מקלב הגיע לעודד נהגי מוניות

למרות ההסתה – מנהל תחנת המוניות החל לשמור את השבת כתשובת המשקל לפגיעה הקשה בשבת על ידי ראש עיריית טבריה לשעבר רון קובי • ח"כ מקלב: "אתה נתת את תשובת המשקל לפגיעה הקשה בקדושת השבת בעת האחרונה"

מקלב עם הרב נחשוני ומנהל תחנת המוניות בראשלצ
מקלב עם הרב נחשוני ומנהל תחנת המוניות בראשלצ

חבר הכנסת אורי מקלב הגיע אמש יחד עם הרב משה נחשוני ונציג דגל התורה בראשון לציון השרגא אלפר לצד כל צוות לשכתו הבכיר אל מר טל בטלר מנהל תחנת המוניות המקומית 'חוף הזהב' במטרה לחזקו זאת לאור כך כי החל לשמור שבת ואף כל תחנת המוניות שברשותו החלה לשמור שבת כתשובת המשקל לפגיעה הקשה הנעשת בתקופה האחרונה בקדושת השבת בארץ ישראל.

מר בטלר שהיה דייג עשרות שנים, בנמל יפו, ולפני חמש עשרה שנים עזב את המקצוע ועבר לנהל תחנת מוניות בעיר ראשל"צ סיפר כי מאוד חרה לו מה שנעשה בטבריה, הסיפור של רון קובי חרה לי והרגשתי צביטה בלב, מה שהיטלר לא עשה רון קובי עשה, אמרתי נהיה חלוצים נסגור את התחנה בשבת. – רוב העבודה הייתה בשבת מספר טל וסגרתי את התחנה בשבת, אחרי כמה שבתות שאני לא הפעלתי את תחנת המוניות אמרתי גם למה אני מעשן, הפסקתי לעשן בשבת והתחייבתי לשמור שבת. זה השבת שומרת עלי אמר מר בטלר.

"מתקשרים אלי מכל העולם, גם גויים, שהתרגשו מכך שהתחלתי לשמור את השבת, מספר מר טל בטלר, זו השבת השמינית שאשמור, אחד הגויים פנה אלי שאקשר אותו עם רב כי הוא רוצה להתגייר, לא יכולתי לעבוד מרוב התרגשות. עשרות אנשים החלו לשמור שבת בזכות הפרסום של שמירת השבת שלי, חשוב שתבינו מציין בטלר, יום השבת היה יום העבודה העיקרי שלי, אך אנחנו מתגברים על כל הקשיים, לא הכרתי אותך מקלב אבל נכנסת לי ללב מההתחלה.

אנשים חרדים לא יכולים להבין מה זה להיות אדם חילוני ולהתחיל לשמור את השבת, מספר בטלר, יום השבת היה בדיוק כמו יום שני או שלישי, הולכים לעבוד כרגיל מעשנים הכל כרגיל, יום העבודה העיקרי שלנו היה שבת ופיתאום אנחנו נחים ביום הזה זה דבר שלא היה לנו בחיים, פה בארץ החילוניות זה דרך חיים נורמטיבית, מתוך האלפים של תגובות שפנו אלי אפילו אחד לא זילזל בי או אמר מילה לא טובה, כולם חיזקו אותי ואמרו שישמרו גם שבת. אני שמח שבאתם חיזק אותי מאוד".

בנו שחזר בתשובה כבר לפני שנים רבות ונכח במפגש המרגש סיפר על שמירת השבת של אביו, איך שנכנס השבת שורה עליו המנוחה, ומעיין בספרי מוסר והלכה, "לומד כמו שלא למד כל החיים שלו". חבר הכנסת אורי מקלב חיזק את מר בטלר שהחל לשמור שבת באחרונה ואיחל לו כי הבית יהיה מלא בברכת ה' מידו המלאה והפתוחה, "שמעתי על המעשה שלך אמרתי שחייבים לבוא ולחזק אותך, זכית שגילגלו לידך זכות גדולה, מתוך מאות האנשים שמזמינים אותי רציתי לבוא דווקא לפה, שמירת השבת שלך לא הגיע בחלל ריק, זה הגיע כי עמד יהודי בתפקיד ציבורי (רון קובי) ובכוח ניסה לחלל את השבת, אתה נתת את תשובת המשקל לדבר הנורא הזה, אנחנו לא יודעים מה גרם לאותו יהודי לקחת את השבת דווקא ולפגוע בה.

