תיעוד: תפילות ליל פורים

היכל בית המדרש 'לדרמן' והמבואות הסמוכים בחצות ליל יום פורים במעמדות התפילה, "ודאי הוא עת רצון להתפלל ובכחה בעזה"י לבטל גזירות קשות"

התקיימו מעמדות תפילה וזעקה לישועתן של ישראל, למען מצפי ישועה, לזיווגים הגונים וזש"ק. לאחר היערכות נרחבת ע"י הנהלת כוללי "רינה של תורה", עלה והדהד קול התורה מיד עם תום קריאת המגילה, בליל שמועטין הן עוסקי התורה נתעטרה תורה בכתר קבלתה באהבה כאשר מאות מאות של עמלי תורה ולומדיה גודשים את היכל בית מדרשו של רשכבה"ג מרן – בית הכנסת 'חזון איש' לדרמן. לקראת שעת חצות לילה אחר ג' שעות של רציפות הלימוד בתענית דיבור, התקבצו למעלה מאלף איש בבית מדרשו של מרן ובמבואות לו, את מעמד התפילה פתח בפרקי תהלים הגאון הגדול רבי שרגא שטינמן שליט"א ראש ישיבות ארחות תורה

לאחריו  ניגש בנו של מרן רבי יצחק שאול קנייבסקי להעתיר בפרק נרננה בישועתך

לפני אותיות קר"ע שט"ן נשא דברים נרגשים רבי בנימין פינקל שחיזק את הציבור ההמונים בדברי חיזוק ועידוד ובחובה להודות לקב"ה על מה שיש לפני שמבקשים עוד  ולאחריהם ניגש לפני התיבה בבכיות כאשר כל הציבור זועק עמו יחד את אותיות קרע שטן י"ג מידות וקבלת עול מלכות שמים.

מעמד תפילה נוסף התקיים למחרת בליל פורים דמוקפין בהיכל בית המדרש הגדול 'שערי תבונה' בשכונת רמות א' בהשתתפות קהל המונים מכל רחבי עיר הקודש בראשות המקובל רבי יעקב משה הלל ראש ישיבת חברת 'אהבת שלום', אשר נשא דברים נרגשים טרם המעמד בגודל מעלת הזמן המסוגל ובכוונה הנצרכת כאשר מתפללים על שמות אחרים, לאחריהם ניגש רבי מרדכי ליבר כהן ראש הכוללים רינה של תורה ובקול בוכים ובתחנונים העתיר באותיות קרע שטן ויג מידות כאשר כל הקהל האדיר מצטרף אליו בהתעוררות וברגש.

היכלי התפילה בכל המקומות היו גדושים עד אפס מקום וכן בעזרות הנשים בהמונים רבים שהצטרפו לתפילת עמלי התורה לבקוע שערי שמים בעת רצון זו כשעיניהם נשואות פני שוכן מעונה ומתגברים בכוח התורה, הזמן וסגולת הקודש להחיש שפע ישועה.

על אף העומס הרב והגדול מהצפוי של המשתתפים ושל אלפים רבים שמסרו שמותיהם לתפילה נשגבה זו, בהנהלת "רינה של תורה" מסכמים בסיפוק רב את ההצלחה לסדרי הלימוד הגדולים בו למדו מאות לומדים בסדר קבלת תורה באהבה ובעמל מיוחד, כשלאחריהם מעמדות התפילה בהשתתפות המונים.

"זכינו להיות שלוחי עמך בית ישראל להעתיר בבקשה ובתחנונים עבור כל צרת יחיד ויחיד", אומרים בהנהלת הכוללים. "כל מי שהיה במעמדות התפילה, וראה ושמע את הדמעות וההתרגשות, הרגיש בחוש ששערי השמיים נפתחים בחי' 'תורה הקדושה המתחננת בבקשה פני נערץ בקדושה' לישועתן של ישראל ובטוחים אנו כי כח התורה יעמד למגן לישראל להיוושע ביום הזה כימים ההם".

השארת תגובה