מכשירים: 'העתודה הרבנית של אירופה'

האגף להכשרת רבנים של הועידה החל בהפעלת תוכנית תלת שנתית לתובנות וכלים לרב הקהילה להתמודדות מול האתגרים הגדולים והשגרתיים בקהילה *

ועידת רבני אירופה, צילום אלי איטקין (1)
ועידת רבני אירופה, צילום אלי איטקין (1)

לראשונה בעולם הרבנות באירופה; 'ועידת רבני אירופה' החלה בהפעלת תוכנית; 'העתודה הרבנית של אירופה' לההעצמת רבני הקהילות ולהכשרתם כעתודה הרבנית בהלכה ובקירוב של אירופה. האגף להכשרת רבנים של הועידה החל בהפעלת תוכנית תלת שנתית לתובנות וכלים לרב הקהילה להתמודדות מול האתגרים הגדולים והשגרתיים בקהילה.

את התוכנית ילוו בית הדין ד'אירופה שבנשיאות גאב"ד אירופה רבי חנוך הכהן ארנטרוי, חברי הועדה המתמדת שבראשות רבי מנחם געללי, וועדת רבנים קבועה של בעלי ניסיון רב ברבנות ובקירוב שבראשה; נשיא הועידה ורבה של מוסקבה רבי פנחס גולדשמידט ורבי משה לבל ראש ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה והמנהל הרבני של הועידה.

הגר"פ גולדשמידט אמר כי 'האתגרים העומדים היום בפני רב הקהילה בעולם כולו ובאירופה במיוחד הם רבים, וההתמודדות חייבת שתהי' על ידי הכלים המתאימים לתנאי הסביבה של ימינו. אחוזי ההתבוללות הם גבוהים מאוד ורבני הקהילות הם חוד החנית והציר המרכזי העומדים כחומה בצורה להגן לחזק ולהרחיב את הקהילה היהודית שברובה, לצערנו, אינה שומרת תורה ומצוות'.

הגר"מ לבל המרכז את ועדת הרבנים שתלווה את התוכנית אמר כי 'אנו מצווים ועושים לתת לרבנים את הכלים והמיומנות הנדרשת כדי שיוכלו לפעול בעוז רוחני להעביר את מסר היהדות האותנטית השורשית ללא פשרות ויחד עם זאת להנעימה על הצעירים לחבר אותם לערכי התורה ולצרפם לחייה הפעילים של הקהילה. רק בדרך זו נוכל ללחום בהתבוללות שהינה הבעיה הראשונה והחמורה ביותר. היום יותר מתמיד זהו אחד התפקידים החשובים של הרב'.

ראש מטה נשיא הועידה מר גדי גרוניך שהגה והניע את התוכנית המופעלת בחסותם האדיבה של 'קרן פטריק ולינה דרהי', אומר כי 'המטרה של התכנית הינה – מחד, לתת לרב שנמצא בתחילת דרכו, את ארגז הכלים המתאים ביותר למילוי תפקידו ולעמוד באתגרים הגדולים והשגרתיים על הצד הטוב ביותר. ומאידך, לתת לו אפשרות להיוועץ על בסיס קבוע עם הרבנים בעלי ניסיון רב והצלחה מוכחת בהנהגת הקהילה'.

מזכ"ל הועידה הרב אהרן שמואל בסקין המרכז את התוכנית אמר כי 'התוכנית מורכבת משלוש חטיבות ובהם: השלמת ההשכלה התורנית הלכתית, בהתבסס על התוכנית ללימוד הלכה הקיימת כעת ב'ועידת רבני אירופה' בתוספת תכנים הלכתיים מעשיים כגון: הכשרה הלכתית מעשית : בדיקת מקוואות, השגחה על משגיחים במפעלים ובמסעדות, טהרת המשפחה, נושאי ביטחון ושבת, כתובה וסידור קידושין, מסירת גט, בירור שמות, בירור יהדות מקדים. ועוד. הכשרה מקצועית בתחומי השימוש במדיה, הופעה בפני קהל, ריטוריקה , גיוס כספים ועוד.
'הצלע השלישית והחשובה בתוכנית מורכבת ממנטור הלכתי ויועץ כללי מתוך חברי הועדה המתמדת. לצורך זה תורכב רשימה של הרבנים המתאימים ומומחים בתחומים הלכתיים מסוימים כדי שהרב יוכל להפנות אליהם שאלות רלוונטיות בצורה מרוכזת'.

במהלך התוכנית יקבע כל משתתף מפגש שבועי ב'חברותא' עם ה'מנטור לפיתוח אישי' שהוא אחד מחברי ועד הרבנים או עם רב אחר בעל ניסיון מוכח כאשר המטרה היא בכך שה'מנטור' יכוון את הרב בכלים המתאימים בפעילותו בקהילה ובהתקדמותו האישית והרוחנית.
התכנית, כאמור, תתפרס על פני שלוש שנים ותנוהל באמצעים מקוונים בזמנים הנוחים למשתתפים. בנוסף יתקיימו מספר מפגשי העשרה משותפים ברחבי אירופה. בשבועיים הקרובים יעברו המועמדים הנרשמים תהליך מיון וקבלה, ויקבלו הודעה על קבלתם לתוכנית.

תגובה אחת
  1. קשה להבין למה הם לא עוסקים בהעלת יהודי אירופה לישראל.עד כדי כך אטומים?! מה ..לא ניגמרה הגלות הזאת??? מחכים לגלי אנטישמיות יותר גדולים ??? ומה. הם יקחו אחריות על מה שיקרה?!?! או שיברחו ??

השארת תגובה