אלעד: אבן גבירול משנה כוון

כשנה לאחר שהתקבלה ההחלטה להפוך את רחוב אבן גבירול לחד סטרי, השבוע החלו בביצוע העבודות ליישום ההחלטה • ישראל פרוש: " מדובר ברחוב בעל סיכון גבוה, אנחנו מתפללים שההסדרים החדשים יסייעו לנו בהפחתת הסיכון"

אבן גבירול
אבן גבירול

לאחר הכנות רבות במשך תקופה ארוכה, השבוע החלו בביצוע העבודות להפיכת רחוב אבן גבירול בעיר לרחוב חד סטרי, זאת בעקבות תאונות רבות שאירעו ברחוב הצר והעמוס ולפי הנחיות המשטרה ויועצי התנועה.

ההחלטה בעירייה להפוך את הרחוב לחד- סטרי, כמו גם שאר התכנית והשגת התקציב לכך בוצעו לפני כשנתיים, בפעילות משותפת של ראש העיר ישראל פרוש ומ"מ דאז שמואל גרוסברד, ששימש גם כמחזיק תיק התחבורה.

בתכנית שתוקצבה ע"י משרד התחבורה בסכום של קרוב לשני מיליון ש"ח על בסיס האטת תנועה, בוצעו הצרות של נתיב התנועה במיקומים שונים, עם רדיוסים בטיחותיים, נוספו עשרות חניות החסרות מאוד ברח' עמוס זה, כאשר התכנית מציגה קרוב ל-150 חניות ברחוב, שיעוצבו באופן ויזואלי באופן מוגבה מנתיב הנסיעה בתוספת אבנים משתלבות, זאת בנוסף לחניות נכה שימוקמו לאורך הרחוב.

בנוסף, בסיום הביצוע יוצבו תמרורים חדשים ועמודונים מעוצבים למניעת חניה במקומות האסורים לחניה, כשבמקביל יתווספו מעברי חצייה לאורך הרחוב ויורחבו תשתיות ניקוז הגשמים. גם התחבורה הציבורית כבר התאימה את עצמה למצב החדש עם שינוי קו 5 לקו מס' 15 עם תיקון מסלול האמור לסייע לתושבים.

חשוב לציין, כי ברח' הצר יש קרוב למניין בתי כנסת ומספר רב של בתי ספר ומוסדות נוספים, מה שמגביר את עומס התנועה מחד ומצריך תכנון מתאים למניעת אסונות וכן למעבר תנועה בצורה חלקה גם בתקופת העבודות. בשל כך, התכנס הצוות המקצועי בעירייה, הכולל את אגף שפ"ע בראשותו של איזק לוי, יחד עם החברה שתבצע את העבודות בפועל, והוחלט על שש שלבים בתקופת העבודות, שקיבלו כבר את אישור המשטרה, בכדי להקל על התושבים ולאפשר את זרימת התנועה בכל תקופת העבודות.

בשלב הראשון שהחל כבר השבוע וייכנס לפעילות נרחבת בשבוע הקרוב, תותר הכניסה לרחוב רק מכוון רחוב שמעון בן שטח, כשמסלול המסיעה יהיה בצד הדרומי של הרחוב – הקרוב יותר לבנייני המגורים אשר מצידו של רחוב רבי יהודה הנשיא, מה שיאפשר לבצע את העבודות בצורה מיטבית בגדה הצפונית של הרחוב.

לאחר מכן, בשלבים הנוספים, מסלול הנסיעה יחזור למקומו בנתיב הצפוני והעבודות יתבצעו בגדה הדרומית בחמישה מקטעים שונים בהם יהיו העבודות אחד לאחר השני, כאשר הפרויקט כולו יסתיים עד חג הפסח.

במקביל לעבודות ברח' אבן גבירול, ייחלו בקרוב העבודות לביצוע מעגל התנועה בן שני הנתיבים בכניסה לעיר (חוני המעגל /יהודה הנשיא), הנמצא בכביש הראשי ובכניסה לעיר, כשבשלב ראשון כבר הוזזו שני מבנים ניידים של ישיבת 'תורה בתפארתה', אשר עמדו על חלק מהתוואי החדש של הכביש.

ראש העיר ישראל פרוש, שסייר השבוע באתר העבודות אמר, כי "בראש ובראשונה עומדת לנגד עינינו בטיחותם של ילדי העיר. מדובר ברחוב בעל סיכון גבוה, הן בגלל התוואי המתעגל שלו והן בשל מספר התלמידים הרב העובר בו בכל יום. אנחנו מתפללים שההסדרים החדשים יסייעו לנו בהפחתת הסיכון".

השארת תגובה