באלעד חילקו מלגות לאברכים

מעמד תורני רב רושם התקיים השבוע בבית המדרש הגדול "משכן התורה" בעיר אלעד ובו הוכתרו עשרת כותבי המאמרים הנבחרים אשר השתתפו בתחרות שיזם המכון למצוות התלויות בארץ בראשות הגרש"ז רווח בשיתוף לשכת מ"מ ראש העיר יהודה בוטבול.

השנה נבחר נושא התחרות: 'הפרשת חלה', עשרות רבות של כותבים בהם תלמידי חכמים מופלגים ואברכים חשובים שלחו את מאמריהם למערכת המכון. ועדת בדיקה בחנו את המאמרים ובחרו את עשרת המאמרים המובחרים ביותר העונים על הקריטריונים שפורסמו, אשר יש בהם ידע רב, ויכולת הכותב לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא . מתוך עשרה מאמרים אלו, נבחרו שלשת הכותבים אשר נבחרו בשלושת המקומות הראשונים וקיבלו את הפרסים המכובדים.

במעמד שמו דגש הנואמים על חשיבות המכון בהעמדת ההלכה בנושאים אלו אשר אין רבים העוסקים בהם, וכי המכון הינו בבחינת העמוד לפני המחנה אשר מוציא ומביא את דעת הפוסקים בעניני המצוות התלויות בארץ ועניני כשרות המזון.

הגרש"ז רווח ראש המכון עמד בדבריו והזכיר את הדחיפה הגדולה אשר נתן מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל להקמת המכון בשנת תשנ"ד ועל כן העלה את התרגשותו הרבה בהגעת הראש"ל לכינוס זה אשר בשנים עברו היה משתתף בו מרן זצוק"ל.

הראש"ל הגר"י יוסף הדגיש בדבריו את החשיבות לעודד אברכים ובני תורה בכדי שיתאמצו לכתוב תשובות ומאמרים בהלכה. ולא על ידי לימוד הקיצורים למעשה, אלא לעמול בלימוד הש"ס והפוסקים, וע"י כך יצאו מורי הוראות בישראל.

בסיום דבריו שיבח את מ"מ ראש העיר בוטבול על פועליו הרבים וביקש להמשיך ולהרבות פעלים למען בני התורה בעיר.

תגובה אחת
  1. אין אשה אחת בקהל. בדיחה אחת גדולה.

השארת תגובה