אהרון רזאל: "הולך ללמוד"

אהרון רזאל, צילום אוהד רומנו
אהרון רזאל, צילום אוהד רומנו

האיש שמלחין את הטקסטים המעניינים ביותר בעולם התוכן היהודי, מפתיע עם שיר חדש: "הולך ללמוד" שיר ששר יחד עם תלמידי ישיבת 'תורה והלכה', לרגל סיום המסכת הראשונה בש"ס – ברכות. תיכף הפרטים אבל תחילה שיעור קטן בהיסטוריה יהודית:

זה קורה בימי המולטי מיליונר כלבא שבוע, איש ממש עשיר שברגע של הכרזה מודיע שלא יעביר גרוש מעושרו לבתו האהובה אם תתחתן חלילה עם אחד, עקיבא, רועה צאן פשוט. עוברות 24 שנים של התמדה ועקיבא חוזר כרבי עקיבא, ראש ישיבה תלמיד חכם של עשרות אלפי תלמידים.

כלבא, רוצה להתיר מיד את הנדר, הרי לא לזה הוא התכוון. הוא לא העלה בדעתו שעקיבא, רועה הצאן הפשוט יהפוך לתלמיד חכם מפורסם. בנקודה הזאת מקשים התוס': הרי אי אפשר להתיר נדר בשל מציאות שלא התקיימה ברגע הנדר, וכידוע ברגע הנדר הוא לא היה תלמיד חכם, הוא היה אדם פשוט! על כל משיבים התוס'" דרך הוא בהולך ללמוד, שנעשה אדם גדול", הווי אומר זאת הרגילות בעולם: אדם שמתחיל ללמוד, לבטח יהיה אדם גדול!", מסר מדהים לחיים של כולנו!

אהרן רזאל רגיל להעניק לחבריו בכל שנה לפני פורים, שיר חדש. יש שנים ששלח שיר פורים, בשנים אחרות הוא הציע שירים מיוחדים, אבל תמיד הקפיד על משלוח מנות מוזיקלי לחבריו. כעת, מעט אחרי אלבום חדש (וספר חדש!) הוא חוזר לרגילות שלו ומשגר שיר מקורי "לכל השנה". זה לא שיר לחודש אדר או פורים, אבל העיתוי דווקא – הוא חלק מנושא השיר. למרות חגיגות סיום הש"ס, לא כולם זוכים ומצליחים לסיים אותו, אבל לרגל סיום מסכת ברכות, חוגג רזאל עם כל הרבים שהתחילו ללמוד את מסכת ברכות וסיימו אותה ומעניק להם מחווה של כבוד.

"סיום מסכת ברכות, בעצם ממשיך את חגיגות סיום הש"ס הגדולות", מסביר אהרן, "כעת כשירדו קצת האורות והחגיגות מסיומי השס, חשבתי שכדאי לתת חיזוק גם לסיום מסכת ברכות וזה עיקר המסר של השיר – התמדה". בשיר זה, שר אהרן רזאל עם תלמידי ישיבת 'תורה והלכה', מילים שארגן וכתב. הבית של השיר מתוך התוספות מסכת כתובות דף סג. "ודרך הוא בהולך ללמוד, שנעשה אדם גדול", הפזמון מתהילים ("אחת שאלתי") והמשכו הפזמון ע"פ סיפור ירושלמי אמיתי.

צדיקה אחת היתה בירושלים, זכתה שכל בניה תלמידי חכמים עצומים.

פעם שאלו אותה: סבתא, במה זכית שכל בנייך כשתילי זיתים?

אמרה, "לו ידעתם כמה התפללתי." אמרו לה: "אף על פי כן לא כולם זוכים לזה"

אמרה התפללתם על בנים, וביקשתם עוד דברים הרבה.. אני ביקשתי – רק את זה!

 הולך ללמוד | תוס' כתובות סג. עמ' א. | לחן: אהרן רזאל  | עיבוד: אבי טל ואהרן רזאל

 

 

השארת תגובה