום הכלכלי?! לא יאומן, השחיתות השלטונית במיטבה!

השארת תגובה