רחובות על שם רבנים – לא בשכונה הערבית

חצי שנה לאחר ההחלטה לקרוא 4 רחובות בסילוואן על שם רבנים, ועדת השמות ביטלה את המהלך # מאחורי הקלעים: הפעלת לחצים ועתירה משפטית

סילוואן
סילוואן

ועדת השמות בעיריית ירושלים הצביעה בישיבתה השבוע על ביטול ההחלטה להנצחת שמות רבנים על רחובות בשכונת סילוואן במזרח העיר. על פי ההחלטה, יתקיים דיון מחדש בשמות הרחובות המדוברים.

לפני כחצי שנה, קיבלה וועדת השמות החלטה לקריאת 4 רחובות על שמם של רבנים שהתגוררו בעבר באזור שנחשב ל'כפר התימנים': הרב אברהם אלנדף, הרב שלום הלוי אלשיך, הרב מארי יחיא יצחק, והרב יוסף מדמוני, זכרם לברכה.

את ההחלטה הובילו ארגוני ימין הפועלים לייהוד מזרח העיר, זאת בניגוד לעמדת הוועדה המקצועית שהמליצה לא לצאת למהלך, בטענה כי קריאת שמות של רבנים על רחובות בהם מתגוררים ערבים, לא ראויה ועלולה ליצור מתחים מיותרים.

לאחר ההצבעה על קריאת השמות, החלה תסיסה ואף הוגשה עתירה משפטית לבג"צ נגד העירייה, בשם התושבים. במקביל, יועץ ראש העיר לענייני מזרח העיר סייר בשכונה שם "התברר" כי אכן ברחובות האמורים מתגוררים ערבים.

כאמור, וועדת השמות בישיבתה האחרונה הצביעה על ביטול קריאת השמות, "לאחר בדיקה מקצועית שהתקיימה בשטח", כך לשון ההודעה הרשמית.

השארת תגובה