קמפיין מפתיע, ראוי לציון

קמפיין ערבי באידיש
קמפיין ערבי באידיש

הקמפיינים המצטיינים מבחינתי במערכת הבחירות הנוכחית הם של ש"ס והמשותפת. הכי לא מה שציפיתי. מודה. המחשבה מחוץ לקופסה היכן נמצאים קולות פוטנציאלים שלא ממומשים בדרך כלל וההגעה אליהם בקריאייטיב מותאם וייחודי – ראויה לציון.

וכעת לקמפיין המשותפת: תת הקמפיין להשגת המנדט ה-14 באמצעות כלל החברה היהודית. המחשבה האסטרטגית יפה – יש מגזרים ותתי מגזרים בחברה היהודית -לא בהכרח בשמאל הרדיקלי – שחולקים אינטרסים פוליטיים משותפים עם הרשימה. גם חרדים לא רוצים גיוס, גם מגזרים אחרים רוצים שוויון. אלף קולות מפה, מאה משם וכך הלאה והתוצאה הסופית מקרבת למנדט הנכסף – בעלות פוליטית וכספית זניחה. יפה מאוד.

קהל יעד:

מאוכזבי שמאל מהחיבור הפרווה של העבודה עם מרץ (שבבחירות הקודמות הוצלה ממוות על ידי קולות הערבים).

קהל שני: חרדים ודתיים המתנגדים לגיוס לצה"ל – קמפיין מבריק ביידיש – הקול שלך נגד גזירת הגיוס

קהל שלישי ורביעי – יהודים יוצאי אתיופיה וברה"מ לשעבר – קמפיין ממוקד אמהרית ורוסית להראות שיחד עם הקהילה הערבית הם חלק מברית המדוכאים במדינה ועליהם לשלב כוחות…. לך תדע… קמפיין אנטי כזה יכול לגרד כמה קולות ובבחירות האלו ישנו קרב חפירות על כל קול.

שאפו ענק על האומץ והקריאייטיביות הפוליטית.

צבעים ופונטים:

כחול טורקיז, שחור, פונטים מותאמי שפה ב-5 שפות: ערבית, עברית, אמהרית, רוסית, אידיש. הכל תחת אותו גריד גראפי. רוב הקמפיין הוא טיפוגרפי – כלומר טקסטואלי ללא תמונות. כותרות גדולות והסברים נותנים למסר לדבר ולא לאימאג'ים. יפה וראוי למחשבה כי אכן המשותף לכל הקהילות האלו הוא ההתעמקות והקריאה.

דיגיטל: סרטונים יפים של איימן עודה בברים תל אביבים מפוצצים עד אפס מקום – מלהיב קהל שמאל רדיקלי המביט בו בעיניים נוצצות כמושיעם. בהחלט מהלך שנותן פייט יפה למרץ ומאיים על בסיס הכוח שלה – המעורער ממילא לאחר החיבור עם גשר של אורלי לוי הרחוק מהם מרחק מזרח ממערב.

ההימור שלי: בהחלט יש סיכוי טוב שהמהלך הזה יחדור לתודעת מאוכזבי מרץ ויביא להם את המנדט ה-14. אני גם מעריך שיהיו מי שיסכימו להצביע למשותפת מתוך זהות אינטרסים של מדוכאים – לא נהירה של "רוסים, חרדים ואתיופים" אבל יהיו. עבודה יפה!

ציון:

8.5/10

חשיבה קמפיינית מאוד נכונה. העיצוב וכו' חמודים ולא באמת משנים כי המסר נכון והטירגוט יפה.

מנותקים מהמציאות

וואו התחרות בין ימינה לבין קמפיין העבודה על קמפיין המנותק מהמציאות – ממש קשה. עוד לא יבשה הדיו על מופע הדקירות בגב שהוביל ליצירה המחודשת של ימינה – בנט נגד בן גביר שממתין לפרץ שבוגד בו ובעצמו נבגד על ידי סמוטריץ' וכל אלו יחד מנסים להוביל קמפיין לקהל שמעריך ערכים ודרך ארץ. בהצלחה עם זה. הם מבינים בדיוק עד כמה מצבם קשה ועדיין אין להם את היכולת באמת לעצור את הדימום כי בשביל לעצור את זרימת המנדטים לנתניהו הם אשכרה יאלצו לגדל עמוד שדרה ולענות להשפלות היום יומיות שלו עליהם.

התוצאה: פרווה. לא בשר ולא חלב. והאמת גם לא טעים או מגרה במיוחד.

פונטים ועיצוב:

פה הדבר המאכזב מכל – הנראות הגראפית המקורית של ימינה מאוד יפה בבסיסה… אך כנראה ההיסטריה מאובדן קולות בכל מיני תתי מגזרים כנראה הובילה לעבודה עם מספר רב של משרדי פרסום או מעצבים והתוצאה של חלק מהמוצרים היא ברמה של ילד שקיבל מחשב בפעם הראשונה. גם בניסוחים המתאימים למפדל של שנות ה-70 (בחומרים של אהבת ישראל מול אהבת המדינה הפלסטינית) וגם בשימוש בפונטים המגיעים כדיפולט במערכת ההפעלה ווינדווז או בדומים להם במקום באלו היפים והרגילים של קמפיין ימינה (כנראה למעצב לא היה או שלא היה אכפת).

קהל יעד:

וואו קהל היעד שלהם מורכב מכ"כ הרבה תתי מגזרים… כנראה בגלל זה נוצר מגדל הבבל הקמפייני הזה.

דיגיטל:

סרטונים חמודים למתלבטים בין ביבי לבנט… הבעייה היא שחוסר היכולת שלהם להעביר מילה ביקורת על הביקורת שנתניהו יורה בהם – לעניות דעתי מחלישה את כוחם של הסרטונים שבאמת יפים. או ימינה או שמאלה – לא עובד במקרה הזה כססמה – כי הבעייה האסטרטגית שלהם היא לא השמאל אלא נתניהו עצמו.

גם הסרטון המבריק עם גולן אזולאי והמונית המסביר על תוכנית המאה והריבונות – רק מעביר ביקורת מרומזת על זה שאי אפשר לסמוך על נתניהו וחייבים אותם לצידו… שוב חוסר היכולת להגיד מסר ברור ולא חד – גם אם מה שכן נאמר בסוף הוא מרומז בהומור יפה מאוד – לדעתי מחליש ולא מחזק את המסר.

ציון:

5.5/10

יש דברים יפים ויש פחות ובאמת ליבי ליבי עליהם – הכניסו את עצמם לבור קמפייני ואסטרטגי. 5.5 בגלל החומרים היפים – בעיקר סרטון המונית – ולמרות החובבניות בחלק מהמוצרים והפיזור.

כמה מילים לסיום: באמת – לא אכפת לי מה  אתם מצביעים. העיקר שאתם מצביעים. כולנו נחיה פה יחד ובסופו של דבר מבינים שהאלטרנטיבות גרועות יותר. לכו להצביע

השארת תגובה