עוקפים חוק? ארגוני שמאל מגייסים בחו"ל

האם ארגון השמאל "הברית הישראלית" עוקף את חוק V-15? מיזם "עידוד הצבעה" הממומן על ידי ארגוני שמאל מעלה חשש לעבירה על החוק

תנועת הBDS
תנועת הBDS

ארגון ישראלי פתח לאחרונה קמפיין ברשת בו הוא קורא לישראלים לצאת ולהצביע בבחירות הקרובות. אלא שלפי הדיווח ב"ישראל היום", מדובר ככל הנראה כי מדובר בארגון ששם לו למטרה לפעול לנצחון גוש השמאל בבחירות הקרובות, מה שמעלה סימני שאלה באשר ללגיטימיות המיזם במסגרת החוק.

מהדיווח שמפרסם הבוקר 'ישראל היום' עולה, כי עמוד הפייסבוק "פעם שלישית ודי" החל לפעול בסוף חודש ינואר 2020, כאשר כל המודעות שהוא מפרסם קוראות לישראלים לצאת ולהצביע כדי למנוע בחירות נוספות. מי שעומד מאחורי העמוד הוא ארגון "הברית הישראלית" שהוקם על ידי מספר פעילי שמאל. מדובר בעמוד שהושקעו בו תוך זמן קצר מאות אלפי שקלים.

"הברית הישראלית" נוסדה בשנת 2017 והמנכ"ל הארגון הוא שי כהן, פעיל מוכר במפלגת העבודה. מאחורי הארגון עומדים אורי קול – פעיל ותיק במרצ, ליאור סתון שהיה יועצו של אהוד ברק, חלק מיוצאי ארגון V15 – איילה בריליאנט ואיתי צימר, ולינדה ששון – דוברת מרצ בקמפיין הבחירות הנוכחי.

על פי נתוני פייסבוק, במערכת הבחירות של ספטמבר 2019 הפעילה "הברית הישראלית" שישה עמודים בעברית תחת השמות הבאים: "הברית הישראלית", "חופש לישראל", "די ליוקר המחיה", "עלה לנו עד כאן", "מי שלא מצביע אפס" ו"הפעם הראשונה שלי", וכן עמוד אחד בשפה הרוסית. בחינה של העמודים האלה מעלה תמונה ברורה של פעילות למען החלפת השלטון בישראל.

עמוד הפייסבוק "פעם שלישית ודי" החל לפעול בסוף חודש ינואר 2020, כאשר כל המודעות שהוא מפרסם קוראות לישראלים לצאת ולהצביע כדי למנוע בחירות נוספות. מי שעומד מאחורי העמוד הוא ארגון "הברית הישראלית" שהוקם על ידי מספר פעילי שמאל. מדובר בעמוד שהושקעו בו תוך זמן קצר מאות אלפי שקלים.

השארת תגובה