האדמו"ר מקאליב במסע להונגריה

האדמו"ר מקאליב
האדמו"ר מקאליב

מסע היסטורי התקיים השבוע בחסידות קאליב: האדמו"ר יצא לראשונה בראשות קהל חסידי ואוהדי בית קאליב, למסע הקודש 'עת רצון' בציון הקדוש  של מייסד בית 'קאליב' כ"ק האדמו"ר הרה"ק רבי  יצחק אייזיק מקאליב זיע"א הטמון בעיירת קאליב שבהונגריה.

משתתפי המסע בראשות האדמו"ר, יצאו לדרכם ביום שני בשעות הערב, לאחר שהמסע נדחה בשל ההצבעה לבחירות לכנסת. רק לאחר סיום ההצבעה של כל בני החבורה יצא המסע לדרכו בשעות הערב  להונגריה.

משתתפי המסע החלו את היום בתפילת שחרית בבית הכנסת של הקהילה היהודית בבודפשט. לאחר מכן נסעו אל העיירה קאליב לציון הקדוש. החסידים ומשתתפי המסע דמעו שנזכרו שזה המסע הראשון בלי כ"ק האדמו"ר מקאליב זיע"א, דור שישי למייסד החסידות, שנסתלק לבית עולמו לפני כ-11 חודשים.

בציון הקדוש התקיים מעמד נשגב ומרומם שבו נשא האדמו"ר דברי התעוררות בבכיות גדולות. לאחר מכן נאמרו פרקי תהילים וניגונים שנשתמרו בקאליב מבעל ההילולא.  בסיום מעמד התפילה והשירה התקיים לחיים טיש בבניין הכנסת אורחים בעיירה קאליב.

עם סיום הטיש נסעו המשתתפים לציונו של הרה"ק מקרעסטירר שם נערכה סעודת הילולא לרגל היוםלאחר מכן התקיימה תפילה מיוחדת עבור תומכי המוסדות –בקברו של הרה"ק ר' שעילה קערעסטירר אשר ידוע כמקום מסוגל לישועות גדולות. בשעות הבוקר של יום רביעי הסתיים המסע עם שובם של המשתתפים בתחושה של רוממות רוח לישראל.

השארת תגובה