התשובה לליברמן: סיבוב בחירות אחרון

הגיע רגע האמת. שבענו רגעים שכאלה בחודשים האחרונים. קצנו במערכות הבחירות המסואבות שמשבשות את שגרת חיינו ומשביתות את הרשויות המקומיות ומערכות הבריאות

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

מה תהיה הכותרת הראשית שלכם בעיתון, נשאלתי בטרם ניגשתי לכתוב את השורות הבאות. הבחירות שבפתח, נגיף הקורונה שכבר חדר ארצה, או ירי הטילים לעבר הדרום.

האמת היא שכל אחד מהנושאים האמורים ראוי לקבוע ברכה לעצמו. שלושתם טורדים את מנוחתם של יהודים רבים, כמו למשל בני ישיבה משדרות שחייהם עמדו בסכנה של ממש ובחסדי שמים גדולים – אלה ניצלו.

הרב דוד פנדל הוא ראש ישיבת ההסדר אפיקי דעת בשדרות ומכהן כראש בית הדין לדיני ממונות בעיר. ביום שני האחרון הוא חווה יחד עם תלמידיו רגעי אימה וניסים גדולים.

בעיצומו של שיעור תורה בהיכל בית במדרש, נשמעה אזעקת צבע אדום. האדמה רעדה כשקולות פיצוצים החרידו את אולם הלימוד. ההלם התעצם כאשר נודע ליושבי בית המדרש כי אחת הרקטות נפלה בגן שעשועים, מרחק מטרים ספורים מהישיבה.

"פחדנו מאד בישיבה על הזוגות הצעירים", מספר ראש הישיבה בשיחה שקיימתי עמו זמן קצר לאחר הדרמה. "חששנו שלא יוכלו לרוץ לאזור ממוגן. הבחורים עצמם הם בגיל אחר והם מסוגלים לרוץ אז היה פחות חשש. מה שכן – הרסיסים גרמו לנזק למשרד שלי. החלונות התנפצו לרסיסים וזה מחזה לא נעים".

"אנחנו חייבים ללמוד להכיר טובה", מדגיש הרב פנדל. "זה היה כל כך קרוב. בחדר שבו אני יושב החלון התנפץ והנורות נפלו. באותו מקום בו נפלה הרקטה התרחש אירוע דומה לפני מספר שנים".

בפיו משנה סדורה אודות המצב שמתרגש על תושבי הדרום. "המצב הזה הוא פשוט בושה וחרפה ולא יכול להימשך יותר", מחריף הרב פנדל את הטון.

הוא מותח קו ישיר בין החלטתו האומללה של אריק שרון ז"ל לפנות יהודים מבתיהם לירי הטילים לעבר ישראל. "זו תוצאה ישירה של הטעות הנוראית, של ההתנתקות. אין לי ביקורת כלפי נתניהו, הוא בסך הכל נקלע לסיטואציה איומה שהביאה עלינו קדימה ועושה את מה שהוא יכול. אבל הקו של נסיגות והתרפסות שהחל בהתנתקות חייב להיפסק".

כאן עובר הרב פנדל להשמיע באוזניי דברים חדורי אמונה יוקדת. מדבריו קשה לזהות את הפחד שאוחז בתושבים חדשים לבקרים עם כל אזעקה שמפלחת את העיר.

כשוך הדי הפיצוצים בעיר, ראש הישיבה מצהיר כי "האויבים מנסים להפוך את העיר הזו לעיר רפאים, אנחנו לא ניתן להם. נהפוך אותה לעיר שוקקת חיים ונרבה תורה. הם מנסים לשבור את הרוח, אבל הם לא יודעים שהרוח שלנו איתנה. הם לא יצליחו לשבור את הרוח הזו".

התשובה לליברמן

הגיע רגע האמת. שבענו רגעים שכאלה בחודשים האחרונים. קצנו במערכות הבחירות המסואבות שמשבשות את שגרת חיינו ומשביתות את הרשויות המקומיות ומערכות הבריאות.

די לנו בכמויות הרעל והארס שהופנו כלפינו רק במטרה לקושש כמה קולות נוספים. נמאס לנו להיות עדים למחזות מבישים של ביזוי שומרי התורה והמצוות בארץ מולדתם. איננו חפצים ליפול למתקפות אלימות רק בגלל אינטרסים פוליטיים.

תש כוחנו מלשמש כלי משחק בידי פוליטיקאים ציניים, אשר במאבק על כיסאם ותדמיתם רומסים את כל הקדוש והיקר ומדרדרים את השיח הציבורי בישראל לשפל שאחריתו מי ישורנו.

איבדנו עניין בהבטחות סרק שמפזרים חברי כנסת ושרים סביב פתרון מצוקת הדיור שהולכת ומחריפה. האימון שלנו בנציגי הציבור נשחק עד דק אחרי התחייבויות סרק מצידם שנותרו על הנייר ומעולם לא קויימו.