אני מאמין שכל מה שהקב"ה סובב היה כדי שיהיה חיזוק גדול בעם לשמירת השבת ואת זה אנחנו רואים פה, אם לא היה פוגע בשבת אתה לא היית מתחיל לשמור את השבת. המסר הזה שלך שכל אחד יכול לעמוד בזה זה דבר חשוב מאוד אמר מקלב והוסיף כי כל אומות העולם יודעים היום שהמתנה הטובה ביותר זו השבת, ותמיד יש מי שניסה לחבל בקדושת השבת, מכאן יצאנו מחוזקים ומלאים, הוכרת וחיזקת את חילול השבת לאחר מה שנעשה פה במדינה"

הרב משה נחשוני בירך שימשיך להצליח לקדש שם שמים "באנו לחזק אותך ואתה חיזקת אותנו, נעשה פעולות כדי לפרסם את שמירת השבת שלך שכל הציבור המקומי יוכל להנות מהשירות שלך". הגר"מ נחשוני שליט"א סיפא על עצמו כי גם שהיה בתקופה בריאותית לא פשוטה מה שחיזק אותו היה האמונה, "הייתי במצב קשה, לא יכולתי להוזיז לא יד ולא רגל אך האמונה הוציאה אותי, בהתחלה שאמרתי לאנשים שאני יחזור עוד לבית הכנסת אנשים צחקו עלי אבל האמונה היא חיזקה אותי".

בסיום המפגש הודה מר טל בטלר לחבר הכנסת אורי מקלב ולנוכחים על הטרחה הגדולה וציין כי מפגש זה חיזקו מאוד, כן ציין כי התרשם מאוד מפעילות חברי הכנסת של דגל התורה למען קדושת השבת וכי ירתום את כל כוחו ומרצו למען הצלחת יהדות התורה בבחירות, נציג דגל התורה בעיר ראשון לציון שרגא אלפר הבטיח להתגייס ולסייע בכל הצרכים.

נס ציונה

לאחר מכן יצאו חבר הכנסת אורי מקלב ונציג דגל התורה באזור שרגא אלפר אל העיר נס ציונה שם נועדו עם יעקב טאוב נציג דגל התורה במקום שם סקר בפניהם את הנעשה בעיר והצרכים התורניים של בני המקום, שרגא אלפר הפעיל אף בעיר נס ציונה ציין לשבח את פעילותו של טאוב וסקר את מגוון הפעילויות שנעשות בעיר.

יעקב טאוב ציין כי ישנם הרבה פעילויות דתיות בעיר וכי וישנה הצורך בפתיחת גני ילדים חדשים לאור התרחבות הקהילה וציבור יראי ה' כן ירבו, ברוך ה' יש ברכה רבה בעשייה התורנית כאן בעיר ואף רבים מהתושבים כאן עוברים לקהילות תורניות יותר ברחובות או בבני ברק שם קיימים כל מוסדות התורה והחינוך, טאוב הסביר את הצורך הגדול הקיים לתושבי המקום בהסעות למקומות הלימוד ותלמודי התורה שהוא דבר קריטי בעיר כזו כמו נס ציונה.

חבר הכנסת אורי מקלב שיבח את הפעילות הגדולה הנעשת במקום ואמר כי זו דוגמא לפעילות מבורכת, המשקל הסגולי של העשייה כאן עולה רבות על מספר התושבים במקום, זו אבן שואבת לכל יישובי האיזור ציין מקלב, תוך שהוא מתייחס להסתה הגוברת באחרונה ואמר כי הוכח שכל מי הפועל כנגד הציבור החרדי ומרים יד כנגד תורת ישראל בסופו של דבר נופל מכסאו, ראינו את רון קובי כיצד מודח בבושת פנים וכעת היום התפרסם גם על ר"ע רמת גן כרמל שאמה אשר הפך את יום השבת ליום חולין וכי הדברים כרגע פועלים כנגדו".

השארת תגובה