בנט חתם על צו ל 4 מיליון דולר

מדובר בצו המופנה כנגד חברת החלפנות העזתית "אלמתחדון", בבעלות איש העסקים העזתי זוהיר שמלח' אשר תפס את מקומו של אחמד חודרי שחוסל על ידי צה"ל

נפתלי בנט בריאון לאבי גרינצייג ואבי בלום, צילום פישל רוזנפלד (4)
נפתלי בנט בריאון לאבי גרינצייג ואבי בלום, צילום פישל רוזנפלד (4)

שר הביטחון, נפתלי בנט, חתם היום על צו לתפיסת 4 מיליון דולר שהועברו מאיראן לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

מדובר בכסף אשר יועד לפיתוח תשתיות טרור של חמאס בעזה, לרבות ייצור אמצעי לחימה ותשלום לפעילי הארגון, ומקורו בממשל האיראני שפועל כנגד מדינת ישראל.

הצו שנחתם על ידי בנט מופנה כנגד חברת החלפנות העזתית "אלמתחדון", אשר בבעלות איש העסקים העזתי זוהיר שמלח' ומשפחתו. שמלח' תפס את מקומו של אחמד חודרי, חלפן הכספים המרכזי של חמאס שהיה מקורב ליחיא סינוואר, וחוסל על ידי צה"ל בחודש מאי 2019.

ממשרד הביטחון נמסר, כי הצו יאפשר לפעול כנגד זוהיר שמלח' ומשפחתו בעולם, באמצעות הגבלת תנועותיהם הפיזיות בחלק מהמדינות, לצד הגבלת הפעילות הפיננסית של החברה ע"י גופים פיננסיים בינלאומיים.

יצוין, כי החומר המודיעיני שהוביל לחתימת הצו גובש על ידי אגף המודיעין בצה"ל, בשיתוף המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון.

שר הביטחון, נפתלי בנט בתגובה לצעד החריג שננקט, כי "התמנון האיראני מזין את זרועות הטרור מסביבנו. הפעילות שלנו נגד הטרור היא לא רק בשדה הקרב, אלא גם דרך הכיס. אנחנו במערכה כלכלית נרחבת אחרי פעילי ארגוני טרור בכל העולם. כל מי שפוגע בנו אנחנו נרדוף אחריו, כדי להפוך הרג ישראלים לעסק לא משתלם".

השארת תגובה