תוך פחות מיממה- יותר מ300 פניות למוקד של נט"ל מתושבי הדרום

כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

עמותת נט"ל המסייעת לנפגעי טראומה על רקע לאומי, עברה למתכונת חירום עקב סבב ההסלמה בדרום. מאז החל סביב הלחימה, חלה עלייה של 150% במספר הפניות למוקד הטלפוני של נט"ל שנפתח הבוקר עקב המצב הביטחוני וההתפתחויות בדרום. סהכ התקבלו מעל 300 פניות לקו הסיוע תוך פחות מיממה.

מרבית הפניות שהתקבלו הגיעו מהורים תושבי הדרום וישובי עוטף עזה שבקשו לקבל תמיכה והדרכה הורית כיצד לסייע לילדיהם הסובלים מחרדות עקב האזעקות, הדי הפיצוצים והיירוטים הנשמעים באזור מגוריהם. בעקבות הירי המתמשך והרחבת מעגל הירי והישובים הנמצאים תחת מתקפה, החליטו הבוקר בנט"ל להכריז על מצב חירום ובתוך כך לגייס מתנדבים שיתגברו את המוקד הטלפוני כדי לאפשר מתן מענה מהיר לפונים, גיוס אנשי טיפול מקצועיים שמסייעים באמצעות המוקד הטלפוני, פתיחת תשתיות טכנולוגיות רחבות לתמיכה בפלטפורמות הסיוע ועוד.

מוקד הסיוע של נט"ל פתוח החל מהשעה 7:00 למשך כל שעות היממה עד השעה 00:00. שעות הפעילות מורחבות בהתאם להתפתחויות במצב ובמידת הצורך.

אורלי גל מנכ"לית נט"ל: "אנחנו עדים שוב לגל פניות מתושבי הדרום, בעיקר הורים צעירים מודאגים שמתקשים לסייע לילדים שסובלים מפחדים וחרדה בעקבות הירי הבלתי פוסק. אני מזמינה את מי שזקוק לתמיכה וסיוע נפשי בעקבות המצב ומתמודדעם חרדה, פחד,תחושת חוסר ודאות, והמנעות לפנות אלינו. אנשי המקצוע של נט"ל זמינים עבור תושבי הדרום ובכלל. בזמנים אלו, שמרבית תושבי הדרום ספונים בבתיהם מבלי יכולת לצאת, המוקד הטלפוני מהווה קו סיוע ותמיכה ראשון ומיידי ויכול להקל ולהפחית מצוקה גם מרחוק".