האדמו"ר דרש: להפסיק התמיכה בנתניהו

במהלך כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, דרש אחד מגדולי האדמו"רים, שנציגו מכהן כח"כ מטעם יהדות התורה: להפסיק את ההצהרות על התחייבות להליכה בכל מחיר עם ראש הממשלה נתניהו

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל
מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל

האם גם במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל יש מי שחושב שהגיע הזמן לנטוש את בנימין נתניהו? על פי המידע שהגיע ליום ליום, התשובה היא כן.

לקראת הבחירות לכנסת ה -23 מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התכנסה השבוע בירושלים לדון בנושאים שנמצאים על סדר היום. כ"ק מרנן האדמו"רים אישרו את נוסח הקול קורא שתצא מטעמם בקריאה לכלל הציבור החסידי לצאת ולהצביע ולעורר על הצורך בהתחזקות המפלגות החרדיות לאור מצב הדת והיהדות החרדית בארץ ישראל.

במוקד הישיבה של גדולי הדור עמד בין היתר השחיקה החמורה בסטטוס קוו והתגברות חילולי השבת ברשויות המקומיות ברחבי הארץ לאור הקיפאון הממשלתי. בנוסף לכך שמדובר בבחירות גורליות עבור היהדות החרדית בארץ הקודש לאור חוק הגיוס שצפוי להיות מקודם לאחר כשתקום ממשלה, לצד נושאים רבים נוספים שיעמדו למרמס במקרה ותקום "ממשלה חילונית".

מועצת גדולי התורה החליטה כי מרנן ורבנן האדמו"רים גדולי ומאורי ישראל שליט"א, ייצאו לריכוזי הציבור החרדי בכל הארץ לעצרות המונים לחיזוק היהדות והשבת. "מוציאים ספרי תורה לרחובה של עיר", נכתב בידיעה נפרדת שעוסקת במסע המתוכנן של מרן האדמו"רים. "כאשר במרכז המסע יעוררו את לב העם לחובת ההשתתפות בבחירות למען רשימת 'יהדות התורה והשבת'".

בביטאון 'המבשר' נאמר כי הח"כים "שטחו את המצב של הסתה ואת האיום הבוטה והברור של שורת מפלגות, בעיקר מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, לפגוע בכל הקדוש והיקר ולהדיר את הציבור החרדי מכל זכות אזרחית שעוד היתה לו. אמנם, הבהירו – גם הצד הימני של המפה לא יילחם עבור שום נושא של קדשי שמים ולא על קדושת השבת, גם לא על זכויות הציבור החרדי".

בנוסף עסקו גם בחוק הגיוס והפריצה בסטטוס קוו: "הוזכרו האיומים בכל תחומי החיים. בראש ובראשונה מאוימים לומדי התורה, וחוק הגיוס בכפיה המונף השכם והערב ללא הרף, מבקש לשלול מבני הישיבות הקדושות את הזכות להוסיף ולהגות באוהלי תורה. שבת קודש נרמסת בראש כל חוצות. גורמים שלטוניים, ממשלתיים ועירוניים וגורמים שיפוטיים, עושים יד אחת להרוס למוטט את שמירת השבת בפרהסיה הציבורית בארץ הקודש".

על ההסתה האנטי חרדית נאמר עוד כי, "חברי הכנסת התריעו כי הסחף של אנטי ורדיפה נגד כל מה שקדוש לעם ישראל מדורי דורות, מעמיד בסכנה מוחשית את כל ההישגים של היהדות החרדית בענין צביון הפרהסיה בארץ הקודש וזכויות הציבור שומר התורה. זו סכנה אמיתית שלא היתה מאז כינונה של המדינה לפני שבעים שנה".

אך, כפי שאנחנו חושפים כאן לראשונה 'ביום ליום' במועצת גדולי התורה נרשמו חילוקי דעות במהלך הישיבה האחרונה בנוגע להמשך ההיצמדות לראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר אחד מהאדמורי"ם הבולטים במועצת טען כי במידה וניתן להשיג את צרכיו של הציבור החרדי גם אצל מפלגה אחרת, יתכן וכדאי לשקול את הכניסה לממשלתו.

