בידוד אונליין: "3000 מבודדים כבר נעזרו"

הפנים היפות של עם ישראל: מיזם חסד של עמותת "רפואה ושמחה" עבור המבודדים הבודדים שזקוקים לאנשים טובים שינגישו עבורם מחוץ לדלת ביתם מוצרים קריטיים חיוניים להמשך תפקוד שגרתי בתקופת הבידוד

עמותת "רפואה ושמחה" מפעילה במשך כל ימות השנה למעלה מ-700 קבוצות וואטספ "מחוברים online" עם אלפי מתנדבים ומתנדבות המתגוררים כמעט בכל נקודה בישראל, וכן במאות נקודות מסביב לעולם, המסייעים יומם וליל בהסעת חולים, נכים ומוגבלים וכן משנעים ארוחות, תרופות, ציוד רפואי, דגימות, וכל פריט עזרה המסייע ומקל על חולים ובני משפחותיהם.

עם פרוץ משבר הקורונה בישראל החלו להתקבל מאות שיחות במוקד ה-online של "רפואה ושמחה" אשר מרכזו בהר חוצבים בי-ם, מאזרחים השוהים בבידוד וזקוקים בדחיפות למזון או תרופה כזו או אחרת, כשצוות המוקד הנרחב מברר מה הצורך החיוני של המבודד ומזניק אליו מתנדב קרוב באמצעות קבוצת הוואטספ המקומית.

כך החלו לפתור בשלב ראשון את הקריאות הדחופות, כשככל שחלפו השעות והימים ומספר המבודדים רק גבר מרגע לרגע, הגיעה התובנה בעמותה כי יש צורך להכפיל ולשלש את מערך המוקדנים וכן לצאת בקריאה לציבור הישראלי להצטרך למערך ההתנדבותי, כדי שיוכלו לתת מענה אונליין ע"י הנחת תרופה קריטית ומזון ומוצרי מחיה מאחורי הדלת. מיותר לומר שלמדינה יש קושי רב להגיע לכל בודד ולסייע לו לפי צרכיו, וזו העת לקום ולעשות מעשה.

חבר הנהלת העמותה מר ראובן שיף נשיא לשכת רו"ח בישראל לשעבר ומבכירי המשק בישראל העלה את הרעיון להקמת המיזם "בידוד online" המתגלגל כעת לכדי מימדים עצומים. רו"ח שיף בשת"פ עם יו"ר העמותה הרב ישראל צישינסקי והמנכ"ל מאיר קווין הכריזו מיידית על יציאה למבצע והעמדת המוקד ומנגנון מאות קבוצות המתנדבים של העמותה למען הבודדים המבודדים הרבים הקיימים בישראל, ובד בבד יצאו בקריאה לכל אזרח בישראל לבוא ולהצטרף למערך ההתנדבותי באיזור מגוריהם ובכך לקבל את הקריאה מאותו בודד מבודד הקרוב אליהם וזקוק לתרופות או מצרכי יסוד, ולסייע באופן משמעותי בהנגשת המוצרים סמוך לדלת ביתו כחוק, כשנכון להיום המתנדבים סייעו בלמעלה מ-3000! מקרי סיוע ועזרה דחופה למבודדים בכל רחבי הארץ.

בהנהלת העמותה אומרים כי "אנו מלאי סיפוק על האפשרות לתעל את המערך האדיר של מתנדבי האונליין כמעט בכל נקודה בישראל למען מבודדי הקורונה הבודדים. נציין כי הפניות הזורמות למוקד האונליין מגיעות מכל האיזוריים והנקודות המרוחקות היותר, מאילת ועד מג'דל שמס, ומהרצליה ועד באר שבע, כשהמכנה המשותף בין כולם הוא הצורך במוצרי מחיה חיוניים וכן תרופות וציוד רפואי קריטי".

יו"ר וועד הידידים של רפואה ושמחה רו"ח שמעון הייבלום אומר כי "זהו משבר שעוד לא היה כדוגמתו ועלינו לעשות הכל כדי שלא יווצר מצב בו ישנו זקן או גלמוד, או כל מבודד אחר שלא מצליחים להגיע לדלת ביתו ולספק לו את המענה ההכרחי. אנו קוראים לכל אחד להטות שכם אם זה בהצטרפות למערך המתנדבים או בכל אמצעי אחר שנוכל לתפעל את המערך העצום הזה".

מס' מוקד ה-online לפניות – 02-8002000

להצטרפות למערך המתנדבים

השארת תגובה