שירות חדש ב'הדסה': אזהרה לכהנים בטלפון

'הדסה': אזהרה לכהנים מהיום גם בטלפון קו טלפוני מיוחד עם מידע על טומאת כהנים יפעל במרכז הרפואי 'הדסה' • מהיום יהיה ניתן לקבל מידע בזמן אמת על טומאת כהנים במרכז הרפואי בקו מידע חדש

הרב משה קליין
הרב משה קליין

תיקון נוסף למניעת טומאת כהנים במרכז הרפואי 'הדסה', פרי יוזמתו של רב המרכז הרפואי הרב משה קליין, שעמל במשך שנים רבות להכשיר את כניסת הכהנים למרכז הרפואי 'הדסה'. עד היום שלטים אלקטרוניים שהיו מוצבים בשער בית החולים, התריעו בפני הכהנים האם ניתן להיכנס לבית החולים או שיש להמתין. עכשיו לאחר הפעלת הקו, הכהנים יוכלו לברר עוד קודם להגעתם למרכז הרפואי, האם הדרך מותרת לכניסת כהנים. את המידע על טומאת כהנים ניתן לקבל בקו המידע שמספרו 02-6777135.

הרב קליין: 'אני שמח שמהיום הכהנים יוכלו לדעת עוד טרם צאתם לדרך, האם יש מניעה חלילה שלא יוכלו להיכנס לשערי בית החולים. המרכז הרפואי השקיע הון עתק במניעת טומאת כהנים ככל שאפשר ואני שמח שגדולי ישראל סמכו את ידיהם על הפתרונות שיצרנו כאן ב'הדסה'.
פעילות קו המידע של 'טומאת כהנים', מצטרף לקו מידע הלכה הפועל בהצלחה זה מספר חודשים 'בהדסה' גם הוא ביוזמתו של רב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב קליין.

בלשכתו של רב המרכז הרפואי, ציינו לשבח את אנשי המחשבים שעמלו על הקמת הקווים ולאסף קליין איש רדיו קול חי, שביצע את הקריינות בקו בהתנדבות מלאה. מאחורי ההצלחה של מיזם קווי המידע ההלכתיים עומד ראש לשכתו של רב המרכז הרפואי איש החסד הרב משה הלל, שהשקיע זמן רב ומחשבה על מנת להבטיח את הפעילות המוצלחת של הקו.

קו מידע הלכה, נותן מענה בתחומי ההלכה והשהות של שומרי המצוות במרכז הרפואי 'הדסה": "קו המידע ההלכתי מנגיש את הידיעות החשובות לשומרי תורה ומצוות בכל שעות היום והלילה. הוא לא במקום מענה אישי שלי ושל צוות לשכתי. גם אני אישית משתדל להיות זמין טלפונית לא פחות מהקו האלקטרוני שכן שאלה פרטנית זוקקת מענה פרטני על צדדיו השונים", אומר הרב קליין.

הקו מכיל מידע רב על שעות התפילה ומיקום בתי הכנסת במרכז הרפואי בעין כרם ובהר הצופים. כמו כן, כולל הקו מידע על כשרות המאכלים במרכז הרפואי. אוכל בשבתות ובחגים. אירוח בשבתות וחגים. בנוסף כהנים המבקשים לבקר במרכז הרפואי יכולים לקבל את כל המידע הקשור לטומאת כהנים ואופני הכניסה למרכז הרפואי. שואלים המבקשים לשאול שאלות פרטניות בהלכה וכן אלו המבקשים לקבל מידע רחב יותר, מופנים ללשכתו של רב המרכז הרפואי ומקבלים מענה לשאלותיהם.

במרכז הרפואי 'הדסה' ובלשכתו של רב המרכז הרפואי הרב קליין, מציינים, כי הקו הוא לא במקום המענה הפרטני הניתן על ידי הרב בשאלות הלכתיות רבות, אלא פועל לצד הנגישות שיש לכל החולים ללשכתו של הרב.

מאושפזים רבים שנעזרו במערכת של קו המידע הודו על היוזמה הברוכה. אלו שנעזרו במערכת למידע על שעות התפילה הדגישו כי הצליחו להגיע בזמן לתפילות אודות למידע הנגיש בטלפון. כהנים שהיו צריכים להגיע למרכז הרפואי השכילו לדעת באופן מדויק אודות לקו הטלפון אודות הנהלים שהטמיע רב המרכז הרפואי בכל הנוגע לכניסת כהנים למרכז הרפואי.

ב'הדסה' מדגישים כי מתוכננת הרחבה של המידע המצוי בקו וכי ציבור המשתמשים בקו יוכל להפנות את תשומת לב האחראים לכל מידע שיוכל לסייע ולהועיל לציבור שומרי המצוות הבאים בשערי המרכז הרפואי 'הדסה'. מספר הטלפון של קו המידע הוא 02-6777699

השארת תגובה