במקום תודה, הליכוד פוגעים בי?

אלישע פלג, סגן ראש העיר, הודח השבוע מחברותו בליכוד, בשל השתתפות במפגש עם ליברמן • "אני חבר של איווט 40 שנה, באתי למפגש חברים, הצנזורה והדיקטטורה – הזויים"

אלישע פלג עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. צילום: שרון רביבו 
אלישע פלג עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. צילום: שרון רביבו 

סניף 'הליכוד' בירושלים סוער: אלישע פלג, חבר מועצה וסגן ראש העיר מטעם המפלגה, הודח מחברותו בליכוד, ב"אשמת" השתתפות במפגש עם אביגדור ליברמן. ברקע עומדים חילוקי דעות עתיקים, מחנות יריבים ומלחמות שליטה, בין אנשי הסניף הירושלמי.

במכתב שהוציא מנכ"ל 'הליכוד' צורי סיסו לאלישע פלג, נכתב: "אני מתכבד להודיעך, כי החלטתי להפסיק את חברותך בליכוד לאלתר. ממידע שהונח על שולחני מתברר כי לאחרונה השתתפת בפעילות פוליטית של מפלגה אחרת – מעשה המהווה הפרה של חוקת הליכוד".

המפגש המדובר התקיים בשבוע שעבר ב'פונדק אלביס' בנווה אילן, ובו נשא דברים יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן.

בשיחה עם 'השבוע בירושלים', מסביר פלג כי המפגש היה חברי, ונכחו בו חברי מרכז ליכוד כמו גם נכבדים ממפלגות אחרות: "התקשרו אליי חברים מהליכוד, אמרו שיש מפגש חברים בנווה אילן, ושזו הזדמנות לשמוע מה יש לליברמן להגיד על תכנית המאה והמצב הפוליטי". לדבריו, "לא היה שום סממן של מערכת בחירות, פתק, פלייר, חוג בית – כלום, מי שישב ליד איווט היה הבן שלו, נועם, היו שם עורכי דין, נכבדים, חברי ליכוד ו'העבודה', ראש מועצת מטה יהודה ניב ויזל, המארח אורי יואלי, איש ליכוד, ביקש שאני אהיה".

פלג כואב את הדחתו, שלדבריו הגיעה לאוזניו בכלל דרך התקשורת, ולא מבין באיזו עילה חוקית היא נעשתה. הוא מצביע על הסעיפים בגינם נטען נגדו, ותוהה: "אני סייעתי סיוע של ממש למפלגה אחרת? מה, אסור לי להיות חבר של איווט? היחסים שלי איתו למעלה מארבעים שנה, מאז שהגיע לירושלים, עוד מהאוניברסיטה, זה הפשע שלי? מה, יש חופש ביטוי – אבל אין חופש האזנה? יש פה צנזורה בישראל? אסור לי ללכת לשבת תרבות? דווקא בגלל שאני נבחר ציבור אני צריך לשמוע את האחר, הצנזורה הזאת והדיקטטורה, כאילו מי שמדבר או שומע מפלגה אחרת הוא תומך – הזויים".

בחתונת בנו של ליברמן, כך על פי פלג, לא נרשמה נוכחות של פוליטיקאים, מלבד שלושה: עודד פורר, משה ליאון והוא עצמו. "הוזמנתי על בסיס חברות אישית, האמת יכלו גם אז לפטר אותי בעילת השתתפות בחתונה…".

* השתכנעת מהדברים של ליברמן במפגש?

"הוא לא שכנע. דיבר על תכנית המאה, הסביר שהוא לא אשם בזה שאין ממשלה".

* עדיין תמשיך להצביע לליכוד?

"לא יודע, איך אני יכול לתמוך במפלגה שאני לא חבר בה? אני נמצא בתקופה שאני צריך לחשוב על המשך הדרך שלי. 45 שנה אני איש ליכוד, הייתי עוזר ודובר של מנחם בגין בבחירות 77 של המהפך, אני שכנעתי את נתניהו להתמודד בליכוד, כשהוא היה שגריר ישראל באו"ם, הייתי בניו יורק, פגשתי אותו פעמיים".

"השתתפתי בעשרות מערכות בחירות, מקומיות וארציות, בחלקם הגדול גם עמדתי בראשם, עזבתי משכורת של 40,000 ₪ ברוטו כיועמ"ש של עיריית באר שבע, כי רציתי לבוא ולעמוד בראש הרשימה בירושלים. אף אחד לא רצה, אמרו שלליכוד אין סיכוי, למרות זאת התמודדתי, הבאתי כבוד לליכוד בכל התפקידים שעשיתי".

***

במצטבר, פלג כיהן במהלך השנים כחבר מועצה בתקופות שונות על פני 4 קדנציות. בבחירות האחרונות, לאחר ש'הליכוד' בירושלים נמחק לחלוטין ולא הייתה לו כל נציגות, התמודד פלג ברשימת המפלגה, אך לא זכה לתמיכה מלאה מעמיתיו. מולו עמדה רשימתו של השר זאב אלקין, כמו גם פעילי ליכוד מוכרים שהשתלבו ברשימות אחרות.

למרות הסיטואציה, הצליח פלג להכניס מנדט אחד לסיעתו, ומיד לאחר הבחירות קיבל את תפקיד סגן ראש העיר בשכר, למשך מחצית הקדנציה.

בקשר שבין חוסר הגיבוי מהמפלגה לבין הברית ההדוקה עם ליאון, ניתן למצוא את זרעי הפורענות שהתרגשה עליו. כשהוא נשאל מה יעשה מעתה ואילך, עונה פלג: "אני כיום בסיעה אחת עם ראש העיר, אין לי בעיה עם כלום". לדבריו, "יש לי עוד לפחות שנה וחצי כסגן ראש עיר".

פלג מאשים את מפלגתו בכפיות טובה כלפי אביגדור ליברמן ומשה ליאון: "הליכוד, במקום לבוא ולהודות לראש העיר ליאון ולאיווט ליברמן על זה שהם נתנו לנו רק על מנדט אחד להיות סגן ראש העיר, במקום להודות שהם תמכו ונתנו כבוד לליכוד, הולכים ופוגעים בי? ועוד על מה מאשימים אותי?".

לסיום, אומר סגן ראש העיר: "אני נציג של כולם, חילונים, חרדים, יהודים, ערבים, ימנים או שמאלנים, אצלי אין הבחנה ואני לא בוחן בציציות. מנפלאות הפוליטיקה שאדם לא רשאי להשתתף עם חברים במפגש ולשמוע דעה. אם אחרי כל כך הרבה שנות נאמנות ומסירות אין קץ למפלגה מדיחים אותי – שיהיה להם לבריאות. עשיתי כל כך הרבה לליכוד ולמדינה, משרת במיל', נכה צה"ל, בוגר ישיבה תיכונית, מלח הארץ, אני רק יכול להיות גאה במה שעשיתי".

 

תגובה אחת
  1. אלישע נשמה

השארת תגובה