אולמרט לחץ, אתם תשלמו: 2 מיליון שקלים

זה סיפור על כביש, קרקעות, מערכת בחירות, ותביעה עירונית שסירבה להפצרות השופט, והפסידה מיליונים

מחלף-רוזמרין-קרדיט-צילום-Elements-ויזואל
מחלף-רוזמרין-קרדיט-צילום-Elements-ויזואל

עיריית ירושלים חויבה בהוצאות משפט בסכום של 2 מיליון שקלים, לאחר שזו התעלמה מהמלצת השופט והתעקשה באופן תמוה על קבלת פסק דין, כך פרסם העיתונאי אבישי גרינצייג ב'גלובס'. בפסק הדין נמתחת ביקורת על ראש הממשלה וראש העירייה לשעבר אהוד אולמרט.

התביעה המדוברת הוגשה לפני 15 שנה על ידי העירייה, נגד מספר חברות שלטעמה היו אחראיות על עיכוב בפתיחת כביש בגין. התאריך המקורי לסיום הכביש היה נובמבר 1998, וראש העיר דאז, אהוד אולמרט, ציפה לפתיחתו על מנת להחזיק בהישג לקראת הבחירות המקומיות שהתקיימו חצי שנה לאחר מכן.

העיכוב המשמעותי הגיע לאחר שהתברר כי התוואי עובר בקרקעות פרטיות. העירייה החליטה לתבוע את חברת ההנדסה שלטענתה הכניסה את העירייה לבוץ מול בעלי הקרקע; את בעלי הקרקע שלטענתה קיבלו הסכם פיצויים לא הוגן, ואת שלל גורמים נוספים שהיו מעורים.

שופט המחוזי רפאל יעקובי התרה בפני נציגי העירייה לפחות פעמיים, כי בכוונתו לדחות את התביעה, מאחר ו"אינה עומדת בנטל ראייתי כבד", אך נציגיה המשפטים של עיריית ירושלים התעקשו להמשיך בתיק עד לקבלת פסק דין. אם העירייה הייתה נענית להפצרות השופט – היו נחסכים ממנה תשלומי הוצאות גבוהים.

בפסק הדין, מותח השופט ביקרות על אולמרט, שרצונו לסיים את הכביש לקראת הבחירות, הכניסה תזזית ושיבשה את סדר העבודה, וגם את הנהלת העירייה הנוכחית, על התעקשותה להמשיך בתביעה.

כאמור, ההתעקשות של התביעה עלתה לקופה העירונית לא פחות משני מיליון שקלים, הוצאות משפט לנתבעים.

השארת תגובה