מקלב: לאשר בדחיפות 'קמחא דפסחא'

ח"כ אורי מקלב לשרי האוצר והרווחה: כנסו בהקדם את ועדת החריגים לאשר את תקציב הקמחא דפסחא – מעל מליון איש נתמכים ע"י עמותות הרווחה ומקבלים את סלי המזון, בשנה האחרונה קוצץ התקציב לסל במחצית

קמחא דפסחא בקהילת עדן (12)
קמחא דפסחא בקהילת עדן (12)

לאור הקיצוץ בתקציב הקמחא דפסחא חבר הכנסת אורי מקלב פנה אמש בהילות לשר האוצר ח"כ משה כחלון ושר הרווחה ח"כ אופיר אקוניס  לכנס בהקדם את וועדת החריגים של החשב הכללי באוצר, כדי לאשר את תקציב נוסף לתוכנית סלי מזון-קמחא דפסחא

בכל שנה חילק משרד הרווחה והשירותים חברתיים, תקציב לחלוקת סלי מזון, במסגרת קמחא דפסחא, אשר חולק לעמותות המסייעות בחלוקת סלי מזון לנזקקים בחג הפסח, כתב מקלב בפתח מכתבו, מפניות של עמותות המגזר השלישי עולה, שבניגוד לשנים עברו, השנה הם לא קיבלו תמיכה לשם חלוקת סלי מזון לקראת חג הפסח.

אכן כידוע לכולנו תקציב המדינה טרם לא אושר, אך מעגל השנה אינו מתחשב בכך ובעוד זמן קצר נחגוג כולנו את חג הפסח. מציין מקלב בפנייתו, מיותר לציין את הקושי הגדול לבצע את פרויקט ה"קמחא דפסחא" מתרומות בלבד ללא השתתפות משרדי הממשלה. בנוסף לכך, אי תקצוב ממשלתי של פרוייקט "קמחא דפסחא" מבטא חוסר הערכה למפעל הנכבד, ומשליך על תרומותיהם של נדיבי עם בארץ ובתפוצות, כאשר המסר המועבר אליהם הוא שאם הרגולטור האמון על דאגה לצרכי האזרח אינו משתתף בפרוייקט, אזי גם הם אינם מחויבים לעשות כן.

בהכירי את רצונכם הכן לסייע לשכבות החלשות אשר אין ידם משגת את רכישת מוצרי חג הפסח אני קורא לכם לפעול בהקדם ולעשות כל מאמץ לאשור את העברת התקציב לרווחת נזקקים רבים ובני משפחותיהם, כפי שהיה קיים בשנים עברו. לאור האמור, אבקש שתפעלו לכנס בהקדם את וועדת החריגים של החשב הכללי באוצר, כדי לאשר את התקציב לתוכנית סלי מזון-קמחא דפסחא, מסכם מקלב את פניתו, רואה החשבון יוסף זוהר הבקיא בארגוני הרווחה ונועד עם מקלב באחרונה מסביר כי בשנה האחרונה קוצץ סבסוד הסל במחצית בעוד בשנה זו גדל מספר הנתמכים בפי שנים כאשר כיום כמות הנתמכים עומדת על יותר ממיליון איש המקבלים את סלי המזון דרך העמותות הרווחה.

השארת תגובה