קמפיין  מלא שגיאות, שואף לאפס

וואו. איפה להתחיל. אומרים שהשלם גדול מסך חלקיו, טוב אז לא במקרה הזה. באמת שחשבתי פעם, פעמיים ושלוש לפני שניגשתי לקטול ככה קמפיין. אם הייתי צריך להגדיר את הקמפיין הזה במשפט, אז הוא "כזה שעושה טוב לפרסומאים – והורג את המוצר"

העבודה גשר מרצ
העבודה גשר מרצ
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

סלוגן:

"תבחרו ב-אמת שלכם"… על ההתחלה שגיאה עיצובית כשהפונט של האות "ב" זהה לפונט הפתק "אמת" ומעלים בעצם את האותיות שצריכים לזכור…. בוחרים אמת… לא באמת. (וואלה לא בוחרים בהם באמת. והם עשו הכל כדי להגיע לזה).

סיסמאות מובילות:

ישראל מחכה לשרת הבריאות הבאה. ישראל מחכה לשר החינוך והתרבות הבא. שלום אמיתי רק איתנו אפשרי. טוב. לפחות חסכו מאיתנו את הסיסמה "ישראל מחכה לשר בתיק כלכלי בכיר שעוד לא נקבע" יחד עם התמונה של פרץ. באמת? ישראל מחכה למינוי של X לשר y ? מדינת ישראל עוצרת את נשימתה בציפייה לרגע בו אורלי לוי שלא מחזיקה בכלל מעבר של אחוז החסימה – תמונה בממשלתו של… לא יודעים מי, לשרת הבריאות? והורביץ? באמת ישראל מחכה ל… שר החינוך והתרבות? מה עם הספורט?!

עזבו לרגע את היוהרה כלפי האזרחים והמצביעים – מה זו היוהרה הפוליטית הזו שהשעטנז הזה שבעצמו בכל סקר מקבל יחד פחות משלושת מרכיביו בנפרד יקבל בממשלה כלשהי 3 תיקים? 3 תיקים או ש…מה? שהם ילכו עם נתניהו? אם יש מישהו שהמחיר הפוליטי שלו יהיה נמוך בממשלת גנץ הרי שזו מפלגת "עג"מ". הגורם היחידי בכנסת ללא אלטרנטיבה. מבחינתם זה או גנץ או אופוזיציה כשגנץ והליכוד משתפים פעולה.

אבל רגע…. למי מזקני העבודה או מרץ שהיה חסר לו קמפיין בניחוח של איתמר בן אבי ואליעזר בן יהודה בא הניסוח הקריאייטיבי משנות ה-50 "שלום אמיתי רק איתנו אפשרי". כמה מאמץ בשביל לייצר חרוז וכמה גרועה התוצאה.

לקינוח – רק תבינו את הבעייתיות – את השקת הקמפיין הסביבתי ניסחו כ: "העבודה-גשר-מרץ ירוקה באמת" לא מצאו משהו ארוך יותר.

המביך ביותר:

סגיר הלוגו (לאחר העבודה גשר מרץ) מישהו חשב שזה לא מביך לכתוב בענק "2020 עכשיו מנצחים". הלו, המציאות לא דופקת לכם בדלת? אתם לא מנצחים אלא אם יתמזל מזלכם הרי שתביאו את סך המנדטים שלכם בנפרד, שהיה מעיף כל אחד מכם בנפרד אל מתחת לאחוז החסימה.

צבעים ופונטים:

אדום העבודה. ירוק מרץ. כחול גשר. נניח. רקע כחול. פונטים יפים לבנים על רקע כחול כהה. נו טוב בעיצוב הם טובים. טובי מעצבי בצלאל נמנים על שורותיהם המדלדלות.

דיגיטל: לקח לי כמה דקות להתאושש מסרטון הסחרחורת שלהם, בו רחפן או מצלמת רחף מסתובבת סביב ראשיהם של פרץ הורביץ ולוי וכל אחד מהם – עם הגב לשני – מוכר את מרכולתו. מודה שזה פשוט לא עובד. סרטוני הטסטימוניאלס חמודים – אבל שוב – אני מודה שאני לא מוצא שום דבר מלהיב בהם – גג הנשמה מלאכותית לקמפיין. לא לחינם כמעט ולא רואים אותם בשיתופים.

קהל יעד: מודה שאני לא מצליח להבין מי קהל היעד. זרקו כמה דברים לאנשי העבודה. זרקו כמה דברים לאנשי מרץ וזרקו כמה דברים בשביל אורלי לוי שאין מאחוריה אנשים או נשים. טיפה מכל דבר פשוט לא עובד. אין מיקוד אסטרטגי – במקומם הייתי לוקח את נושא הסיפוח ומעלה אותו על טיל. רק זה עוד עוד ועוד. להוביל סדר יום ולא להעלם בפוסטים. לקחת משהו אחד ולהיות מזוהים איתו – כזו היא מפלגת נישה – אחת שמוצאת נישה ולא 10 נישות.

ההימור שלי:

אם עג"מ (עבודה גשר מרצ) יקבלו יותר מ 7-8 מנדטים זה יהיה פשוט כי כחול לבן ניהלו קמפיין מצויין שקורץ לימנים לייט ומאפשר לאנשים שקשה להם לעכל את זה להצביע לברירת המחדל היחידה משמאל.

ציון:

0/10

קמפיין מאוד מאכזב. מתנצל בפני הקולגות, לא יודע מי אחראי על הקמפיין הזה ולא נעים להעביר ביקורת כזו קשה – אבל אם כבר נתבקשתי – אחטא לאמת אם לא אשים את דעתי המקצועית על השולחן.

למזלם אין מינוס. קמפיין טוב הוא כזה שמשרת אסטרטגיה – גם בסיסמה וגם במחשבה שעומדת מאחוריו. על צבעים ופונטים קטונתי מלחוות דעה או לתת ציון – כל עיצוב יהיה טוב עם מסר נכון. במחשבה שנייה – העיצוב היפה מעלה להם את הציון לאפס עגול מתוך עשר לקמפיין הגרוע ביותר במערכת הבחירות הנוכחית. אני רחוק מלהיות ביביסט. פעם אחת (עליה אני מצטער) אפילו הצבעתי "אמת" כך שאני ממש לא מדבר מפוזיציה. לפעמים פשוט צריך ללכת עם "האמת" המקצועית.

השארת תגובה