להפיץ את החום וההתלהבות שביהדות

האדמו"ר מליובאוויטש
האדמו"ר מליובאוויטש

בסוף השיעור של נפלאו"ת במכון היופי של יפה בירושלים משתפת אותנו יהודית בדרך שעברו היא ובעלה עד שהגיעו לתורה ולחב"ד. "שנינו הגענו מבתים לא דתיים. גדלנו בארצות הברית בלי שום רוחניות, למדנו בין גויים בבית ספר בלוס אנג'לס. הסבים שלנו כבר התחילו את ההתבוללות. מבית כנסת רפורמי למדתי להיות מנהיגה בקהילה ולשאת דרשות. חיפשנו, כל אחד בנפרד, אלוקות ומצאנו אחד את השני. בעלי למד על נצרות ועוד דתות ובסוף אחרי כל החיפוש הגיע דרך הרב קונין ליהדות, הוא לימד את עצמו ארמית כדי ללמוד גמרא. הוא היה מנצח ומלחין וחיבר שירים יפים על בסיס פסוקי התנ"ך. בשנות ה-70 הוא הגיע לכפר חב"ד ועלה לצפת ולמד וגדל, ובאותו הזמן אני עדיין חיפשתי את דרכי. תמיד הסתכלתי על פירות או ירקות בהערכה ובהערצה לטבע ולבריאה והרגשתי בתוכי שיש איזו תוכנית אלוקית.

ברוך ה' זכינו להקים בית, והרבי קיבל אותנו ביחידות לקראת החתונה שנערכה בט"ו בשבט. אחרי שהרבי שאל באיזה שפה נרצה לדבר, הוא אמר לנו באנגלית ״שתזכו להפיץ את החום וההתלהבות שביהדות״ ואכן זכינו, בעלה של יהודית זכה להנגיש בחמימות את הסידרה 'להחיות את היום' – פרשת השבוע יומית עם הרבי מליובאוויטש.

פרשת יתרו היא השיא של כל הדרך שעברנו כדי להגיע לקבלת התורה, כדי להפוך את הגשמיות לכלי לרוחניות. זהו הרגע שהפך אותנו לעם. אך האם חשבת פעם מה זאת התורה? בקבלת התורה קרה משהו מיוחד – "ויחן שם ישראל", ואומר רש"י: "כאיש אחד בלב אחד" ומוסיף כי שאר החניות היו "בתרעומת ובמחלוקת" וכאן חנו כולם כאיש אחד, רק כדי לקבל את התורה! אבל איך ייתכן שהתורה מחברת, הרי שבעים פנים לתורה וכל כך הרבה רבדים לה? אלא שהתורה זה משהו אחר – תורה מלשון הוראה. התורה אינה רק חוכמה גבוהה, אלא היא דרך חיים.

פעמים רבות אני רואה נשים שעושות את דרכן אל ה׳. הן לומדות ומחכימות בתורה, ואפשר לראות שהחזות שלהן משתנה לגמרי, השינוי הוא בדרך החיים בכל דבר עניין. אחדות אמיתית היא רק כשיש דעות רבות. זה הדבר שנותן את הכוח לאחד.

לנו כנשים יש חלק חשוב בזה. "כה תאמר לבית יעקב" – הקב"ה מורה למשה לתת את התורה בדרך אחרת לנשים ולגברים. ומי קודם? כמובן הנשים! כי הקב"ה יודע שאם אנחנו הנשים נקבל אותה כל השאר כבר יסתדר… הגברים כבר ילכו אחרינו.

מי שלומד תורה – מאירים לו מסוף העולם ועד סופו. כשלומדים את התורה יש בהירות ורכות, יש קבלה ואהבה, ומי צריכה יותר מזה? אך יש עוד סיבה שבגללה אני מוציאה שוב מסע נשים לרבי, והסיבה הזו נמצאת בשיחות של הרבי לחודש שבט תשנ"ב. הרבי מדבר שם על המעלה של נשי ובנות ישראל ומסביר שזה אחד החידושים של הרבי הריי"צ – לימוד חסידות לנשים דווקא!

כחסידה של הרבי שהולכת בדרכיו, אני משקיעה את מרצי בהפצת החסידות לאנשים, נשים וטף, וכפי שהרבי אומר בשיחה, השפעה על נשים משפיעה אוטומטית על כל בני הבית של כל אחת מהן.

עכשיו יש לך הזדמנות פז להגיע בעצמך לרבי וללמוד מתורתו במסע נשים מיוחד במינו שיכלול סדנאות מעצימות לנשים ולימוד תניא עם הרב נדב כהן, וכל זה בלי לוותר על הצד הגשמי ובילוי ב"תפוח הגדול". אז אם גם את רוצה להשפיע על הבית שלך ולהביא שינוי לך ולמשפחתך – צאי איתנו לדרך, כי התורה היא דרך חיים.

הכותבת: מירי שניאורסון – יו"ר נפלאו"ת, מנטורית אישית, מרצה מנחה ושליחה בתקשורת.

השארת תגובה