כפל קנס בסך 16 מיליון ש"ח בגין חשבוניות פיקטיביות

אילוסטרציה: כסף מזוייף
אילוסטרציה: כסף מזוייף

בית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים ( בפני כב' השופטת עירית הוד) דחה את הערעור אשר הוגש ע"י הנאשם יניב מועלם נגד רשות המיסים (היחידה לפשיעה חמורה) וקיבל את עמדת המדינה והטיל על מועלם כפל מס בסך 16 מיליון ₪ לאחר שהוציא חשבוניות פיקטיביות.

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס – כותב בערוץ 7 על תביעה ייצוגית

עו”ד נועם קוריס – כותב במקור ראשון

עו"ד נועם קוריס כותב בערוץ 20

נזכיר כי נגד מועלם  תלויים ועומדים שני  הליכים פליליים, בגין עבירות שונות על חוק איסור הלבנת הון, הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.

נציין כי  מכתב האישום האחרון שהוגש נגדו ע"י  היחידה המשפטית מכס ומע"מ מחוז צפון ברשות המסים עולה כי במהלך השנים 2017-2019 עסק מועלם בענף מסחר דלקים באמצעות שלוש חברות אשר בבעלותו, ובאמצעותן ביצע עבירות של קיזוז 558 חשבוניות מס פיקטיביות בסך כולל של 433 מיליון שקל, כשסכום המע"מ בגינן הינו בסך 62 מיליון שקל. החשבוניות נרשמו בספרי העוסק ביוזמת הנאשם, מבלי שהחברות על שמן הוצאו, ביצעו או התחייבו לבצע את העסקאות כמפורט בהן, וכל זאת במטרה להתחמק מתשלום מס ולהונות את הקופה הציבורית.

מועלם ערער על החלטת רשות המסים להטיל עליו כפל מס  במסגרת פרשת הדלקים – אשר נדונה במסגרת כתב האישום הראשון שהוגש  כנגד מועלם , בית המשפט דחה את הערעור  וקבע כי מועלם פעל בשיטתיות, ובכוונה כדי להוציא חשבוניות פיקטיביות על שמו של אחר לצורך התחמקות ממס. משכך חויב מועלם בכפל מס בסך של כ-16 מיליון ₪ ותשלום הוצאות בסך 40,000 ₪ בשל ניהול ההליך המורכב אשר דרש מהמדינה השקעה מרובה בשל היקף החומר האמור בו.

מעשיו של מועלם הביאו לנזק של ממש לקופת המדינה ולכלכלת המדינה וזאת  בשל היקף פעילויותיו, תוך שהוא עושה שימוש בחברות שונות בבעלותו.

התיק נוהל על ידי עו"ד קארין פאר פרידמן מפרקליטות מחוז צפון (אזרחי).

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק דיני אינטרנט, פרטיות ובייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

השארת תגובה