אריה קינג ימונה לסגן ראש העיר

שנה וחצי לפני שהוא אמור לקבל את התפקיד לפי ההסכם – אריה קינג צפוי להתמנות בקרוב לסגן ראש העיר • המשמעות: חלום כניסת 'התעוררות' – נגוז

אריה קינג
אריה קינג

חבר מועצת עיריית ירושלים ויו"ר סיעת 'מאוחדים' אריה קינג, צפוי להתמנות בקרוב לסגן ראש העיר בשכר, כך נודע ל'השבוע בירושלים'. המינוי מגיע לאחר שלשכת ראש העיר נענתה ללחצים שהופעלו, והחליטה להקדים את המינוי, שבמקור צפוי היה להיכנס לתוקף רק בעוד כשנה וחצי.

קינג, איש הציונות הדתית-חרדית, התמודד בבחירות האחרונות במסגרת רשימה עצמאית בשם 'מאוחדים' וזכה בשני מנדטים – הוא ויהונתן יוסף. בהסכם הקואליציוני שחתם עם ליאון לאחר הבחירות, נקבע כי הוא יקבל את תפקיד סגן ראש העיר ברוטציה, למחצית השנייה של הקדנציה.

למרות שעד תאריך המינוי המקורי יחלוף עוד זמן, השמועות בכיכר ספרא תיארו הסכם לא פורמאלי בין ליאון לבין קינג, לפיו במידה ולא ימונה סגן ראש עיר אחר – מינוי של קינג יוקדם.

להבנת העניין ראוי לציין כי בידי ליאון הזכות החוקית למנות סגן נוסף, אך עד כה התופין לא חולק, מתוך כוונה להשאיר מקום פנוי במידה וסיעת 'התעוררות' תבחר להצטרף לקואליציה.

כאמור, על פי המידע שהגיע ל'השבוע בירושלים', קינג צפוי להתמנות בקרוב, ובכך למעשה נסתם הגולל על חזון הקואליציה הירושלמית מקיר לקיר, בהובלת כל השותפים למועצת העיר.

גורם בסביבת ראש העיר ליאון אמר ל'השבוע בירושלים' כי אריה קינג מבחינתם שותף ראוי להנהגה, וכי חלקו הדומיננטי בפעילות הירושלמית מצדיק להעלות אותו לדרגת בכירות נוספת הנושאת שכר.

השארת תגובה