השגרירה ביקרה בעיר התורה

ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין אירח את שגרירת גרמניה ד"ר סוזן ואסום-ריינר והסגל הבכיר בשגרירות

UK Flag
UK Flag

הסיור שבא במטרה להכיר את בני ברק, הרשות החרדית הגדולה בארץ ואחת הערים הגדולות בכלל, ולהכרות בלתי אמצעית עם הציבור החרדי, נפתח בביקור בבית עזר מציון שם הציג הרב חנניה צ'ולק, יו"ר ומייסד העמותה בפני המשתתפים את פועלה ושליחותה של העמותה לסיוע ותמיכה בחולים ובקשישים ולהצלת חיים כחלק מתרבות החסד הנפוצה בציבור החרדי.

משם המשיכה המשלחת לביקור במעונו של ראש ישיבת פונביז' הגאון הגדול הגרב"ד פוברסקי, שם שמעו המבקרים על תקומת עולם התורה בדור שאחר השואה, ועל שיטת החינוך בציבור החרדי.

לאחר מכן ביקרו המשתתפים בסמינר הרב וולף בעיר, שם הצטרפה רעיית ראש העיר, הגב' יהודית רובינשטיין לסיור והסבירה לשגרירה וצוותה על עולם הנשים החרדיות, תפקיד הסמינרים והאחריות שרואות בנות הסמינר בתרומתן להמשך קיום עולם התורה. צוות הנהלת הסמינר הוסיף להציג למבקרים כיצד לצד ההקפדה הרוחנית הלימודים מתקיימים ברמה המקצועית הגבוהה ביותר.

משם נסעה המשלחת לבניין העירייה, שם אירח ראש העיר, הרב אברהם רובינשטיין וצוות ההנהלה הבכיר את המשלחת.

רובינשטיין הציג בפני האורחים את האתגרים המרתקים העומדים בפני העיר הצפופה בארץ, אשר הגיל החציוני בה עומד על 18 בלבד. "בני ברק היא עיר וותיקה מאוד, עם תשתיות ישנות, אך עיר צעירה ומתפתחת" סיפר ראש העיר, כשהציג את תכנית המתאר המתעתדת להפוך את צפון בני ברק לפארק היי-טק אטרקטיבי.

ראש העיר התייחס למאפייניה הייחודיים של העיר, כגון הצורך לענות על אתגרי התחבורה בעיר צפופה המאופיינת בשימוש גבוה בתח"צ, הצורך לענות לדרישות ההלכתיות והתרבותיות של הציבור החרדי המאפיין את רובה המוחלט של העיר, לצד שמירה על זכויותיהם של אוכלוסיות אחרות, ואינטראקציה עם המגזר הכללי וצרכים ייחודיים נוספים.

בנוסף, הציג בפני האורחים את תכנון הפארק הענק בצפון העיר, שעבודות הפיתוח עליו מתקיימות בימים אלו, ויכלול לצד מסלולי הליכה, נטיעות ומתקני בריאות שונים, גם קאנטרי ענק, ראשון מסוגו לציבור החרדי, כחלק מאחריות העירייה לבריאות תושביה.

בסיום הביקור ציינו חברי המשלחת את התרשמותם מעולם הרוח והחומר הייחודי בציבור החרדי, כשהשגרירה ציינה. 'אני שמחה לראות את פריחת התרבות היהודית, כמו בימים שלפני המלחמה, כאן, בישראל'.

השארת תגובה