משלחת אמריקנית למיפוי השטחים הגיעה לישראל

תכנית המאה: משלחת הנשיא טראמפ למיפוי השטחים לקראת הסיפוח שתיעשה במסגרת התכנית של הנשיא לשלום במזרח התיכון, נחתה בישראל

עוזי דיין בסיור בבקעת הירדן עם חברי הלובי היהודי הרפובליקני בוושינגטון
עוזי דיין בסיור בבקעת הירדן עם חברי הלובי היהודי הרפובליקני בוושינגטון

אמש נחת בישראל צוות הבית הלבן שתפקידו לעסוק במיפוי שטחי ההתנחלויות שיסופחו לישראל במסגרת 'תכנית המאה' של הנשיא טראמפ.

הצוות כולל את שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, היועץ הבכיר לטראמפ אריה לייטסטון והממונה על העניינים הישראליים-פלסטיניים במועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, סקוט ליית'. הצוות נפגש עד כה עם שר התיירות יריב לוין, עם שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ.

הידיעה לא קיבלה אישור ממקורות רישמיים.

כזכור, ימים ספורים לאחר פרסום תכנית המאה וההכרזה החגיגית של ראש הממשלה על סיפוח שטחי ההתנחלויות, נתגלו חילוקי דעות בצמרת הממשל, בנוגע לעיתוי יישום חלק הסיפוח במסגרת המתווה. בעוד השגריר דייויד פרידמן אישר לראש הממשלה להכריז באופן מיידי על סיפוח שטחי הבקעה ויהודה ושומרון, היה זה יועצו וחתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר שמנע זאת וביקש להמתין עם הצעד הדרמטי עד לאחר הבחירות והשלמת מיפוי השטח על ידי הצדדים.

ראש מועצת אפרת עודד רביבי הגיב לדיווח והביע רצון לפגוש את אנשי המשלחת. "הנשיא טראמפ מוכיח שוב שהוא רציני ונחוש. ההגעה של הוועדה היא בעיני המשך ישיר של מפגש ראשי רשויות ביו"ש בחמישי האחרון עם שגריר ארה"ב דיויד פרידמן באפרת. במהלך המפגש שמענו מפרידמן הערכה על הרצון מצידנו לעבוד יחד עם האמריקנים על מימוש תוכנית המאה והבטחה לאוזן קשובה", כך רביבי שהוסיף, "אנחנו רואים בחיוב את השיח שכן לא כל המנהיגים בעבר, הן בוושינגטון והן בישראל ניהלו ערוץ פתוח שכזה עם מנהיגי ההתיישבות. אנחנו בחרנו להיות שותפים, לעלות על הספינה ולהבטיח את עתיד ההתיישבות".

השארת תגובה