אדלשטיין לשגרירים: "במקום חרמות – בואו נשלב ידיים"

שגרירי האיחוד האירופי התארחו היום בכנסת כדי לסייר ולהכיר את פרויקט "כנסת ירוקה" ■ יו"ר הכנסת: "בנושאי סביבה ופרויקט 'כנסת ירוקה' אין קואליציה ואופוזיציה". שגריר האיחוד האירופי בארץ לאנס פבורג-אנדרסן: "שינוי האקלים משפיע על כולנו ועל כולם לקחת חלק במאבק הזה"

יולי אדלשטיין והשגריר לאנס פארבורג אנדרסן
יולי אדלשטיין והשגריר לאנס פארבורג אנדרסן

"זהו ביקור ראשון מסוג זה שאיננו פוליטי", אמר יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין כשקידם בברכה במליאת הכנסת את שגרירי האיחוד האירופי הבוקר, בתום סיור הכרות בכנסת עם פרויקט "כנסת ירוקה".

"כשאנחנו מתגאים בכך שהכנסת היא "הפרלמנט הירוק בעולם" אין זו רק הצהרה או סיסמה אלא מציאוּת, אותה שינינו כאן בכנסת בהשקעה רבה עד כדי מהפך אמיתי. בביקור הפעם, אנחנו מתמקדים באנרגיות מתחדשות, ובכך שהכּנסת מובילה את המגמה הזו בגדול, תוך חשיבה אחרת שיש בה חדשנות ותעוזה", אמר יו"ר הכנסת. הוא ציין שורת הסכמים שחתמה הכנסת לשיתופי פעולה בתחום הסביבה עם פרלמנטים ברחבי העולם. אדלשטיין הוסיף: "אנחנו שמחים כי הצלחנו ליצור עניין סביב נושאים אלו. הנה לנו עוד סיבה טובה להתנגד בכל תוקף לרוח הרעה של חָרָמוֹת למיניהן. במקום להחרים- בואו נדבר! במקום לנסות לבודד ולהתבצר באיבה – הבה נשלב ידיים בתחומים המשותפים לכל בני המין האנושי: הסביבה, הקיימוּת, האנרגיות המתחדשות".

כ- 20 משגרירי מדינות האיחוד האירופי הגיעו הבוקר לכנסת במסגרת אירועי פסגת האקלים שיתקיימו בפאריז בחודש דצמבר השנה. הביקור נפתח בשיחה עם היו"ר יולי יואל אדלשטיין ושגריר האיחוד האירופי בארץ, השגריר לאנס פארבורג אנדרסן. לאחר מכן קיימו השגרירים פגישת עבודה עם יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ דוד אמסלם (ליכוד) וחברי הכנסת, בנימין (בני) בגין (ליכוד), דב חנין (הרשימה המשותפת) ותמר זנדברג (מר"צ) בנושא שיתוף הפעולה בתחום הגנת הסביבה בין ישראל לאירופה. בתום הפגישה ערכו השגרירים "סיור ירוק" בכנסת, בהשתתפות מנכ"ל הכנסת רונן פלוט, שכלל ביקור ב"גג הסולרי" של הכנסת, הגדול מסוגו בפרלמנטים בעולם.

בתחילת הביקור אמר לשגרירים יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין: "כשהתחלנו את פרויקט "כנסת ירוקה" גילינו שלמרות הדעות הרבות בכנסת, בנושא הזה אין קואליציה ואופוזיציה. אני מקווה שנצליח עם הפרויקט הזה להגיע גם אל הפרלמנטים של המדינות השכנות שלנו כי כולנו מבינים שהגנה על הסביבה היא מעבר לויכוח על ריבונות בירושלים או בעיות מדיניות אחרות. אני שמח וגאה על כך שכנסת ישראל נותנת את הטון בתחום זה".

שגריר האיחוד האירופי בארץ, השגריר לאנס פאבורג אנדרסן: "אני שמח מאוד להשתתף באירוע זה, אשר מוקדש לנושא קריטי: מדיניות שינוי אקלים. זהו איום גדול לעתידנו המשותף, לשגשוג משותף, ביטחון ויציבות. שינויי האקלים הוא לא מותרות אלא מרכיב חיוני לצמיחה, רווחה ותעסוקה. יש שיתוף פעולה של האיחוד האירופי עם מדינות הים התיכון, כולל ישראל, במאבק הזה. אני מצפה ללמוד היום על הדברים שנעשו בכנסת למען שמירה על הסביבה" .

1896718_824524550967175_5593589578210302970_n

השארת תגובה