זו הפעם השלישית שבה נצעד אל הקלפי, בחוסר עניין מופגן ובתחושה פסימית שעוטפת רבים מאיתנו, אך יחד עם זאת – בראש מורם ובכוונה ברורה לנטרל את האיום המרחף מעלינו.

ביום הבחירות נגייס את כל המרץ שלנו כדי למחוק את החיוך מפניו של איווט ליברמן. האיש שהפך אותנו למפלצות והלם בנו בעוצמה חודשים ארוכים בגלל שנאה מזוקקת ורצון נואש לקטוף כותרות ומנדטים, יקבל את התשובה המגיעה לו בקלפי.

כן, נחשפנו לרוע מזלנו לקמפיין ישראל ביתנו ברוסית שבו מוצג "סבא ליברמן" מסביר מדוע החרדים עושקים את חיילי צה"ל. ראינו קריקטורה מזעזעת שבו נראים תלמידי ישיבות לוקחים את הכסף מהכיס הקרוע של הקצין ואז מחבקים אותו חזק לליבם, כי חרדים אוהבים כסף ובעיקר כסף שאפשר לעשוק אותו מחיילים.

למורת רוחו של ליברמן, נודע לנו גם על התעמולה האנטישמית שיוצאת תחת ידו בשפה הרוסית וחרף ניסיונות ההשתקה הנאלחים, גילינו את החומרים האפלים שמופצים לכל דורש שעלה מברית המועצות לשעבר.

נברנו באתר ששמו "סכנה מביתנו", שבו מוצגים תרגומים לעברית של קמפיין ישראל ביתנו במגזר הרוסי. אנשי האתר חושפים את הפרצוף המכוער ומעלה כי התעמולה שמנהלת ישראל ביתנו ברוסית שונה באופן קיצוני מזו שבעברית.

תעמולה זו מופנית לאותם גורמים שוליים בחברה הרוסית, אנשים נטולי זיקה מהותית לעם היהודי, שהובאו לארץ לפי חוק השבות המעוות, מתוך כוונה ללבות יצרים אפלים ולהפוך אותם לבעלי דעות אנטישמיות קיצוניות.

מי שחושש שהסירחון ידלוף החוצה, מצא דרך לסתום את הפה לנטליה רוטנברג, אסירת ציון לשעבר שנרדפה ברוסיה על ידי הקג"ב ונרדפת בישראל על ידי ליברמן. חטאה הגדול הוא שהעזה לתרגם לעברית את ההסתה האנטישמית של ישראל ביתנו ברוסית.

‏מאז החלה בפעילותה המבורכת להסיר את המסכה הכעורה שעל פניו של ליברמן, היא נאלצת לספוג איומים למשטרה והלשנות למקום העבודה. כאן המקום לחזק את ידיה ולספר לה עד כמה עבודה נחוצה וראויה להערכה.

ובכן, לא נאפשר לייאוש לכרסם בנו. נדחיק לשעה אחת את רגשות האכזבה והמיאוס שמציפים אותנו מהמדמנה הפוליטית ולא נסכים לשחק לידיהם של מבקשי רעתנו ושוחרי מפלתנו, אשר שואפים להשתיק את קולנו.

מאחורי הפרגוד נציית להוראתם של גדולי ישראל המאירים את אורח חיינו, ניעתר לבקשתם מעמנו, ובאותו רגע נעשה גם את המוטל עלינו בכדי לשים סוף למסע השיסוי וההסתה כלפי ציבור שומרי התורה והמצוות.

יחד עם החשש שיקנן בנו מפני הפעם הרביעית שבה נידרש לשלשל פתק בקלפי רק בגלל גחמותיו של פוליטיקאי קטן וחסר אחריות שחפץ ביוקרתו האישית בלבד, נזכור כי לא הסרנו אחריות מעצמנו ועשינו את המאמץ הקטן שלנו לסיים את הסאגה הבלתי נגמרת.

מכם נציגי הציבור אנו מצפים, יום למחרת הבחירות ובשוך קרבות הבוץ, לבל תשכחו את מי ששלח אתכם למשכן הכנסת. תעמידו לנגד עיניכם את האינטרס הציבורי ותשאפו למלא את בקשת המשלחים.

אנו בטוחים כי תעשו הכל במטרה למנוע בחירות רביעיות. אין לנו ספק שתגייסו את כישוריכם הפרלמנטריים על מנת לסייע לציבור המשווע לפתרונות במגוון תחומי החיים ובראשם מצוקת הדיור.

ביום שני הבא עלינו לטובה נלך בגאווה לקדש שם שמים ונפשיל שרוולים למען הרבות כבוד שמים בעולם. נכריע בכוח שנתון בידנו את הכף לטובת התורה הקדושה ונושאי דגלה. האור שלנו יגרש את חושך ההסתה ויחיש גאולה לעם היושב בציון.

תגובה אחת
  1. ליבר/המן מעוניין במפלתה של המדינה רק שה'דמוקראטיים' יפי הנפש
    מה שחשוב להם וישימו את צווארם על זה,זה 'רק לא ביבי'

השארת תגובה