הסיבה להיצמדות של יהדות התורה לבנימין נתניהו, מגיעה בעקבות דעתם של גדולי ישראל המעדיפים ללכת עם הימין מאשר עם השמאל זאת בנוסף להבטחות נתניהו להמשיך את מתן התקציבים לעולם הישיבות ואברכי הכוללים, ושמירה על הסטטוס קוו הכללי, כשבצד השני נמצאים כחול לבן הנחשבים לשמאל במפה הפוליטית.

עם זאת על פי המידע שהגיע לידי יום ליום, חלק מהאדמורי"ם צידדו בישיבה האחרונה בכך שיש להבהיר כי הציבור החרדי אינו שייך למועמד כזה או אחר, והשאלה היא האם הנאמנות לנתניהו היא חזות הכל, דא עקא שאין ערבות לכך שיצליח אחרי הבחירות להקים ממשלה ומדינת ישראל תיגרר כולה לבחירות בפעם הרביעית.

בכיר ביהדות התורה שאישר את המידע הסביר את המהלך ואמר, כי העובדה שהחרדים לא יהיו תלוים באף אחד, הם יהפכו למבוקשים אצל שני המפלגות הגדולות, במצב כזה יתכן והמפלגות החרדיות יוכלו אף להגדיל את הדרישות שלהם, ולקבל דברים נוספים למען עולם התורה בפרט והיהדות החרדית בכלל. הגורם מוסיף כי העובדה שחרדים רבים ובעיקר הצעירים רואים בנתניהו כ'אין מלבדו' למורת רוחם של המנהיגים הרוחניים, הגורם מזכיר את ימי נתניהו בתפקיד שר האוצר כאשר קיצץ באכזריות רבה את קצבאות הילדים כדי להמחיש כי העובדה שהחרדים הלכו עם נתניהו עד היום היא אך ורק כי הוא נתן וסייע לעולם החרדי.

פתח נוסף שניתן לראות באשר המשך היצמדות לנתניהו, ניתן למצוא במאמר מערכת שפורסם השבוע ב'יתד נאמן' ביטאון דגל התורה נכתב: "אנחנו לא ימין, לא ימין ולא שמאל, אנחנו דעת תורה, אנחנו ככל אשר ירונו, האם אנחנו ימנים או שמאלנים, השאלה לא נכונה. שאלה באיזה צד של המפה פוליטית אנחנו נמצאים, היא שאלה שנכונה לגבי אזרחים של מדינת ישראל שהממשלה הנבחרת הוא הריבון בה, אבל אנחנו, אנשי "אזרחים של ארץ ישראל" שהריבון בה הוא ריבון עולם. אם מתעוררת שאלה איך להתנהל שעבורם היא שאלה הפוליטית, עבורינו זו שאלה של דעת תורה, ואנחנו מפנים אותה לאורים ותומים ופועלים ככל אשר יורוך. דעת תורה מקפת את כל תחומי החיים, וגם שאלות של התנהלות במגרש החיים הפוליטיים, למרנן ורבנן עיני העדה, יש תשובה על השיבנו מהי דעת התורה".

בתוך כך גורם בכיר בכחול לבן שח באוזננו השבוע, "הצענו למפלגות החרדיות הצעות מרחיקות לכת אך החרדים סירבו". המכשול היחיד שעמד בפני הכניסה לחרדים הוא יאיר לפיד והקמפיין האנטי חרדי תחת הסיסמא "ממשלת אחדות חילונית", אך לטענת הגורם בכחול לבן, מדובר בקמפיין בחירות וכמובן שבמידה וילכו לממשלה עם החרדים הם יצליחו להגיע להבנות שלפחות ישמרו את המצב הקיים. אנחנו מותירים את ההחלטות בידיהם של מרן ורבנן האדמורי"ם וגדולי הדור שליט"א אשר יורנו מה לעשות.

תגובה אחת
  1. עצוב לקרוא את זה!! פתאום ללכת עם לפיד המפעיל של המריונטה זה בסדר…

השארת תגובה