רק בישראל: תערוכה של 3 מיליארד דולר

בכירי ענף היהלומים העולמי נחתו בישראל: נשיא ומנכ"ל בורסת היהלומים בדובאי סגן נשיא הודו, נשיא אלרוסה, נשיא בורסת לונדון נשיא הפדרציה, הנשיא הבלגי, בעלי קבוצת רפפורט  

מימין מרטין לינק,יורם דבש, אחמד בן סולים ועזרא בוארון צילום שלושה צלמים
מימין מרטין לינק,יורם דבש, אחמד בן סולים ועזרא בוארון צילום שלושה צלמים

בכירי הנהלת בורסת היהלומים ברמת גן אירחו אתמול (יום שני , 10.02.20) למעלה מ-300 אנשי עסקים ובכירי ענף היהלומים מרחבי העולם, ביניהם: נשיאי בורסות בעולם, קיינינים ובכירים מתעשיית היהלומים העולמית,  באירוע שנערך לרגל פתיחת שבוע היהלומים הבינלאומי, אשר התקיים בבורסת היהלומים ברמת גן ויימשך עד ל 12 בפברואר.

בתערוכה הוצגו יהלומים בשווי של יותר ממיליארד דולר!

הפתיחה החגיגית התקיימה עם ראש עריית רמת גן –  כרמל שאמה,  באולם המסחר בבורסת היהלומים ומלבד 300 הקניינים אשר הגיעו במיוחד לשבוע, לקחו בה חלק חברי וחברות בורסת היהלומים בישראל.

את האירוע פתח יורם דבש, נשיא בורסת היהלומים, שאמר: "אנו נמצאים בפתחה של שנת 2020 ואנחנו מקווים מאד שהשנה הזו תהיה שנה של תפנית – שנה של התייצבות והתאוששות בשווקים. לאור הקטנת הקצבות הגלם ע"י מפיקות הגלם נוצר בשווקים מחסור ונרשמו ביקושים גדולים בחלק מהסחורות – וויסות זה הוא בהחלט צעד נכון שיאפשר התאמה של רמת ההיצע למצה העולמי. אנחנו מקווים שהמגמה הזו של ביקושים ועליית מחירים תמשך גם בחודשים הקרובים, ותאפשר יצירת הזדמנויות חדשות ואפיקי פרנסה עבור היהלומנים הישראלים."

דבש בירך את האורחים הרבים שהגיעו מחו"ל ובראשם את מרטין לייק מנכ"ל בורסת היהלומים של דובאי שהגיע לישראל, מרטין ררפורט הבעלים של חברת רפפורט, אחמד בן סולים נשיא דובאי, אלן כהן נשיא בורסת לונדון, ארני בלום נשיא הפדרציה, פיליפ ברסמיאן הנשיא הבלגי ועוד.

ראש עריית רמת גן מר כרמל שאמה אמר: "אני שמח להתארח כאן בבורסה לאבני חן ויהלומים ברמת-גן. החגיגה תמשיך ביום חמישי באולם הועדה המקומית לתכנון ובניה של עיריית רמת-גן, שעומדת לקבל החלטה היסטורית של אישור הקמת מגדלי הבורסה שיכיל כ-120 קומות ויהיה הבניין הגבוה בישראל. זה הוא פרק חדש בעוצמה הכלכלית של הבורסה, שייתן לה ולעיר מנוף אדיר להתפתחות ".

בסיום הנאומים עלו לבמה יורם דבש נשיא בורסת היהלומים, ערן זיני מנכל בורסת היהלומים וכרמל שאמה ראש עריית רמת גן והכו בגונג לבשר על פתיחת שבוע המסחר הבינלאומי.

עם תום הטקס התפזרו הנוכחים להתחיל לעשות עסקאות ולהיערך לתכנים הרבים, בניהם: הרצאת של נשיא אלרוסה מר סרגיי איבנוב וההרצאה המובילה "הפיכת אתגרים להזדמנויות" של מר מרטין רפפורט הבעלים של חברת רפפורט, אשר אחראית על פרסום המדד העולמי של מחירי היהלומים בעולם, שסיפר בהרצאה כיצד נקבעים מחירי היהלומים בעולם.  

לקחו חלק בפתיחה יחד עם צמרת היהלומים העולמית: יורם דבש – נשיא בורסת היהלומים בישראל, מרטין רפפורט – בעלי חברת רפפורט, אלי אייזקוב – נשיא כבוד של פדרציית היהלומים העולמית, ערן זיני – מנכ"ל בורסת היהלומים הישראלית, קובי קורן – נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, בועז מולדבסקי – יו"ר מכון היהלומים, שלמה אשד – נשיא בורסת אבני החן, ניסים זוארץ ועזרא בוארון – חברי הנהלת הבורסה ועוד.

השארת תגובה