משפחות הנעדרים: "הממשלה מתחמקת"

משפחות גולדין ושאול השתתפו בכנס למען השבת הבנים הביתה ותקפו בחריפות את ראש הממשלה שלדבריהם מתעלם ממצוקתם

הדר גולדין ואורן שאול
הדר גולדין ואורן שאול

אביו של הדר גולדין שגופתו מוחזקת, נשא אמש דברים בעצרת בבאר שבע למען השבת הבנים ותקף את ראש הממשלה על אי פעולה למען החזרת הבנים הביתה.

לדברי שמחה גולדין, "המנהיגות שלנו לוקחת אותנו שלוש פעמים לקלפי, אבל לא עושה דבר כדי להחזיר את הדר, אורון ואברה מנגיסטו. הדר היה אומר 'יש לך שתי אפשרויות בחיים: להתעסק בעצמך או לעשות דברים גדולים.

בדבריו פנה לנוכחים ותהה, "מישהו מכל האלפים יכול להסביר למה אלף עזתים נכנסים לעבוד בישראל והבן שלי נשאר בעזה? איך ישראל עוזרת להקים בית חולים חמאסי בזמן שלאברה מנגיסטו לא העבירו תרופות חמש שנים וחצי? בחיים אתה יכול לבחור להתעסק בעצמך, ואתה יכול לעשות דברים גדולים. תזכרו את היום הזה – אנחנו עושים היסטוריה".

גולדין פנה לרמטכ"ל ואמר, "אדוני הרמטכ"ל, חסרים לך שני חיילים. בקרוב מתגייס מחזור חדש לגבעתי ולגולני וההורים שלהם צריכים לדעת שכשהם יוצאים לקרב הם חוזרים ממנו".

אחיו של אורון שאול החייל הנוסף המוחזק בידי חמאס, אבירם שאול, נשא אף הוא דברים בעצרת והכריז, "היום אחרי כמעט 6 שנים, הפסקנו לשתוק. היום לראשונה אנחנו משלבים כוחות כולנו יחד".

לדבריו, "בזמן שמערכת הבחירות השלישית מתקרבת בצעדי ענק, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו: האם זאת הדרך שהיינו מצפים מממשלה לנהוג בחייליה שנשלחו לקרב ולא שבו? האם זאת הדרך שהיינו מצפים שינהגו באזרחים תמימים שחצו את הגדר? זאת הרעות, האחריות או הדוגמה האישית שאנחנו מעבירים לנער בן 18 שרוצה להתגייס לגולני? לאימא ששלחה את הבן שלה לצבא ההגנה לישראל שעומד בזה הרגע בגבול האויב? האם זאת הדרך שבה היינו מצפים שהממשלה הבאה תנהג?", תהה אבירם.

הוא הוסיף, כי "גדולה של מנהיג לא נמדדת רק בהתמודדות על הנהגת המדינה – אלא ביכולתו להסתכל בעיניים של אמא שלי, גם אם הן דומעות, מבלי לפחד, ולומר בצורה ברורה: החזרת הבנים היא תנאי בסיסי, ערכי ומוסרי. הממשלה בוחרת לנהוג בדרך ההפוכה, ולמעלה מ-5 שנים מתחמקת מאחריות. מפקירה ונוטשת לא רק את הבנים, אלא גם את המשפחות".

השארת תגובה