נערי 'שלוה' התגייסו למשמר הגבול

נערי שלוה במשטרת ישראל
נערי שלוה במשטרת ישראל

התקיים טקס סיום הכשרת מתנבי ארגון "שלוה", בבסיס מצודת אדומים של מג"ב עוטף ירושלים במעמד מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, מפקד מג"ב עוטף ירושלים, נצ"מ בריק יצחק, ראש מחלקת היישובים של מג"ב, נצ"מ ניסים סער, נשיא ארגון ומייסד "שלוה", מר' קלמן סמואלס, משפחות הנערים, מפקדים ומפקדות, לוחמים ולוחמות.

לראשונה במשטרת ישראל הוכשרו בוגרים עם מוגבלויות מארגון "שלוה" כמתנדבי משמר הגבול שיפעלו כתומכי לחימה במג"ב עוטף ירושלים.

החלום הגדול של הבוגרים היה לשרת בכוחות הביטחון ובעיקר במשמר הגבול. בגיל צעיר הם הגיעו לארגון "שלוה" שמטרתו לטפל באנשים עם מוגבלויות ולסייע לבני משפחותיהם בהתמודדות עם המורכבויות הכרוכות בגידולם, תוך כדי שילובם בחברה. כאשר שמעו במג"ב עוטף ירושלים את חלומם הגדול של הבוגרים, נרתמו מיד והחלו בהכשרה של שארכה כחודש.

במהלך ההכשרה הבוגרים עברו שיעורי כושר גופני וכושר קרבי של ממש, סדנאות לפיתוח עבודה בצוות ולהצבת מטרות והגשמת יעדים. עוד עברו הבוגרים תכנים מקצועיים של תפקידי משטרה, רפואה, קשר ומקצועות נוספים כפי שעוברים טירוני משמר הגבול.

החל מהיום יפעלו הבוגרים כמתנדבי מג"ב מן השורה וישמשו כתומכי לחימה בתפקידים שונים בבסיס, ביחידת הכלבנים של מג"ב, יחידת הפרשים של משטרת ישראל, ובענפים השונים השונים בחיל.

מייסד ונשיא ארגון שלוה קלמן סמואלס: "אני חייב לומר ששלוה מורכבת מהמון חלומות. החלום שיהיו בוגרים שלנו שמשרתים בצבא וכל הרצון שלנו להשתייך לצבא מצא עיכוב אחרי עיכוב אחרי עיכוב, עד שזכינו לפגוש את קובי מפקד מגב וזה לא עניין של מה בכך שיתוף הפעולה וההירתמות של מג"ב לעניין. זה לא מובן מאליו רוח המפקד שקובי מנחיל ורואים את התוצאות בבוגרים שמסיימים היום את הקורס ומצטרפים למשפחת מג"ב".

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי אמר בדבריו: "שלוה זה אימפריה של נתינה, אני מניח שכולם ראו וחוו את האימפריה של הנתינה לאנשים שהם בשר מבשרנו. כשנחשפתי לא יכולתי להישאר אדיש ורציתי לקבל מזה גם. היום אנחנו קולטים ומחבקים את הלוחמים החדשים משלוה והלוחמים שלנו מקבלים הרבה יותר מהם. אנחנו מקבלים אזרחים שיודעים לתת לקבל שלא חושבים רק על עצמם, שיודעים לקבל צרכים קצת שונים משלהם".

מפקד מג"ב עוטף ירושלים, נצ"מ בריק יצחק אמר בנאומו בטקס: "אני עומד כאן נרגש מגודל המעמד, אך בעיקר מהזכות שנפלה בחלקנו שהנכם מצטרפים לשורותינו והנכם חלק בלתי נפרד מאחוות הלוחמים שמאפיינת את המרחב שלנו. עוטף ירושלים אמון על ביטחונה של מדינת ישראל ובירתינו ירושלים, בעשייתנו אנו מונעים חדירה של בלתי מורשים לשטחי המדינה, מסכלים באופו יום יומי אירועי טרור, הלוחמים שלנו מהווים בגופם שכפ"צ אנושי השומר ומגן על אוכלוסיות מדינת ישראל וירושלים בפרט. עקבתי מקרוב במהלך ההכשרה על אופן התקדמותכם, המוטיבציה והרצון להצליח שכל כך מייחד ומאפיין אתכם, אלו הן בדיוק התכונות שאנחנו מצפים מהלוחמים ומהלוחמות שלנו בשטח ואני גאה שגם אתם הולכים להיות חלק מלוחמינו."

השארת תגובה