הבריח סחורות לעזה וישלם 8 מיליון ש"ח

בית המשפט המחוזי בב"ש קיבל את עמדת המדינה וקבע כי על מיכאל פרץ, שבעניינו מתנהל הליך פלילי בגין ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה,  לשלם לרשויות המס מלוא שומות המס והקנסות שהוטלו עליו בגין העלמת עסקאות בסכומים של כ -8  מיליון ₪.

משפט
משפט

כזכור, נגד מיכאל פרץ, תושב מבטחים, הוגש במרץ 2015 כתב אישום בגין העברת סחורות אסורות ללא היתר מישראל לרצועת עזה ולארגון חמא"ס, תוך ידיעה שהרכוש ישמש לפעולת טרור.

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס – כותב בישראל היום

עו"ד נועם קוריס – כותב בערוץ 7 על תביעה ייצוגית

עו”ד נועם קוריס – כותב במקור ראשון

עו"ד נועם קוריס כותב בערוץ 20

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז דרום (פלילי), פעילות  סחר אסורה עם גורמי טרור נעשתה באמצעות עסק של אביו של פרץ במושב מבטחים, תוך הסתרת הנכסים השונים שהיו בבעלותו ותוך שימוש באנשי קש, ושעה שהוכרז לבקשתו כפושט רגל ובמטרה לחמוק מנושים, גרף לכיסו רווחים בהיקף של מיליוני שקלים.

כתב אישום ייחס לפרץ אישומים רבים בגין ביצוע עבירות חמורות נגד ביטחון המדינה של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה, פעולה אסור ברכוש אסור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות הלבנת הון, ועוד. המדינה, באמצעות יחידת החילוט באפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי, חילטה גם נכסיו של פרץ בסכום של  כ- 6.5 מיליון ₪.

כמו כן, פרקליטות מחוז דרום (אזרחי), בשם רשות מקרקעי ישראל, הגישה נגד מיכאל פרץ תביעה אזרחית בגין שימושים בלתי חוקיים שביצע יחד עם אשתו והוריו במשקים חקלאיים למטרות תעשייה ואחסנת סחורות, שהועברו בין היתר לגורמי טרור בעזה.

בנוסף, במסגרת החקירה המשטרתית, נערכה לפרץ ביקורת בספרי החשבונות של העסק, ומנהל מע"מ באר שבע קבע כי עליו לשלם כפל מס בגין הוצאת וניכוי חשבוניות פיקטיביות בסכומים נכבדים, לאחר שנמצא כי הוציא וניכה חשבוניות מס שלא כדין, כאשר בחלק מהעסקאות כלל לא היה צד לעסקה. כמו כן, נערכה לו שומת עסקאות בגין הובלות שלא דיווח עליהן למנהל בסכומים  של מיליוני ₪, וכן נפסלו פנקסי חשבוניות והוטלו על פרץ קנסות.

על החלטות אלה הגיש פרץ השגה למנהל מע"מ, אשר נדחתה ומכאן הערעורים, אשר נדחו אף הם.

ביהמ"ש המחוזי בב"ש (כב' השופט ג' גדעון) דחה אחת אחת את כל טענותיו של פרץ, הן ביחס לכך שהעסק הוא של אביו ולכן לטענתו אין לחייבו במס בגין פעילות עסקו של אביו,  וכן ביחס לחיובו בכפל מס בגין הוצאת וניכוי חשבוניות שלא כדין, שכן חשבוניות אלה לא שיקפו את הצדדים האמיתיים לעסקה. בית המשפט אישר את חיובו של פרץ במס בגין הובלות שלא דווחו למע"מ, וכן בגין השכרת מחסן, מכירת משאית ששימשה להעברת סחורות, ועוד.

ביהמ"ש קבע, כי על פרץ לשלם מס בסכום כולל של כ- 1,800,000 ₪.  כמו כן,  חייב בית המשפט את פרץ בהוצאות משפט בסך של 80,000 ₪ .

את המדינה יצג בהליך עו"ד אמיר יחיא מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי).

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

 

השארת תגובה