קלפיות מבודדות לחולי 'קורונה' בישראל

בפגישה שנערכה בין מנכ"לית ועדת הבחירות למנכ"ל משרד הבריאות הוחלט כי הישראלים שאובחנו כנשאי הנגיף 'קורונה', יוכלו להצביע בבחירות בקלפיות מבודדות

קלפי בבחירות
קלפי בבחירות

בימים האחרונים נפגשו מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב עם יו"ר מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס כדי לדון באפשרות שגם לאזרחי ישראל החשודים כנשאי הווירוס העולמי 'קורונה', יתאפשר לממש את זכות ההצבעה המוקנה להם במסגרת החוק ולהצביע בבחירות.

במסגרת הפגישה הוחלט, כי מדינת ישראל תציב מספר קלפיות מבודדות אשר ייועדו לנפגעי הנגיף. במהלך הדיון הדגישה מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, כי בכל מקרה, במדיה ואכן יוקמו קלפיות ייעודיות למי ששוהה בבידוד, הרי שלא יוקמו במתחמים בהם יוצבו קלפיות רגילות.

כזכור, בימים האחרונים פועלת ישראל במישור הבינלאומי על מנת להביא ארצה את הישראלים שנדבקו מהנגיף לאחר ששהו בספינת התענוגות מול חופי יפן. לצורך כך נשלח ליפן המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' איתמר גרוטו כדי לעמוד בקשר רציף עם גורמי הרפואה היפניים ולשגר ארצה תמונת מצב מדויקת אודות מצבם הרפואי של נשאי הניגף הישראליים, על מנת שישראל תוכל להיערך באופן המיטבי להתמודדות עם הנגיף המאיים על העולם.

כאמור, בישראל פועלים ביממה האחרונה להעביר את הישראלים שאובחנו כמי שנדבקו מהנגיף, ארצה כשאלו יועברו לבידוד בן 14 יום מיד עם נחיתתם.