אושרה תוכנית פינוי בינוי במתחם רוטשילד

פרוייקט רוטשילד בבת ים קרדיט הדמיה ד.ס. בניין ערים (1).jpg מוקטן
פרוייקט רוטשילד בבת ים קרדיט הדמיה ד.ס. בניין ערים (1).jpg מוקטן

הועדה המקומית לתכנון ובניה בת ים ועיריית בת ים אישרו את תוכנית בי/475 – פינוי בינוי במתחם רוטשילד בבת ים.

התוכנית אושרה כפי שהוגשה מטעם מצלאוי חברה לבניין, תוכנית אשר כוללת עירוב שימושים עם שלושה מבני מגורים בני 30 קומות, ומבנה בן 10 קומות לרבות מתחם מלונאות ומסחר ומבנים נוספים לשימוש ציבורי.

התוכנית חלה במתחם הרחובות הרצל – רוטשילד – ליבסקינד בבת ים, שבהם קיימות כ- 163 יח"ד הבנויות ב 13 מבנים הקיימים במתחם עוד משנות ה-50 וה-60 אשר חלקם הוכרזו כמבנים מסוכנים.

מאחר ורוב בעלי הדירות במתחם התוכנית חתמו על הסכמי פינוי ובינוי עם מצלאוי חברה לבניין, תוכל החברה להוציא את הפרויקט לפועל במהרה.

סמי מצלאוי יו"ר ובעלים מצלאוי חברה לבניין  ציין: "אני שמח על החלטתה האמיצה של הועדה המחוזית לתכנון ולבניה שדחתה את ההתנגדויות לתוכנית וראתה את טובת התושבים והצורך בפינוי בינוי בעיר. התחדשות עירונית הכרחית לשם קידום העיר בת ים, ממש כפי שהיא תרמה לערים אחרות בהן הקמנו בהצלחה פרויקטים מסוג זה לדוגמה בקרית אונו וביהוד-מונוסון, שם סללנו את הדרך החל מהפרויקט הראשון וכלה בפרויקטים נוספים שנבנו בהצלחה. במסגרת ההבנות עם עיריית בת ים,  הוכנה תוכנית היוצרת איזונים בין היקף הבניה למגורים, והיקף הבניה למסחר ולמלונאות וזאת בשל שאיפתה של העירייה לקדם את מתחם רוטשילד בת ים כחלק ממרכז עסקים ראשי בעיר  (מע"ר) העתידי.

על פי התוכנית הנוכחית בתחום בין רוטשילד מדרום, הרצל ממזרח ורחוב בן גוריון צפויות להיבנות 560 דירות בשלושה מגדלים של עד 30 קומות על רחוב רוטשילד ובניין נוסף בן 10 קומות ברחוב הרצל. 20% מהדירות תהיינה קטנות – עד 80 מ"ר. עוד כוללת התוכנית לפחות 150 חדרי מלון (10,000 מ"ר בנוי), שטחי מסחר במפלס הרחוב בהיקף של 1,500 מ"ר הפונים לרחובות רוטשילד והרצל, ומבנה ציבורי חדש וגדול בן 8 קומות.

עו"ד משה רז-כהן  ממשרד עוה"ד רז-כהן, פרשקר ושות' המלווה את הפרויקט, מספר כי "עיריית בת ים עמדה על שלביות שתבטיח את הקמת המלונאות והמסחר בשלב א' של הפרויקט, באופן שסיכן את כלכליות ההקמה. בדרישה דומה אנו נתקלים בפרויקטים רבים. דרישה זו הביאה לבסוף להחלטה על ביצוע הפרויקט בהינף אחד, ובכך הצלחנו לשמור על יחס כלכלי נאות תוך שאנו עומדים בדרישת העירייה. דיירי המתחם המתינו זמן רב, וסוף סוף הפרויקט קורם עור וגידים". עוד מוסיף רז-כהן כי "הפרויקט יהיה הסנונית הראשונה לפיתוח מע"ר בת ים. הקרבה לרכבת הקלה תביא עימה בעתיד פרויקטים דומים".

השארת תגובה