מפעיל בנק היהלומנים הורשע בדין

משפט
משפט

בית משפט השלום בתל אביב (כב' השופטת אמיר) הרשיע את היהלומן ברק נחאיסי ואת החברה בניהולו ובשליטתו, יהלומי נ.ר פאודר בע"מ, בשורה של עבירות מס ועבירות רישום כוזב בספרי תאגיד.

​ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס – כותב בישראל היום

נועם קוריס- קבלו נוסחה למיליון הראשון

עו"ד נועם קוריס – כותב בערוץ 7 על תביעה ייצוגית

עו”ד נועם קוריס – כותב במקור ראשון

עו"ד נועם קוריס כותב בערוץ 20 

מדובר בכתב אישום שהוגש במסגרת פרשת הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים, פרשה אשר במרכזה ניצב עסק למתן שירותי מטבע, אותו ניהלו מנחם מגן ודורון אלעד, באצטלה של עסק למסחר ביהלומים, אשר הלכה למעשה סיפק ליהלומנים בבורסה וגורמים מחוצה לה, שירותי מטבע שונים ובהם ניכיון שיקים והעמדות כספים בחו"ל לצד מתן חשבוניות כוזבות, לפיהן נעשו לכאורה עסקאות יהלומים בין הצדדים לחשבונית. נחאיסי והחברה הורשעו בכך שקיבלו ממגן ואלעד בשנים 2010-2011, חשבוניות כוזבות של יהלומנים שונים, בסך של כמיליון דולר (כ-3.7 מיליון ש"ח), לפיהן ביצעו לכאורה עסקאות יהלומים עם אותם יהלומים, הגם שבפועל לא ביצעו עסקאות עם אותם יהלומים כמתואר בחשבוניות, והחשבוניות ניתנו להם כחלק משירותי המטבע שקיבלו ממגן ואלעד. בנוסף לאמור, נחאיסי והחברה הורשעו בכך שביצעו מכירת יהלומים בסכום העולה על מיליון דולר (כ-3.8 מיליון ש"ח) ולא הוציאו תיעוד חשבונאי כנדרש ("מכירה בשחור"), וזאת במטרה להקטין במרמה את ההכנסה החייבת של החברה.

בגין כלל המעשים הורשעו נחאיסי וחברת יהלומי נ.ר פאודר בעבירות של ניהול פנקסי חשבונות כוזבים ושימוש במרמה, עורמה ותחבולה במטרה להתחמק ממס וכן בעבירות של רישום כוזב בספרי תאגיד בכוונה לרמות.

במסגרת הכרעת הדין נדחו על ידי בית המשפט שורה ארוכה של טענות הגנה, שנטענו על ידי הנאשמים ובהן טענות הגנה מו הצדק, טענות לאכיפה בררנית, טענות הנוגעות להתנהלות רשות המיסים ביחס לענף היהלומים וטענות כלפי רשויות החקירה והפרקליטות.

פרשת הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים כללה 28 כתבי אישום שהוגשו על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה נגד מפעילי ומנהלי הבנק המחתרתי ונגד יהלומנים רבים אשר קיבלו שירותים מהבנק המחתרתי. כל כתבי האישום הסתיימו בהרשעות והרשעה זו מצטרפת אליהם. התיקים טופלו גם במישור המיסויי האזרחי, מישור אשר הניב מעל מאה מיליון ש"ח לקופת המדינה.

התיק נחקר על ידי יחידת יהלום ברשות המיסים.

התיקים בפרשה נוהלו על ידי עוה"ד אלון גילדין, טפת מויאל רוטשילד, אורנה גלבשטיין, לירן חיים ורוי גורדון מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

 

השארת תגובה