מיקוד הוא שם המשחק – אופטימיזציית תוכן לדפי נחיתה

SEO Cycle Vector
SEO Cycle Vector
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

ברחבי הרשת יש מיליארדי דפי אינטרנט שונים, הנבדלים זה מזה בתכנים ובמדיה שהם מכילים, בעיצוב שלהם ובשלל מאפיינים נוספים. דפי האינטרנט הללו מתחרים על חשיפה בפני גולשי האינטרנט, ומובן שמדובר בתחרות קשה הדורשת עבודה רבה ותשומת לב לפרטים. על מנת שדף יגיע לכמה שיותר גולשים רלוונטיים – והכוונה בכך היא לגולשים שמעוניינים בשירות או במוצר שמוכר האתר, ואפשר לקרוא להם גם "לקוחות פוטנציאליים" – נדרשת עבודת אופטימיזציה לדף על פי הנחיות גוגל ועל פי המסקנות העולות ממחקרים וניתוחים מעמיקים של הזירה שבה מתמודד האתר. לתהליך זה אנו בקהילת קידום האתרים קוראים "אופטימיזציית תוכן".

תהליך אופטימיזציית התוכן מתחיל לאחר ביצוע מחקר מילות מפתח לאתר ולאחר בדיקה של האתרים המתחרים בו. בשלב זה מקדם האתרים כבר יודע בעבור אילו שאילתות חיפוש של הגולשים בגוגל הוא רוצה שדפי האתר שלו יופיעו והוא גם יודע אילו דפים הוא רוצה שיופיעו וכיצד הם צריכים להיראות. ישנם פרמטרים רבים שיש לקחת בחשבון בעת ביצוע אופטימיזציית התוכן לדפים, הנה כמה דוגמאות:

תגיות מטא – התגיות הבולטות ביותר בהקשר זה הן תגיות Title ו-Description המתארות את תוכן הדף. תגיות אלו מסייעות לגוגל להבין במה עוסק הדף ובעבור אילו שאילתות חיפוש רצוי להציגו, ומכיוון שהן אלו שמוצגות בדפי תוצאות החיפוש, הן גם אלו שיכולות להניע את הגולשים להקליק על התוצאה. תגיות כתובות היטב, הכוללות את מילות המפתח הנכונות והעומדות בכללי גוגל יכולות לתרום רבות להגדלת תנועת הגולשים לאתר.

תוכן – אחד מגורמי ההשפעה החשובים ביותר על סדר הופעת האתרים בדפי תוצאות החיפוש של גוגל הוא איכות התוכן הטקסטואלי בדף והרלוונטיות שלו לשאילתת החיפוש. על כן, התוכן המופיע בדף צריך להיות רלוונטי ומעניין ולענות על השאילתה של הגולש. תחביר נכון, כמות נכונה של טקסט, שילוב נכון של ביטויי מפתח, כותרות משנה מתאימות וסידור נכון של הטקסט בדף יתרמו לציון האיכות של האתר ולקידומו בתוצאות החיפוש.

מדיה – הוספת פריטי מדיה שונים לדפי האתר תעשיר אותם ותשפר את ציוני האיכות שגוגל מעניקה להם. ניתן להוסיף לתוכן הטקסטואלי בדף תמונות, סרטונים, תרשימים ואינפוגרפיקות המתאימים לתוכן הדף ושיש בהם כדי להעשיר את הידע של הגולשים. חשוב שרכיבי המדיה בדף יהדהדו את מילות המפתח שנבחרו לקידום בדף, למשל בתגיות Alt של התמונות.

קישורים פנימיים – בנייה נכונה של מבנה הקישורים הפנימי באתר תתרום ליצירת היררכיה בין דפי האתר ולהבנה טובה יותר של הקשרים ביניהם, וכך יהיה קל יותר הן לגולשים הן למנועי החיפוש להתמצא באתר, למצוא בו את מבוקשם ולזהות את נושאי העיסוק העיקריים שלו. כל אלו, בתורם, יתרמו לציון האיכות של האתר ולביצועיו בדפי תוצאות החיפוש.

שימו לב שאופטימיזציה התוכן הוא אינו תהליך חד פעמי. חשוב מאוד לקיים מעקב צמוד אחר מצב האופטימיזציה של האתר, שעשוי להשתנות מסיבות שונות, ולמטב את הדפים על פי הצורך בהתאם לשינויים בהנחיות גוגל, בזירה התחרותית של האתר או באתר עצמו. על מנת להצליח בכך, מומלץ להשתמש בכלים המנטרים את מצב ה-SEO של האתר ומתריעים על בעיות, דוגמת מערכת קידום האתרים WebCEO המשמשת בעלי אתרים ומקדמי אתרים בעולם כולו.

השארת תגובה